Gå til innhold

Ipea vs One call


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

abonomang :) Beste skrivefeilen jeg har sett på lenge

 

Hva legger du i "beste"?

Det er ikke så lett å svare på hvilket abonnement som er best, når du ikke sier hva du mener med best.

a) Lavest pris

b) Best kundeservice

c) Hvilke typer tjenester som tilbys

d) Hvilket nett som brukes

e) Utenlandspriser

f) Pris på ekstratjenester

g) etc.

Lenke til kommentar

På telepriser.no så står det Ipea. Det mener jeg også siden du har mer ringetid og bedre dekning hvis du har en 3G telefon siden OneCall nesten ikke har 3G dekning siden de bruker network norway. Mens Ipea har 3G og bruker netcom sitt nett.

 

"Vinner": Ipea

pluss i forhold til OneCall

 

+ Mer ringetid gratis

+ Mer sms gratis

+ Mye mer 3G dekning

+ Ved E-faktura så har du 0 ,- iforhold til OneCall der du får 27 ,- uansett

Lenke til kommentar

FEIL

 

Med ONE CALL får du faktisk ikke no faktura på 27 kr, De har også grattis e faktura...

Ser du har vært på telepriser.no....Der står det 27 kr fordi du ringer over de 120 minuttene du får tildelt i one call..

 

I Tilleg er det langt billegere å ringe fra one call om du bruker over de 120 minuttene...

 

ONE CALL:

etter 120min: 0,80

etter 400min: 0,65

etter 90 sms: 0,42

oppstartsavgift etter 120min: 0,59

oppstartsavgift etter 400min: 0,49

 

IPEA(Hades, som eks.):

etter 142min: 1,59

etter300min: 0,79

etter 99 sms: 0,65

oppstartsavgift etter 120min: 0,58

 

 

Visst man da ringer for 50 minutt i uka istedenfor 33minutt som står oppført på telepriser...

 

Så ser man at one call er billigere.

 

DETTE fortsetter bare...

 

SÅ visst du bare ringer litt mer så tjener du på one call...

SÅ visst du ringer under 142 minutt og sender under 99 sms, velg Ipea...

ELLERS velg ONE Call :thumbup: '

(sjekk vedlegg)

post-124513-1188843679_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har laget et Excel-dokument som jeg i alle fall selv foretrekker fremfor Telepriser i en del tilfeller. I forhold til Telepriser er det mulig å legge inn GPRS-forbruk (og andre utgifter som roaming, SMS-innhold osv, men dette har jeg lagt inn som statiske utgifter, så det er irrelevant for å sammenligne operatørene), dessuten blir det regnet ut fratrekk for inkludert tid og reelle/effektive priser.

 

Hadde originalt OneCall/Noextras/IPEA Akilles med (hadde Noextras, vurderte IPEA, endte opp med å bytte til OneCall). Har nå lagt til IPEA Hades og KillBill student for sammenligning pga denne tråden. Dette er lett å evt endre til andre operatører (navneendring under "gratis" endrer navnet overalt).

 

Har prøvd å gjøre regnearket litt mer oversiktlig enn kaoset som rådet da jeg kun hadde det til meg selv, så håper noen får nytte av det. :)

 

Edit: Glemte hvor upraktisk det egentlig er å bruke slike kalkulatorer generelt i forhold til det man får oppgitt på regningen/samtalespesifikasjonen. Eller, nå snakker jeg kun ut i fra OneCall. Der får man ikke oppgitt totalt antall minutter eller antall kB/MB per mnd. I stedet blir beløpene oppgitt. Er forholdsvis lett, men som sagt upraktisk, å regne det om;

 

( (Sum utgående samtaler; GSM-telefoni) – (antall samtaler*0,59) ) / 0,80 = antall minutter

Eks: GSM-telefoni; 120 samtaler, 240 kroner: (240-(120*0,59)) / 0,80 = 211,5 minutter

 

(sum GPRS) / 0,005 = antall kB

 

Selv om dette ikke er en optimal løsning, så er det gjerne bedre enn å gå gjennom samtaleoversikten fra A til Å og summere hele veien. ;)

 

---

Skjønner ikke hvorfor det er sperret for å laste opp .xls, .xlsx og .rar... menmen, zippet det i stedet.

mobilforbruk.zip

Endret av bhsand
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...