Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kan ikke laste ned eller bruke andre browsere

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har hatt store problemer med laptop'en min i det siste. Etter at jeg kjørte en update på Firefox, vil det ikke koble seg til nettet. Opera fungerer heller ikke, og jeg kan ikke laste ned. Jeg prøvde også å kjøre netupdate på et spill, men jeg fant ingen tilkobling.

Samtidig fungerer msn og IE bra, og jeg kan bruke nettet som normalt. Mirc fungerer også.

Dette skjedde plutselig, rett etter at jeg kjørte firefox update. Nå har jeg prøvd på 2 forskjellige nett også, men det er samme problem.

Jeg har sjekket windowsbrannmuren, og alt ser bra ut der. Uansett har jeg ikke vært inne på noen innstillinger og tuklet.

Jeg kjører Vista 32bit home edition.

Hva i alle dager kan være galt?

Endret av stoffihordnes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du klarer ikkje å laste ned noko via IE eller?

Var eg deg ville eg reinnstallert både opera og firefox.

Viss du absolutt ikkje klarer å laste ned noko, kan du få ein kamerat til å laste ned setup fila til både firefox og opera, og sende den til deg på msn.

Hugs at .exe filer (programfiler) må pakkast inn i enten .zip eller .rar inn for å passere filteret som er i msn.

For å gjere det kan du skaffe deg eit program som heiter win-rar. (google)

Når du har innstallert både firefox og opera, er det nokon forskjell?

Lenke til kommentar
Du klarer ikkje å laste ned noko via IE eller?

Var eg deg ville eg reinnstallert både opera og firefox.

Viss du absolutt ikkje klarer å laste ned noko, kan du få ein kamerat til å laste ned setup fila til både firefox og opera, og sende den til deg på msn.

Hugs at .exe filer (programfiler) må pakkast inn i enten .zip eller .rar inn for å passere filteret som er i msn.

For å gjere det kan du skaffe deg eit program som heiter win-rar. (google)

Når du har innstallert både firefox og opera, er det nokon forskjell?

9279603[/snapback]

Heisann.

Jeg har avinstallert både FF og Opera. Zip og rar kjenner jeg godt til, og jeg får til å laste ned endel downloads, men på slutten henger det seg opp, men jeg får tilgang på filen allikevel.

Jeg har prøvd å kjøre gameupdate på noen spill, og oppdatere virusprogrammet, men ingen av disse får kontakt med serverne sine.

Kjørte virusscan, men fant ingenting relevant, men så får jeg jo ikke oppdatert virusdefinisjonene fordi jeg ikke får koblet meg opp mot serveren.

Lenke til kommentar

Andre problemer med pcen er at den krasjer støtt og stadig, f. eks Total War 2 og LOTRO. Explorer restarter et par ganger for dagen, jævlig irriterende.

Tidligere kunne jeg ikke trykke på linker, da klikket hele IE.

Med andre ord, Vista er noe skikkelig drit. Jeg kjører updates hele veien, og jeg er ingen n00b når det kommer til pc, selv om jeg er ingen ekspert. Har fagbrev som IKT-driftsoperatør(nettverksadmin), selv om mye av den kunnskapen er visket ut.

Imorgen ringer jeg HP sin supporttelefon, og hvis det ikke fører frem, knuser jeg pcen eller installerer XP. En ting er sikkert, Vista skal ikke være på min pc i fremtiden hvis dette ikke løser seg kjapt.

Endret av stoffihordnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...