Epleskrell Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Hei har dervet og sett litt på høytalere som står alene og har full sourrond. Har hørt at lyden ikke skal være topp men ganske godt akseptabelt. Det ser ut for meg at dette er et godt valg for en mindre student lelighet. Er det noen som har erfaringer eller tips når det gjelder slike høytalere? Er veldig usikker på hvor jeg skal starte, klarer heller ikke lete opp disse på prisguiden så fant ikke mye til tester. Denne høytaleren skal hovedsakelig brukes til film og spill ifra PS3 så hadde vert ok å fått noe som kunne spilt noe tilsvarende av det du kan få ut av en HD film. Takk for hjelp Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Altså én høyttaler som skal gi full surround effekt? Med mindre man snakker en vanvittig dyr konstruksjon med masse rør og lydganger er nok dette ganske uholdbart. Jeg ville sett på et 2.0 evt 2.1 oppsett hvis budsjettet ikke er det helt store, mye mer lytterglede over det da Lenke til kommentar
Epleskrell Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Altså én høyttaler som skal gi full surround effekt? Med mindre man snakker en vanvittig dyr konstruksjon med masse rør og lydganger er nok dette ganske uholdbart. Jeg ville sett på et 2.0 evt 2.1 oppsett hvis budsjettet ikke er det helt store, mye mer lytterglede over det da 9277771[/snapback] Tenker på noe som Dette Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 En sånn høyttaler krever nok ganske mye av rommet, siden den baserer seg på å reflektere lyden mot veggene. Lenke til kommentar
Epleskrell Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 En sånn høyttaler krever nok ganske mye av rommet, siden den baserer seg på å reflektere lyden mot veggene. 9286121[/snapback] Fult klar over det... Har en stue som egner seg utmerket for noe slikt, helt rektangulær stue. Var innom etpar steder idag og fikk hørt litt på høytaleren, var dessverre ikke miljø for en slik type høyttaler så kan ikke gjøre store slutninger utifra de, så ser derfor fortsatt etter erfaringer tips ol.. Men begynner og bli overbevist om at dette ikke er et dumt valg for min sittuasjon Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hvis det ikke gir en ønskelig surroundeffekt synes jeg heller du bør kjøpe en god stereo. Det jeg fant av slike løsninger kosta oppimot 10 000kr, og det får du nesten en god "ekte" surround for. Små stativhøyttalere er lette å gjemme bort, bare så det er nevnt. Dali og B&W har noen ganske gode og lite sjenerende høyttalere som du lett får plassert. En surroundforsterker som skal drive de høyttalerene koster ikke mer enn 2500. Funker det så er det en plassbesparende løsning, hvis ikke er det ikke verdt alt oppstyret. Lenke til kommentar
Epleskrell Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Hvis det ikke gir en ønskelig surroundeffekt synes jeg heller du bør kjøpe en god stereo. Det jeg fant av slike løsninger kosta oppimot 10 000kr, og det får du nesten en god "ekte" surround for. Små stativhøyttalere er lette å gjemme bort, bare så det er nevnt. Dali og B&W har noen ganske gode og lite sjenerende høyttalere som du lett får plassert. En surroundforsterker som skal drive de høyttalerene koster ikke mer enn 2500. Funker det så er det en plassbesparende løsning, hvis ikke er det ikke verdt alt oppstyret. 9287810[/snapback] Hmm.. Det jeg fortsatt vurderer av vanlige høytalere er noen Paradigim høytalere. Å bygge et sett rundt de sakte men sikkert. Men jeg er ikke så intressert og komme over 10 lapper på første kjøpet mitt, og den høytaleren (med virituel sourround) kommer på 8.5 med frakt og gir meg anntagelig god nok lyd. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jo, da så, men pass på at du får hørt den først. Er ikke serlig gøy å kjøpe noe så dyrt som for det første ikke virker, men som også leverer heller merkelig lyd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Jeg ville absolutt vurdert noe annet en denne løsningen, samme hvor utrolig den høres ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå