Gå til innhold

Nytt Museum:Slik skapte Gud jorda på seks dager


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

må ikke vente så lenge, om noen 100 millioner år(eller før) vil magnetfeltet rundt jorda forsvinne og vi dør, enete måten å leve videre på er å komme seg ut i rommet, noe som aldri vil skje så lenge religiøse står i veien for utvikling. så enten dør vi ut og religion dør med oss. eller vi kvitter oss med den og vi kommer oss ut i rommet og lever videre der

Lenke til kommentar
Vel la oss håpe vi klarer å kvitte oss med de de håpløse religiøse før den tid. (Jeg sier de håpløse religiøse, fordi det er nok av oppegående troende også...La oss ikke feie alle over en kam :) )

9332998[/snapback]

 

Hvordan kan man være oppegående samtidig som man tror på Gud, Noahs ark, Jesu oppstandelse og snakkende slanger??

Lenke til kommentar
Vel la oss håpe vi klarer å kvitte oss med de de håpløse religiøse før den tid. (Jeg sier de håpløse religiøse, fordi det er nok av oppegående troende også...La oss ikke feie alle over en kam :) )

9332998[/snapback]

 

Hvordan kan man være oppegående samtidig som man tror på Gud, Noahs ark, Jesu oppstandelse og snakkende slanger??

9333039[/snapback]

 

Er ikke alle kristne som tar alt like bokstavlig som fundamentalistene da...

Lenke til kommentar
Vel la oss håpe vi klarer å kvitte oss med de de håpløse religiøse før den tid. (Jeg sier de håpløse religiøse, fordi det er nok av oppegående troende også...La oss ikke feie alle over en kam :) )

9332998[/snapback]

 

Hvordan kan man være oppegående samtidig som man tror på Gud, Noahs ark, Jesu oppstandelse og snakkende slanger??

9333039[/snapback]

 

Er ikke alle kristne som tar alt like bokstavlig som fundamentalistene da...

9334145[/snapback]

 

Men hvorfor kalle disse menneskene kristne når de verken tror på jomfrufødsler, undere, snakkende slanger, skapelsesberetningen eller kreasjonisme?

Lenke til kommentar
Jeg syntes ikke det er mye tull. Jeg syntes det er viktig å ikke låse seg til bare en teori om evolusjonen. Skal man straffes for å ha andre meninger.

 

Minner stygt om noe Stalin greier... err uansett, hva kan vel et museeum gjøre til skade? :)

9334088[/snapback]

Unger blir jo lurt til å tro på det, det er jo den reneste hjernevaskingen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Men hvorfor kalle disse menneskene kristne når de verken tror på jomfrufødsler, undere, snakkende slanger, skapelsesberetningen eller kreasjonisme?

9334156[/snapback]

Han sa religiøse. Religiøs =/= kristen

Lenke til kommentar
Jeg syntes ikke det er mye tull. Jeg syntes det er viktig å ikke låse seg til bare en teori om evolusjonen. Skal man straffes for å ha andre meninger.

 

Minner stygt om noe Stalin greier... err uansett, hva kan vel et museeum gjøre til skade? :)

9334088[/snapback]

 

Evolusjonsteorien skal og må selvfølgelig utfordres, det er det som er vitenskap. Men kreasjonismen har gang på gang blitt avvist av de vitenskapelige miljøer og de tar den ikke engang lenger seriøst. Derfor blir det feil å bygge et museum der mennesker og dinosaurer går hånd i hånd og presentere dette som vitenskapelige fakta.

Lenke til kommentar
må ikke vente så lenge, om noen 100 millioner år(eller før) vil magnetfeltet rundt jorda forsvinne og vi dør, enete måten å leve videre på er å komme seg ut i rommet, noe som aldri vil skje så lenge religiøse står i veien for utvikling. så enten dør vi ut og religion dør med oss. eller vi kvitter oss med den og vi kommer oss ut i rommet og lever videre der

9332321[/snapback]

 

Jepp

Lenke til kommentar
Jeg syntes det er viktig å ikke låse seg til bare en teori om evolusjonen.

Det er nettopp det man ikke har gjort. Evolusjonsteorien har blitt gransket og utfordret i over hundre år, men den har bare blitt mer og mer solid. Det man har oppnådd ved å lete etter feil ved den er å finne enda flere fakta som viser at den stemmer!

 

Skal man straffes for å ha andre meninger.

Hvem straffes, og på hvilken måte?

 

Minner stygt om noe Stalin greier...

Tull og tøys.

 

err uansett, hva kan vel et museeum gjøre til skade? :)

9334088[/snapback]

Hjernevasking med løgn. Gir inntrykk av at det er noe vitenskapelig når det bare er ren overtro, pseudovitenskap og løgn.

Lenke til kommentar

Som Asimov har uttalt i forsvar for evolusjonsteorien og dens faktiske forhold blant forskerne:

 

It is as though we were all arguing about just exactly what makes

a car go even though nobody denies that cars go.

 

Å hevde at den er usann er bare latterlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...