Panter Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Har en pc som står rett på nett med offentlig Ip og jeg kobler meg mot denne med Remote Desktop. Hvordan kan jeg sikre RD bedre? Har sett på Hamachi, men selv om jeg koblet meg til pcen gjennom det så står den fortsatt åpen på offentlig Ip. Om jeg ikke har misforstått da. Vpn er kanskje det jeg er på jakt etter, eller? Alle tips tas med takk. Endret 14. august 2007 av Panter Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Endre navnet/fjern brukeren Administrator og skift port på RDP protokollen, så hjelper det på. Lenke til kommentar
Horge Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 skift port på RDP protokollen Nå sier du sant nok at du har en maskin som står rett på nett med offentlig ip, så dette blir kanskje litt på siden for deg (men forhåpentligvis nyttig for andre), men for å følge opp Tor Hennings tips… Hvis du bruker NAT, så lar mange routere deg konfigurere oppsettet slik at port 12345 går mot port 3389 på 10.0.0.2 (bytt 12345 med ønsket port og .2 med ip-adressen til maskinen du skal logge inn på). Da får du endret port slik Tor Henning sier, men uten å måtte gjøre endringer i registeret. Hvis du definerer flere porter som alle skal gå mot 3389, men nødvendigvis på forskjellige ip-adresser, så blir det også mulig å nå flere maskiner bak samme router. For å få tilgang til maskinen via remote desktop når du har lekt med porter, så må du logge deg inn på <din.dyndns.osv>:12345. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Endre navnet/fjern brukeren Administrator og skift port på RDP protokollen, så hjelper det på. 9280235[/snapback] Takk, Adm er borte og det med port har jeg tenkt på. Får søke litt om det. Men er det andre tips som bedrer sikkerheten for meg? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Hva med å bruke SSH? Dersom du bruker en form for Unix/Linux da. Eventuelt kan du vel bruke OpenSSH til Windows og? Det er iallefall sikkert. EDIT: Skrivefeil. Endret 15. august 2007 av Heilage Lenke til kommentar
Panter Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Fant en side med mange svært gode tips. Spesielt at selv om man tar bort Administrator i brukere som kan koble seg til så kan man likevel logge seg inn som Adm! http://www.mobydisk.com/techres/securing_remote_desktop.html Anbefales! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå