Gå til innhold

trenger jeg dx10 støtte?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen spill vil kun kjøre under DX10-motoren. Spill som f. eks Crysis vil ha støtte for DX9 også, men dersom du kjører med DX10 vil du få støtte for andre effekter o.l.

Husk på at om du vil ha DX10, må du ha Vista.

Kort som ikke har DX10-støtte vil fortsatt kunne kjøre spillene, bare ikke med DX10-effekter.

9277061[/snapback]

Dette gjelder vel ikke for alle spill?

Endret av loathsome
Lenke til kommentar

vel, har du vista ? antar du har det siden du har lyst på et dx10 kort.

Men hvor ofte bytter du skjermkort ?

Personlig ville jeg kjøpt 7950 ettersom dx10 kort ikke kan støtte dx10.1 som kommer snart. Så jeg ser på det som unødvendig å kjøpe dx10 kort nå. Ikke at de ikke er bra, men jeg mener du får mer for pengene med et bra dx9 kort.

Edit:

loathsome: er vel ingen spill som krever dx10. Det ville ikke vært bra for salgstallene hvertfall.

Er bare at dx10 støtter noen fine effekter.

Endret av Freud
Lenke til kommentar

Når du kjøper et spill og får opp meldingen "missing dx10 hardwaresupport" så vet du at tiden er inne for et nytt skjermkort.

Og som noen allerede har nevnt, har du allerede kjøpt dx10 skjermkort så riskerer du bare om noen mnd. å få opp meldingen "missing dx10.1 hardwaresupport".

Da kan du i så fall kaste ditt gamle dx10 kort i søpla.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
jeg snakker hovedsakelig om en laptop, derfor kan jeg ikke bytt kortet senere, alltså trenger jeg det som holder lengst

9277110[/snapback]

Hm, visse laptoper med slike kort har mulighet for å bytte grafikkort, men det varierer vel. Har ikke helt oversikt hvilke som det er mulig på.

Lenke til kommentar
Når du kjøper et spill og får opp meldingen "missing dx10 hardwaresupport" så vet du at tiden er inne for et nytt skjermkort.

Og som noen allerede har nevnt, har du allerede kjøpt dx10 skjermkort så riskerer du bare om noen mnd. å få opp meldingen "missing dx10.1 hardwaresupport".

9277117[/snapback]

Er vel ingen sak å laste ned DX10.1, eh? ;)

Lenke til kommentar

9277117[/snapback]

Er vel ingen sak å laste ned DX10.1, eh? ;)

9277129[/snapback]

å laste ned dx10.1 hjelper lite med hardware støtten.

Blir som å laste ned dx10 med et dx9 kort.

Endret av Freud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...