Gå til innhold

Xbox 360 wireless problemer

Bromlexl

Anbefalte innlegg

Jeg har et litt kjipt problem på min 360. Jeg kobler til live, får spørsmål om jeg vil oppdatere firmwaren, noe jeg selvfølgelig må svare ja til for å bruke live. Så begynner den og skal laste ned, ingenting skjer og jeg får beskjed at den ikke får lastet det ned.

Nå har jeg flyttet inn med noen andre studenter i et hus og jeg har liten kontroll på det trådløse ankerpunktet jeg kobler opp mot. Og slik jeg kan se det på Testen så får jeg FAILED med MTU testen. Hva betyr det og er det noen måte å gå rundt dette problemet.

Tror de fleste forstår min fortvilelse når jeg sier ord som Strangelhold og Bioshock :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager om jeg bare synser og er helt på jordet nå, men er ikke MTU med hvilken channel/kanal routeren sender på??

Hvordan du skal få fikset det derimot har jeg lite snøring på, så beklager en ganske meningsløs post som ikke var til mye hjelp.

Kanskje jeg lærer noen etterhvert i dag også;)

Lenke til kommentar

Hentet fra Wikipedia:

---------------

"In computer networking, the term Maximum Transmission Unit (MTU) refers to the size (in bytes) of the largest packet that a given layer of a communications protocol can pass onwards. MTU parameters usually appear in association with a communications interface (NIC, serial port, etc.). The MTU may be fixed by standards (as is the case with Ethernet) or decided at connect time (as is usually the case with point-to-point serial links). A higher MTU brings higher bandwidth efficiency. However large packets can block up a slow interface for some time, increasing the lag on other packets. For example a 1500 byte packet, the largest allowed by Ethernet at the network layer (and hence most of the Internet), would block up a 14.4k modem for about one second."

----------------

Jeg har lest et sted at xbox 360 Live krever at MTU er høyere enn ca. 1450 bytes. Standard på de fleste routere er auto slik at router sørger for riktig størrelse på MTU. Jeg hadde problem med dette en gang og satt den til 1500 på min Linksys router.

I tillegg kan det være begrensinger på internettleverandøren din. Som nevnt ovenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...