Gjest Slettet+981234789 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 manpower er en god start, bor du i oslo kan du ta en tur til losern, så får du chash rett i hådna.. Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg trodde da vi var kommet såpass langt i Norge i dag at en person med talefeil ikke skal trenge å gå arbeidsledig på grunn av det. Lenke til kommentar
pursian Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Du kan jo søke hos NAV, slik at de eventuelt kan betale:Lastebillappen, Taxi, Buss, Truck. Det har jeg allerede prøvd å snakke med de om, men de sier de ikke finansierer førekort og lignende.. Trur nok jobb er den beste utveg, om ikkje det du har lyst til med ein gang så er det ein begynnelse. Jeg har jo så klart lyst på jobb, men har ikke fått noen til tross for at jeg har søkt ein del. spiser du mat annen hver dag, og sitter igjen med 104 kr uka, skaff deg hjelp man! er jo det jeg prøver på her jo manpower er en god start, bor du i oslo kan du ta en tur til losern, så får du chash rett i hådna.. Er allerede registrert hos manpower og noen til. men hva er losern hm? Uansett takk for mange forslag Blir hvertfall mer inspirert til å forsøke videre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 en kammerat går til losern av og til, husker ikke helt hvor det var, men der kan du gå ,blir du sendt ut på oppdrag og blir betalt sammen dagen, enten inn på konto eller penger i hånda, det er på måte en manpower men det mer for og hjelpe folk som trenger penger, fylliker, narkiers osv, men mange andre folk også som trenger litt mer penger i uka... Lenke til kommentar
Camron Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Rart folk blir kriminelle... Få deg jobb gjennom NAV elns, går ikke ann å leve slik du gjør nå. Lenke til kommentar
moestue Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Vil sterkt anbefale dagsen inntil du får deg fast jobb. Dette høres ut som det samme som losern NIrD snakker om, men drives av NAV. Kjenner flere som har gjort dette innimellom, og det er simeplthen bare å møte opp og bli huket fatt i av en eller annen som trenger hjelp til "dirty work" som flytting osv. Her er det greit å ha litt muskler altså Link: http://www.nav.no/1073749914.cms Men på sikt vil jeg gjort alt for å skaffe fast arbeid, og hvis sjåfør-yrker er interessant for deg ville jeg snakket med banken om det! Er verdt et forsøk hvertfall! Lenke til kommentar
Samtlige Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Det er i disse dager veldig stor etterspørsel etter lastebilsjåfører. Vi har en på jobben som ikke snakker norsk engang, så der stiller du likt. En annen jobb med ikke så altfor store krav til taleferdigheter er vekter. Du kan jo også ta en utdannelse i noen år, du får lån fra lånekassen. Jeg kjenner en som jobber som møbelutstopper og er fornøyd med det. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Uansett bør du stå på skikkelig for å få jobb nå mens det er gode tider. Om et år eller to kan det være veldig mye vanskeligere. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Altså, du trenger ikke store utdanningen for å f.eks søke på deltidsjobb i en butikk. 9277134[/snapback] probleme er jo at man risikrer å ikke få inn mer penger, var hvertfall sånn når jeg gikk arbeidsledig for 3 år siden. Fikk noen jobber her og der ,men det jeg tjente ble trekt fra det jeg fikk av nav, så tilsammen ble det ikke noe mer kr i kassa. 9278045[/snapback] Om regnestykket går i null den første tiden, er det vel likevel en start i arbeidslivet? Det er lettere å få en bedre jobb når man allerede jobber et sted og ikke driver dank. Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Spiser du bare annenhver dag? Hadde jeg gjort det hadde jeg ikke hatt overskudd til hverken å jobbe eller å søke jobber! Jeg regner med at du bare kjøper det absolutt billigste av mat, men likevel kan det hende du kan få mat enda billigere! Flere dagligvarekjeder opererer med holbarhetsgaranti. Finner du varer som går ut på dato samme dag eller dagen etter får du den gratis hos Kiwi: http://www.kiwi.no/index.html?catid=3&subcat=12&undercat=20 (gjelder ikke øl, da får du penger istedenfor varene.) Har selv fått 10 kilo norvegia gratis fra bunnpris (vet ikke om de fortsatt har denne garantien). Norvegiaen var like god som vanlig, men siden jeg ikke leter etter ting som har gått ut, er dette den eneste gangen jeg har benyttet meg av denne ordningen. Avhengig av hvor du bor i landet kan du også spe på med blåbær og andre ting du kan finne i skogen på denne tiden av året. Dette kan du også fryse ned om du har råd til fryseboks. Brenneslesuppe kan også være en god løsning. Flaskesamling er nevnt og jeg vil applaudere dette. Har lurt på om jeg skal prøve å samle flasker en dag og se hvor mye det kan innbringe, har hørt det er flere tusen, må bare klare å komme over de sosiale sperrene jeg har på å rote rundt i søppelkasser Om du liker å svare på spørreundersøkelser finnes det firma som betaler deg for dette, her er en link jeg kom over på google som omhandler dette: http://surveyer.blogsource.com/, her må man passe seg for useriøse firmaer som istedenfor å gi deg penger prøver å få deg til å betale dem mot løfter om enorme summer senere, det er selvsagt bare svindel. Spørreundersøkelser er generelt dårlig betalt, jeg tror flaskesamling er langt mer innbringende. Selvfølgelig er det å komme seg i jobb det beste, kanskje du kan få helsevesenet til å sponse sånn apparat folk som stammer kan ha i øret og som hjelper dem til å stamme mindre. Hvis det hadde hjulpet deg med problemet, kunne det vært lettere for deg å komme i jobb. Endret 15. august 2007 av magicgunnar Lenke til kommentar
trra Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Om regnestykket går i null den første tiden, er det vel likevel en start i arbeidslivet? Det er lettere å få en bedre jobb når man allerede jobber et sted og ikke driver dank. 9284288[/snapback] Ja, selvsagt bedre å få en fot innenfor, er likevel greit å være klar over det så man ikke blir kjempeskuffet når det skjer. Lenke til kommentar
Luis_Garcia Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Kan jeg spørre om hvor gammel du er? Slik at man for mer oversikt for hvordan du skal ha mulighet til å få arbeid? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Det går ann å bli utplassert gjennom nav. Da får du ikke mer penger og må jobbe gratis i 3 mnd, men etter det får rundt 90% fast jobb. Det var sånn samboeren min kom seg ut av arbeidsledighets-myra. Du blir sittende dønn fast. Bare ta et eller annet så du får penger. Jobb bra og møt opp på tiden. Har du en jobb (selv om det er en drittjobb) er det lettere og få en ny og bedre. Lenke til kommentar
pursian Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Vil sterkt anbefale dagsen inntil du får deg fast jobb. Link: http://www.nav.no/1073749914.cms Genialt Har faktisk ikke hørt om dette før nå, men skal stikke ned dit til uka en gang. Jeg regner med at du bare kjøper det absolutt billigste av mat, men likevel kan det hende du kan få mat enda billigere! Flere dagligvarekjeder opererer med holbarhetsgaranti. Jepp. Har vært inne på tanken, men har bare en Rimi her i nærheten og de har ikke så masse sånt desverre. Kan jeg spørre om hvor gammel du er? I'm 25. Det går ann å bli utplassert gjennom nav. Da får du ikke mer penger og må jobbe gratis i 3 mnd, men etter det får rundt 90% fast jobb. Mhm vet det, og de driver nok vistnok å prøver å skaffe meg en utplassering også.. slik som de har gjort de siste 7-8 måndene. Men om jeg ikke får noe mer enn det jeg får i dagpenger i dag er det nok ikke aktuelt med tanke på meg i og med jeg ikke har råd til å busse hver dag. Skal hvertfall stikke ned på Dagjobbformidlingen til uka, så da regner jeg med at det ordner seg. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Det går ann å bli utplassert gjennom nav. Da får du ikke mer penger og må jobbe gratis i 3 mnd, men etter det får rundt 90% fast jobb. Mhm vet det, og de driver nok vistnok å prøver å skaffe meg en utplassering også.. slik som de har gjort de siste 7-8 måndene. Men om jeg ikke får noe mer enn det jeg får i dagpenger i dag er det nok ikke aktuelt med tanke på meg i og med jeg ikke har råd til å busse hver dag. 9285920[/snapback] Det vil gå mye fortere hvis du søker selv! Søk på steder nærme der du bor så du kan sykle/gå til jobben Lenke til kommentar
pursian Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Jeg søker stort sett det meste jeg kommer over og har også søkt på de fleste firmaer her i området, både utlyst og ikke utlyste, men ei noe hell enn så lenge.. Lenke til kommentar
KS Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (snip)Etter faste utgifter er betalt (lån+husleie+strøm+internett) sitter jeg igjen med 104 kroner i uka. S(snip) 9276823[/snapback] Hva med å redusere de faste kostnadene? Når inntektsgrunnlaget ditt blir så drastisk endret så er det veldig mange som har vanskelig med å justere seg om til en billigere livstil. Det som er det mest nærliggende å gjøre noe med er boligen. Kanskje har du faktisk ikke råd til å bo slik du gjør nå. Hvis du etter en vurdering finner ut at det er tilfelle så må du også ta noen grep i forhold til det. Det betyr: selge boligen, innfri gjelden, leie billig. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Du kan jo prøve å få tak i en jobb der du jobber på "bakrommet", hvor du slipper å snakke med kunder o.l. Lykke til! Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Uf, leve med så lite penger i uka, det går jo rett og slett ikke. Bra du tar opp dette i en tråd og kanskje får hjelp du kan trenge. Håper da inderilig du får jobb. Hvorfor har du ikke utdanning?- gadd ikke skole? Du kan jo: -jobbe på lager -jobbe i barnehage -jobbe som søppeltømmer -få deg utdanning? Lenke til kommentar
pursian Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Kanskje har du faktisk ikke råd til å bo slik du gjør nå. Hvis du etter en vurdering finner ut at det er tilfelle så må du også ta noen grep i forhold til det. Det betyr: selge boligen, innfri gjelden, leie billig. Å selge leiligheten har jeg egentlig ikke lyst til da jeg håper det bare er for en midlertidig periode. Og alikevel hadde jeg bare spart noen hundrelapper i månden på å leie fremfor å eie, men hadde sannsynligvis blitt boende på et mindre trivlig sted hvor jeg ikke trivdes så godt. Hvorfor har du ikke utdanning?- gadd ikke skole? jo, men jeg valgte å slutte og dro hjem for å hjelpe mamma etter hun fikk problemer som følge av et infarkt. Endret 15. august 2007 av pursian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå