Gå til innhold

Billig ram? SO-DIMM PC266

Badsanta

Anbefalte innlegg

Hei!

Fant ut at jeg trenger denne type ram til min Tundra bærbar.

SO-DIMM PC266

Her er link til to brikker som passer, men synes dem var utrolig dyre. Har sett rambrikker til halve prisen, men det er kanskje forskjellig pris på de ulike typene??

Noen som har noen gode tips til å finne tilsvarende brikker billigere..?

http://www.psdata.no/ps.asp?it=102690&mlevel=

http://www.psdata.no/ps.asp?it=96172&mlevel=

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Badsanta.

Ingen av de der passer til bærbare. Begge er til servere (ECC) og er "vanlig" størrelse for stasjonære maskiner og servere.

Det er som du skriver SO-DIMM som passer til bærbare. Disse kommer som du skriver i (minst) tre varianter:

SDR

DDR

DDR2

og sikkert snart DDR3 også.

Disse variantene er ikke kompatible med hverandre. Det som skiller er form på minneporten, signaltype (og pris).

Den du skal ha er: SO-DIMM DDR.

Denne kommer i ulike hastigheter (og pris). Hastighetene er oppgitt på flere måter og følgende hastigheter finnes for SO-DIMM DDR:

100/200 MHz PC1600

133/266 MHz PC2100

166/333 MHz PC2700

200/400 MHz PC3200

Du skal altså ha SO-DIMM DDR 133/266 MHz PC2100. Puh, det var hele betegnelsen :) Det skal ikke være lett :p Det som er viktigst å passe på er at det er riktig type ram: SO-DIMM DDR. Deretter så trenger du minne som takler minimum den hastigheten som er oppgitt. Dvs. at du kan godt velge høyere hastigheter. Det skal f.eks gå helt fint å bruke variantene på 166/333 MHz PC2700 eller 200/400 MHz PC3200.

Jeg har søkt på slike minnebrikker til deg i prisguiden og her er resultatet.

PS. Det kan være begrensninger i PCen som gjør at den takler maksimalt f.eks 512MB-brikker. Det kan lønne seg å sjekke hvor mye ram PCen støtter før du kjøper.

Håper det blir pakker til jul nå, Santa :p

Lenke til kommentar

Du skal få hele ønskelista oppfylt, pluss litt til.. Jeg er imponert over din kunnskap, og din store hjelpsomhet!!

De to linkene var det jeg fikk etter en hendvendelse til PS data som maskinen er kjøpt fra. Rart han linka til feil type ram, men på den andre siden var det jo mye bedre priser på linken din.

Vist du sier dem i linken din passer, så stoler jeg på deg. Dine ord er lov for meg.. :-)

Tusen takk for svar!!

Badsanta

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...