Gå til innhold

Hvordan få litt penger?

pursian

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg bare lurte på om det er noen som har noen tips til meg hvordan jeg kan få litt bedre råd eller skaffe litt penger..

Jeg er arbeidsledig og lever kun av de pengene jeg får fra nav.

Etter faste utgifter er betalt (lån+husleie+strøm+internett) sitter jeg igjen med 104 kroner i uka. Sparer allerede på varmtvannet, har ikke på ovner eller annen varme og spiser annhver dag, så vet ikke om det er så mye å spare der jeg allerede sparer.

Vil helst slippe å gå på trygdekontoret.

Noen som har et tips eller to til hvordan man kan få fatt i noen få kroner? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøver jo å få meg jobb hele tiden, men det er ikke så enkelt når jeg ikke har noe særlig med utdanning og stammer en del.

Flasker har jeg faktisk ikke tenkt på før, men det var ingen dum ide :)

Lettjente kroner hvertfall:)

Lenke til kommentar

Hvis du søker jobb, så må du bare ta tiden til hjelp.

Du har ikke noe familie elns som kan låne deg noe penger til du får en jobb?

Og hvis du kjenner de rette folkene, så er det ikke så vanskelig å tjene noen svarte tusenlapper...

Lenke til kommentar
Altså, du trenger ikke store utdanningen for å f.eks søke på deltidsjobb i en butikk.

9277134[/snapback]

Har forsøkt, men aldri kommet lenger enn intervju. Vikarbyrået sier det sikkert er fordi jeg stammer en del, og ikke er egnet for å snakke med kunder ol.

Du har ikke noe familie elns som kan låne deg noe penger til du får en jobb?

Har allerede vært arbeidsledig et års tid nå, så har vel brukt opp lånekvota mi allerede. Og kjenner vel heller ikke de rette folkene, men vil gjerne tjene penger 'hvit'.

Lenke til kommentar

Skriv en hel masse jobbsøknader som du sender til aktuelle arbeidsgivere i øst og vest. Fortell om litt om deg selv og hva du ser for deg fremover i tid. Det er bedre å sende for mange søknader enn for få. Jeg tolker din nåværende situasjon dithen at enhver jobb er bedre enn ingen, og da skal det ikke være spesielt vanskelig (alt etter hvor i landet det er). Vaskehjelp, ekstrahjelp i butikk (innfylling av varer, shining osv), varelager, etc... Mulighetene er uendelige, så ta kontakt med det som finnes av arbeidsplasser i ditt område.

Ikke vent på at NAV ordner med jobb. En del arbeidsgivere er nok skeptiske bare de ser forespørsel fra NAV. Om du selv tar kontakt, så er det det aller beste. En arbeidsgiver vil gjerne ha aktive ansatte, så en som søker selv og tar kontakt for å bekrefte at søknaden er mottat, vil i de fleste tilfeller gi et positivt inntrykk på potensielle arbeidsgivere. Ikke vær redd for å spørre hvordan du ligger ann i søknadsprosessen.

Lenke til kommentar

Om du bor eller vil flytte til Oslo burde du kanskje bli T-bane eller trikkesjåfør, jeg har inntrykk av at de stadig trenger nye folk. Da trenger du ikke snakke med kunder noen stor grad. Arbeidstiden er nok litt slitsom, men lønnen kan bli ok, spesielt hvis du kjører i helgen og på kvelden/natten. http://www.sporveien.no.

edit: kanskje best å bare sende en epost hvis du stammer veldig :)

Endret av Naranek
Lenke til kommentar
Sparer allerede på varmtvannet, har ikke på ovner eller annen varme og spiser annhver dag, så vet ikke om det er så mye å spare der jeg allerede sparer.

Atte?

Trur nok jobb er den beste utveg, om ikkje det du har lyst til med ein gang så er det ein begynnelse.

Lenke til kommentar
Altså, du trenger ikke store utdanningen for å f.eks søke på deltidsjobb i en butikk.

9277134[/snapback]

probleme er jo at man risikrer å ikke få inn mer penger, var hvertfall sånn når jeg gikk arbeidsledig for 3 år siden. Fikk noen jobber her og der ,men det jeg tjente ble trekt fra det jeg fikk av nav, så tilsammen ble det ikke noe mer kr i kassa.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Vet ikke om det varierer noe, men tror noe rundt en 6-7 tusen i mnd?

Absolutt mange forslag her, søppeltømmer er det en som skriver. Jeg er en oppegående person med endelskolegang, enda kunne jeg nesten tenkt meg en jobb som "søppeltømmer" altså, det er en drittjobb, men det er godt betalt akkurat derfor. Heter vel ikke søppeltømmer? Er sykt godt betalt i forhold til andre jobber du ikke trenger stor utdanning for. Går også an å få seg jobb på søppelplass, der er det også mye penger å tjene, vi normenn er blitt for fine for oss sjøl. Ellers er jo det også mulighet for å få seg en lagerjobb, lastebil sjåfør? der tjener du jo også godt. Men kjedelig arbeid, det er klart...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...