Gå til innhold

Aktivering av Windows?

Sixr

Anbefalte innlegg

Hei, har gjort litt små ting med den gamle pcen min, byttet ut prosessor og andre hardware deler. Dette gjorde jeg for litt over en måned siden +/-

Nå har det seg slik at jeg får ikke startet opp pcen fordi jeg ikke har aktivert den hos MS ennå. Så eneste utvei er å ringe slik som jeg ser det her.

Da lurte jeg på hva må jeg gjøre når jeg ringer? Hva må jeg har klart, og hvordan foregår dette?

Noen som har gjort dette tidligere som kan i grove trekk kan si meg hvordan dette gjøres?

Trenger jeg å lete fram:

* CD-Key til XP versjonen?

* Driver CD'er ol?

Vil gjerne vite dette på forhånd så jeg er godt forberedt til denne tlf-samtalen. PS. Er det en pcen eller et "menneske" jeg får snakke med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, har gjort litt små ting med den gamle pcen min, byttet ut prosessor og andre hardware deler. Dette gjorde jeg for litt over en måned siden +/-

Nå har det seg slik at jeg får ikke startet opp pcen fordi jeg ikke har aktivert den hos MS ennå. Så eneste utvei er å ringe slik som jeg ser det her.

Da lurte jeg på hva må jeg gjøre når jeg ringer? Hva må jeg har klart, og hvordan foregår dette?

Noen som har gjort dette tidligere som kan i grove trekk kan si meg hvordan dette gjøres?

Trenger jeg å lete fram:

* CD-Key til XP versjonen?

* Driver CD'er ol?

Vil gjerne vite dette på forhånd så jeg er godt forberedt til denne tlf-samtalen. PS. Er det en pcen eller et "menneske" jeg får snakke med?

9277730[/snapback]

Heisan!

Du vil få kontakt med en talemaskin og trenger så vidt jeg husker kun CD-key til dette. Utfordringen kommer hvis du har byttet HK, litt avhengig om du har en fullversjon eller OEM versjon av XP. I følge MS's regler kan du ikke bytte HK uten å lisensiere på nytt med en OEM. Har du fullversjon er dette uproblematisk.

Lykke til.

:thumbup:

Lenke til kommentar

"Standard" er at du kommer til en automatisk tjeneste, men det skal være mulig å gjøre et menyvalg for å få snakket med en person. Jeg husker desverre ikke hvilket valg det var.

Som regel trenger du ingenting annet enn det som dukker opp i aktiveringsveiviseren. Når du velger å aktivere over telefon, skal du først velge land og deretter kommer telefonnummeret du skal ringe opp, samt en lang tallrekke. Denne tallrekken skal du taste inn på telefonen (evt. lese opp til den du snakker med) og så får du en lang kode tilbake som skal skrives inn i aktiveringsveiviseren. Og det skulle være det hele, om alt er som det skal...

Lenke til kommentar
"Standard" er at du kommer til en automatisk tjeneste, men det skal være mulig å gjøre et menyvalg for å få snakket med en person. Jeg husker desverre ikke hvilket valg det var.

Som regel trenger du ingenting annet enn det som dukker opp i aktiveringsveiviseren. Når du velger å aktivere over telefon, skal du først velge land og deretter kommer telefonnummeret du skal ringe opp, samt en lang tallrekke. Denne tallrekken skal du taste inn på telefonen (evt. lese opp til den du snakker med) og så får du en lang kode tilbake som skal skrives inn i aktiveringsveiviseren. Og det skulle være det hele, om alt er som det skal...

9283384[/snapback]

Da har jeg ringt inn og;

Denne beskrivelsen er helt identisk med det jeg måtte gjøre! Takk for det!

Jeg kom til en maskin der jeg tastet inn tallene, og fikk koden bekreftet, så startet maskinen å ramse opp de tallene jeg skulle skrive inn, en veldig godt forklart tjeneste av MS, lite minus at maskinen leste tallene litt for fort..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...