Ditech Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Noen som vet dette? Tidligere var det jo slik at dieselmotorer holdt over dobbelt så lenge som en bensinmotor. Men dette har kanskje noe med arbeidsturtall å gjøre? vi tar utgangspunkt i at begge motorene blir servet riktig.. Idag er det muligens annerledes? eller er det fortsatt slik at diesel er mer holdbart? Hvilken produsent har de beste dieselmotorer og hvilken har bensinmotor? Er det fortsatt Honda som er ledende innen motorer? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg vil fortsatt mene at diesel har mulighet til å holde elngst uten de største kostnadene. Det største problemet i dag er biler med underdimensjonert motor som sliter seg framover i alt annet en nedoverbakker. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Det er sjelden motoren ryker pga slitasje. Rust osv tar knekken på bilene. Gjelder både bensin og diesel. Du kan godt leve i troen på at Honda er ledende innen motorer. Men personlig kommer jeg aldri til å kjøpe en Honda. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg har hatt en del motorer og de japanske har vist seg å være mest holdbare, ja. Det viktigste er nok å bytte olje ofte. Og bruke en god olje i tillegg. Lenke til kommentar
Ditech Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Min største utfordring når det gjelder å ha en bil som har gått veldig langt er nettopp kjørefølelsen. Syns den blir endel forringet etterhvert. Det går vel på styrefølelse, og understell... Mye kan vel byttes her, men folk er litt slappe med det.. skal jeg ha en bil lenge, så skal jeg ihvertfall sørge for å bytte alt av foringer og stagger, samt fjøring og dempere.. da får man ihvertfall en mer kjørbar bil. Når det gjelder Honda så blir de jo skrytt opp i skyene i enhver situasjon når det kommer til motorer.... hvor riktig er dette? de bruker jo mye lenger tid på å utvikle ting da? er det mye copycat virksomhet her? har ikke inntrykk av det, siden løsningene deres er egne... Jeg har alubil, så rust er et problem jeg ikke kjenner til, men understell er vel det jeg må legge mest penger i etterhvert som nevnt.. Understell i alu har en tendens til å reagere litt med veisalt, så må følge nøye med der. Det er ihvertfall viktig å ta småfeil med en eneste gang de oppstår, så holder bilen seg godt.. verste som er, er en bil full av småting. det gjør jo at helheten blir mye dårligere.... Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Motorene i moderne biler er svært bra. De har jo hatt mange år å utvikle de på nå.Moderne oljer er og med å forlenge motorenes liv Jeg synes heller en skal vurdere bil utfra hva man trenger mhp plass osv. Eller utseende. Dieselmotoren har jo nesten tatt igjen bensin når det gjelder comfort og støy og alt slikt. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Du kan godt leve i troen på at Honda er ledende innen motorer. Men personlig kommer jeg aldri til å kjøpe en Honda. 9278295[/snapback] Honda har et (velfortjent) godt rykte på seg for å produsere gode småmotorer (til gressklippere, strømaggregater etc) -men jeg ville ikke kjøpt Honda bil bare på bakgrunn av det ryktet... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Honda har et (velfortjent) godt rykte på seg for å produsere gode småmotorer (til gressklippere, strømaggregater etc) -men jeg ville ikke kjøpt Honda bil bare på bakgrunn av det ryktet... 9289473[/snapback] De har vel ett vist ry på seg for og være rimelig oppegående på og lage bilmotorer også, hvertfall hvis man er ute etter "sportslige" motorer. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Noen som vet dette? 9277120[/snapback] Tja, jeg tviler på at dette er riktig i dag. Ryet til dieselmotorene kom fra den tiden diesel kun ble kjøpt av de som kjørte svært langt, og de kjøpte stort sett bare Mercedes. Da var motorene ganske overdimensjonerte, f.eks MB 240D var vel på 72hk, at dagens dieselmotorer gå så lenge er veldig tvilsomt, f.eks 1.5L på 115hk o.l er nok en mye mer stresset motor. Selv om materialteknologien er mye bedre så er ikke bilprodusentene opptatt av at biler skal vare så fryktelig lenge. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Honda har helt utrolig bra kvalitet når det gjelder mekaniske ting som f.eks, gressklippere, motorsykkler,motorer osv... ingen kan sammenligne. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 sånn som jeg har fortstått ryktet til honda så er det små motorer til annet en bil og VTEC systemet dems, ikke en motor har gått i stykker med original konfig sånn som jeg har forstått dette. men på nye motorer så tror jeg at vi er kommet så langt på kvaliteten på delene at det vil bli (mis)bruk som avgjør levetid mer en byggkvalitet. det og vis man skulle være så uheldig å få en motor med problemer med oljekanalene eller feil i herdingsprosessen på f.eks kamaksler. var vel audi som hadde problemer med dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå