Gå til innhold

Kjøpstips til skjerm - 1920*1200, 24+"

Sutekh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv Samsung 245b og er meget fornøyd. Den er rimelig ny, så det er ikke så fryktelig mange tester av den for øyeblikket.

Til vanlig bruk er både respons og farge helt på høyde med Dellen, som er den eneste av de andre skjermene jeg har prøvd. Designmessig synes jeg personlig at den gruser Dell sin.

Det negative er at den mangler type kortleser/usb.

Til gjengjeld får du den til bare 4275,- !

Lenke til kommentar
Hva med BenQ FP241VW?

Tja... jeg må innrømme jeg foretrekker noe med litt mer justeringsmuligheter, og gjerne en skjerm som kan vippes opp i tillegg.

Men er det noen som vet litt mer om forskjellige typer skjermer og dette med fargerom? Er f.eks. 3007WFP-HC merkbart bedre på farger/bildebehandling enn 3007WFP? Er det andre skjermer som i så fall har tilsvarende rikt fargerom?

Lenke til kommentar
Har selv Samsung 245b og er meget fornøyd. Den er rimelig ny, så det er ikke så fryktelig mange tester av den for øyeblikket.

Til vanlig bruk er både respons og farge helt på høyde med Dellen, som er den eneste av de andre skjermene jeg har prøvd. Designmessig synes jeg personlig at den gruser Dell sin.

Det negative er at den mangler type kortleser/usb.

Til gjengjeld får du den til bare 4275,- !

9294269[/snapback]

Enig med deg om designdelen. Har også prøvd disse to skjermene.

Til opplysning så er det samme Samsung-panel i begge skjermene.

Endret av tommyms
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Enig med deg om designdelen. Har også prøvd disse to skjermene.

Til opplysning så er det samme Samsung-panel i begge skjermene.

Dette stemmer jo ikke!

Samsung 245B bruker TN panel, som langt ifra er like bra som panelet Dell bruker (S-PVA om jeg husker riktig)

Vinci

Lenke til kommentar

Har selv en FP241W (produsert etter januar og dermed har oppdatert firmware som retter bl.a. 1:1 pixelmapping)

Har også brukt en av de litt tidligere modellene av Dells 24" i jobbsammenheng.

Kort sagt er Benqen bedre enn den modellen fra Dell jeg brukte (tror det var en 2403), men de siste revisjonene til Dell har sannsynlivis spist opp det forspranget.

Har ikke testet Dell på spill, dog, men Benq'en har ikke vist antydning til etterslep som mitt øye klarer å fange opp.

Begge skjermene er uansett en fryd i bruk.

Om man ikke faller for utseendet, tilkoblingsmuligheter eller løsninger koker det vel gjerne ned til dette:

Gå for Benq FP241W/WZ/WV om Dell ikke har kampanje på sin 24" som gjør den billigere.

Du gjør ikke noe bomkjøp uansett :)

Lenke til kommentar
Har selv en FP241W (produsert etter januar og dermed har oppdatert firmware som retter bl.a. 1:1 pixelmapping)

Har også brukt en av de litt tidligere modellene av Dells 24" i jobbsammenheng.

Kort sagt er Benqen bedre enn den modellen fra Dell jeg brukte (tror det var en 2403), men de siste revisjonene til Dell har sannsynlivis spist opp det forspranget.

Har ikke testet Dell på spill, dog, men Benq'en har ikke vist antydning til etterslep som mitt øye klarer å fange opp.

Begge skjermene er uansett en fryd i bruk.

Om man ikke faller for utseendet, tilkoblingsmuligheter eller løsninger koker det vel gjerne ned til dette:

Gå for Benq FP241W/WZ/WV om Dell ikke har kampanje på sin 24" som gjør den billigere.

Du gjør ikke noe bomkjøp uansett :)

Takker for denne tilbakemeldingen :)

Dell har jo kampanje tilbud nå så disse skjermene koster omtrent det samme.

Det som skremmer meg fra å kaste meg på dell tilbudet er problemene med ghosting.

Har mer eller mindre bestemt meg (for ørtende gang... skifter mening hele tiden) at det blir Benq skjermen

på meg. Hvordan synes du benq skjermen er å spille på da? Det må jo være herlig!

Gleder meg som en liten unge hehe, blir stor forskjell fra min 19" lcd tenker jeg.

Vinci

Lenke til kommentar

Det som skremmer meg fra å kaste meg på dell tilbudet er problemene med ghosting.

Har mer eller mindre bestemt meg (for ørtende gang... skifter mening hele tiden) at det blir Benq skjermen

på meg. Hvordan synes du benq skjermen er å spille på da? Det må jo være herlig!

Gleder meg som en liten unge hehe, blir stor forskjell fra min 19" lcd tenker jeg.

Vinci

Bare hyggelig.

Beklager sent svar, har vært utenbys.

Jeg spiller selv mye FPS, og som nevnt i forrige tråd klarer ihvertfall ikke mitt øye å legge merke til ghosting av noe slag.

Jeg kan enkelt spille Unreal Tournament 3 Beta Demoen i timesvis uten å få hodeping, for å si det slik :)

Og ja, jeg har spilt Unreal serien fra første tittel. Innom 2 stk CRT og 1 LCD før Benqen.

Den forrige LCDen (en 17" LG) klarte jeg ikke spille FPS på, og gikk dermed tilbake til CRT før Benqen kom i hus :)

Men så må det selvfølgelig nevnes at hvordan folk opplever ghosting er veldig individuelt.

Er visst noen som opplever ille ghosting på 241VW modellen uten at jeg kan tale for den..

Ville dermed gått for W eller WZ to be on the safe side. Faktisk kun W siden den koster 700,- spenn mindre og jeg kun har sett negative kommentarer angående "perfect motion" eller hva pokker det er som skiller skjermene :p

Lenke til kommentar

Vinci

Bare hyggelig.

Beklager sent svar, har vært utenbys.

Jeg spiller selv mye FPS, og som nevnt i forrige tråd klarer ihvertfall ikke mitt øye å legge merke til ghosting av noe slag.

Jeg kan enkelt spille Unreal Tournament 3 Beta Demoen i timesvis uten å få hodeping, for å si det slik :)

Og ja, jeg har spilt Unreal serien fra første tittel. Innom 2 stk CRT og 1 LCD før Benqen.

Den forrige LCDen (en 17" LG) klarte jeg ikke spille FPS på, og gikk dermed tilbake til CRT før Benqen kom i hus :)

Men så må det selvfølgelig nevnes at hvordan folk opplever ghosting er veldig individuelt.

Er visst noen som opplever ille ghosting på 241VW modellen uten at jeg kan tale for den..

Ville dermed gått for W eller WZ to be on the safe side. Faktisk kun W siden den koster 700,- spenn mindre og jeg kun har sett negative kommentarer angående "perfect motion" eller hva pokker det er som skiller skjermene :p

Tror ikke jeg kjøper wz modellen nei... har heller ikke lest så mye fint om perfect motion at det frister.

Tror man får en god skjerm for pengene med w modellen... så det blir den jeg kjøper.

Gleder meg virkelig til å spille på denne skjermen!! :)

Vinci

Lenke til kommentar
Hei ! Beklager å bryte inn, men eg siklar litt på den Benqen (FP241W) og lurer på om elkjøp, ekspert o.l. kan ha den inne ? Har ikkje planar om å kjøpe den ein slik plass, men vil gjerne sjå og kjenne på kvaliteten på den før eg bruker 6000 på skjerm :) Lykke til med valget btw :)

Erlend

Det var ingen dum tanke nei, hadde vært kjekt å sett skjermen "live" en eller annen plass.

Men tror ikke de pleier å ta inn såpass "dyre" pc skjermer... største jeg har sett er 22".

Men noen vett kanskje bedre enn meg :)

Vinci

Lenke til kommentar

Har samme erfaring som Vinci på akkurat dette, dessverre.

Elkjøp o.l. butikker tar sjelden inn "High End" da dette er vanskelig å selge til Ola Nordmann, som stort sett ser på pris.

Ola Nordmann skjønner og bryr seg heller lite om forskjell på paneltyper og hva det skulle være.

De ser at oppløsningen og størrelsen på to skjermer er lik og at en skjerm koster det halve av den andre. Den billigste er dermed solgt -.-

Lenke til kommentar

Ja så sant, så sant ! Heldigvis har vi butikker som datakjeden som kan ha sånne skjermer inne, men dessverre bur eg slik til at det ikkje er aktuelt.. Eg var på datakjeden i Trondheim og dei hadde Samsung SyncMaster 245B, men den va ikkje av interesse :) Men ein har jo 14 dagers returrett da, så er det alt for gale kan ein sende inn igjen ! Uff, har lyst på skjerm no ! :roll:

Erlend

Lenke til kommentar

Fikk akkurat vite av megleren at noen hadde rotet vekk noen papirer så det ville enda ta ca. 2 uker før jeg får

pengene mine... ARRRRG! Fytti katta så irriterende! Var innom elkjøpt i dag for å kjøpe en kabel, tok da en titt på

pc skjermene de hadde inne. De hadde den BenQ fp241wa inne... men denne er jo TN panel, og var rett og slett

fryktelig stygg å se på. (designet altså) Bildet så greit nok ut... men ikke noe overbevisende nei. Men ikke så lett å sammenligne da elkjøpt kun har TN skjermer til salgs...

Vinci

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...