slippern Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Hvordan lager jeg et script som kjører automatisk hvert 10ende minutt? Endret 14. august 2007 av slippern Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) <meta http-equiv="refresh" content="600;url=index.php" /> så lenge nettleseren har den siden oppe. Endret 14. august 2007 av crowly Lenke til kommentar
slippern Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 skal ha et som kjører når nettleseren er nede, visst det finnes.. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Da må du bruke Cron eller lignende for å starte scriptet. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Skriv heller hva scriptet skal gjøre, kanskje det finnes andre muligheter. En mulighet er å legge et tomt bilde en plass på siden, som "linker" til et script som sjekker mot en fil/DB om det er noen oppgaver som skal utføres. Om det er det så kjøres dette. Lenke til kommentar
slippern Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Scriptet skal sjekke en tid opp mot brukere.. $tidbrukeren sist gjorde noe visst det er 10min siden en av brukerene gjorde noe så skal brukeren bli logget ut. kan godt legge den i logoen eller noe sånt ja. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Du kan jo bare lagre når han sist var aktiv. Også for vær gang han gjør noe, sjekk om det har gått 10 minutt siden han gjorde noe. Lenke til kommentar
slippern Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Hver gang brukeren trykke på noe. så blir det $tidbrukeren sist gjorde noe oppdatert. og visst han ikke gjør noe på 10min så skal han bli logget ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Så sjekk om det er 10 min siden han gjorde noe _før_ du oppdaterer timestamp da Lenke til kommentar
slippern Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Hele vitsen med scriptet er: Visst det er gått mere eller er på det 10ende minutte så skal brukeren bli logget ut. trykker han på noe som krever at han er logget inn etter de 10minuttene, så kommer det opp at han er logget ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Derfor sjekker du, på hver side som krever at man er logget inn, om det er gått 10 minutter siden siste handling før resten av skriptet som kjøres. Hvis det da har gått 10 minutter, logger du personen ut, og sender han til logg-inn siden din ;D Hvis det ikke har gått 10 minutter oppdaterer du timestamp i databasen for siste handlig, og lar han se resten av skriptet.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Da kjører du en kodebit som sjekker om det har gått 10 minutter før du kjører noe annet. F.eks sjekk.php PHP <?php // Koble til database // Hente ut sist gang brukeren var ute (UNIX-timestamp) // Sjekke om det har gått 10 minutter if (time() > $brukertid + 600) { die('<p>Du er ikke logget inn</p>'); } ?> index.php PHP <?php require('sjekk.php'); ?> <html> <body> <h1>Overskrift</h1> <p>Bla bla bla</p> </body> </html> Det er ikke noe fullverdig eksempel, men du ser sannsynligvis poenget. Lenke til kommentar
slippern Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 (endret) enn visst personen har lokket ned nettleseren? kan ikke bruke cron siden jeg har et webhotell... Endret 14. august 2007 av slippern Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 hva med det? Han vil jo bli logget ut i det kan kommer inn på siden din da Lenke til kommentar
slippern Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 "ha ha" vitsen er at andre brukere skal kunne se om han/hun er online eller offline. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Og det gjør de jo ved hjelp av skriptet i den andre tråden din Altså. Hvis du skal sjekke om en bruker er online sjekker du ikke om online=1 i databasen Det du gjør er å sjekke om siste handling er mindre eller mer enn 10 minutter siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå