Gå til innhold

Nytt Museum:Slik skapte Gud jorda på seks dager


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Amerikanerne virker ikke alltid helt opplyste, nei, og la meg i den anledning la Bill Bryson komme til ordet.

 

According to an opinion poll, 13% of women in the United States cannot say whether they wear their tights under their knickers of over them. That's something like 13 million women walking around in a state of chronic foundation garment uncertainty.
Endret av Skarstad
Lenke til kommentar

mener de at dinosaurer blir, "i Book of Job", beskrevet som "behemoth" som levde i junglene i sør. La oss se hva Job 40, 15 sier om "behemoth".

 

15. Behold now behemoth, which I made with thee; he eateth grass as an ox. 16. Lo now, his strength is in his loins, and his force is in the navel of his belly. 17.He moveth his tail like a cedar: the sinews of his stones are wrapped together. 18.His bones are as strong pieces of brass; his bones are like bars of iron. 19. He is the chief of the ways of EL: he that made him can make his sword to approach unto him. 20. Surely the mountains bring him forth food, where all the beasts of the field play. 21.He lieth under the shady trees, in the covert of the reed, and fens.

22. The shady trees cover him with their shadow; the willows of the brook compass him about. 23. Behold, he drinketh up a river, and hasteth not: he trusteth that he can draw up Jordan into his mouth. 24. He taketh it with his eyes: his nose pierceth through snares.

Les dette et par ganger, og tenk, sørover. Hvilke dyr stor skumle dyr levde sørover? La oss se: Vi har elefanter, nesehorn og flodhester. Elefanter passer uten tvil best til beskrivelsen.

 

Det er i min tro at "behemoth" er en elefant, et nesehorn eller en flodhest, og/eller at det som står i Bibelen er feil oversatt og, såklart, overdrevet.

Lenke til kommentar

så karbondateringer, måling av diverse magnetiske felt blablabla er ikke godt nok bevis? Men en bok skrevet for 1500 (?) år siden, og har blitt tolket i det uendelige er tilstrekkelig bevis? Hva baserer de sine påstander på? "Jeg mener det er slik, derfor er det slik?"

Jaja, ifølge ringenes herre er jorda mer enn 10.000 år! forklar det du!

Lenke til kommentar
Haha, dette minner meg on en kollega av min bror (arkeolog). Hun er superfanatiskkristen, og overbevist om at Jorden er 6000år gammel. Hun har vært ute i media ett par ganger, og får like mye kjeft av sjefen sin etterpå.

9316579[/snapback]

Noe som jo ifølge kreasjonistene bare er et bevis på at forskerne prøver å dekke over sannheten. ):

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar

Det er jo en stor antikristen konspirasjon hele greia.

 

Nei, det blir ganske håpløst å diskutere med noen som mener de har en bok som er 100% sannhet og bokstavelig. Det som overrasker meg er at kreasjonister ikke bare avfeier dinosaurer i sin helhet. Sleng det inn i argumentasjonen om at "gud ga oss fossiler for å teste vår tro", så er den saken løst.

Lenke til kommentar
Haha, dette minner meg on en kollega av min bror (arkeolog). Hun er superfanatiskkristen, og overbevist om at Jorden er 6000år gammel. Hun har vært ute i media ett par ganger, og får like mye kjeft av sjefen sin etterpå.

9316579[/snapback]

Noe som jo ifølge kreasjonistene bare er et bevis på at forskerne prøver å dekke over sannheten. ):

9319895[/snapback]

 

Hun er, så vidt meg bekjent, ikke kreasjonist i den forstand. Bare veldig kristen, then again; kansje det er nettop hva en kreasjonist er. (Veldig kristen = Instant Kreasjonist.)

Lenke til kommentar
Viss dere lurer på hvordan så mange kan tro på dette her, ta en titt på disse seminarene..

 

Dr dino seminar

 

Jeg tror Jorden er 6000 år gammel, aldri sett noe bevis eller noe for noe annet..

9277513[/snapback]

 

Skikkelig overbevisende ass :dribble:

 

Fy faen, amerikanerne er enda dummere enn jeg trodde. Verdens avskum. Et slikt museum burde selvsagt vært ulovlig. At folk lar seg overbevise av klovnen og skattesnylteren Hovind er skremmende. Mennesket er tydeligvis et dyr med potensial til å tro hva som helst.

 

Jeg ler meg skakk av dere!

Lenke til kommentar

Xztaser, jeg synes oppriktig synd på deg! Kaste bort livet på teit overtro. Skaff deg en realfaglig utdanning og le kristendummene opp i trynet du også!

 

Du linker til kristne bullshitsider. Dette er slett ikke vitenskap, men misledende propaganda som du sluker som god fisk. Du ser bare det du vil se og ignorerer vitenskapelige beviser. Du vet tydeligvis ingenting om vitenskap. At samtlige seriøse forskere er uenig med deg lar du gå hus forbi. Toppen av ignoranse. Teoriene til deg og dine meningsfeller er så lett gjennomskuelige at selv grunnskoleelever reagerer med vantro.

 

Men det er vel nytteløst å få fornuft i dere. Når Bibelen er verdens mest troverdige kilde, er det bare en ting å si: Dere er lost cases alle som en.

 

Jeg tror menneskerasen er i ferd med å splittes i to forskjellige arter: smarte, oppegående mennesker med kritisk sans, og naïve, bibeltro mennesker uten evne til refleksjon og kildekritikk. Sistnevnte art har heldigvis dårligst overlevelsesevne.

Endret av Drillo
Lenke til kommentar

Og til personen som lurte på hvor alle nådagens eksempler på såkalte mellomledd er?

 

Er ikke ett hvert barn født med 6 tær eller fingre eller slikt ett fint eksempel på slike mellomledd. Selvsagt oppereres disse bort med en gang, men de er vel ett eksempel på variasjoner?

Lenke til kommentar

I fornuften og den kritiste tankegangens navn var virkelig det der trist lesing.

 

Hvor henter de ideene sine til slike utstillinger? Vi vet jo over enhver tvil at menneskene ikke gikk side om side med dinosaurene (selv om overraskende mange amerikanske skolebarn svarte feil på et sånt spørsmål).

Lenke til kommentar
I fornuften og den kritiste tankegangens navn var virkelig det der trist lesing.

 

Hvor henter de ideene sine til slike utstillinger? Vi vet jo over enhver tvil at menneskene ikke gikk side om side med dinosaurene (selv om overraskende mange amerikanske skolebarn svarte feil på et sånt spørsmål).

9321038[/snapback]

 

Glad jeg ikke bor i det u-landet! Når 60% er komplette idioter, er det ikke rart de ser opp til Bush. I Norge ler vi av den apen.

Lenke til kommentar
Det finnes INGEN slike bevis, var du der? Hvordan kan man si at man vet nøyaktig hvordan årringer ble til i en periode på 6000 år?
Hvis man vet hvordan en årring blir til i år vet man hvordan en årring ble til i fjor. Siden vi har klimatisk data tilbake omtrent 1 mill år nå, og kjenner de aktuelle tresortene, kan vi si det samme om årringer for både tusen og titusener av år siden.

Det er bevis, ikke spekulasjon.

Skolebøkene er fulle av teorier og påstander ikke bevis.. ingen kan bevise at jorda er 6000 år gammel og ingen kan bevise at den er milliarder år gammel.. (den siste er litt vanskeligere å prøve å bevise, me tanke på hva vi vet om stjerner og hvordan de dannes og dør ut..)
Jo. Hadde jorden vært 6000 år gammel, eller gitt at bibelens fantasifulle historier om floder og annet var sanne, hadde det å bevise at jordens alder var 6000 år vært den letteste sak i verden. Det ville ikke vært et tvilende hode på kloden om dette var faktum.

Og det å bevise at jorden er ca 4.6mrd år gammel er faktisk lettere _på grunn av_ det vi vet om stjerner og planeter, ikke vanskeligere. Når vi vet hvordan stjerner som solen blir til, samt planetene rundt, er det lettere å anslå alder enn hvis vi kun ser på jordas eldste bergarter for seg selv.

Og når det kommer til om Dr. Dino er blitt motbevist eller ikke.. mannen har 1000vis av hatsider mot seg der alle prøver å si imot og komme me "beviser".. det morsomme er at hvis du tar noen sider og setter de opp mot hverandre sier de imot seg selv 1000 ganger hver.. men Dr.Dino kommer med teorier, logiske fakta og han skjeller ut alle som lyver om alt som er "bevist".. en god mann vil jeg si :)

9282599[/snapback]

Kunne du i så fall være grei og komme med noen av disse sidene som motsier hverandre? Jeg selv har vært gjennom noen titalls av disse sidene og stort sett har de copy/pasta informasjon fra hverandre. Med andre ord er det ingen som motsier hverandre, de kopierer hverandre (og noen fyller på/fjerner litt). Har aldri funnet noe som ikke stemmer overens.

Angående Dr.Dinos logiske fakta tror jeg bare jeg tier stille, hvis du ikke får latteranfall av videoene hans på youtube er du nok too far gone :p

Lenke til kommentar
Viss dere lurer på hvordan så mange kan tro på dette her, ta en titt på disse seminarene..

 

Dr dino seminar

 

Jeg tror Jorden er 6000 år gammel, aldri sett noe bevis eller noe for noe annet..

9277513[/snapback]

 

Skikkelig overbevisende ass :dribble:

 

Fy faen, amerikanerne er enda dummere enn jeg trodde. Verdens avskum. Et slikt museum burde selvsagt vært ulovlig. At folk lar seg overbevise av klovnen og skattesnylteren Hovind er skremmende. Mennesket er tydeligvis et dyr med potensial til å tro hva som helst.

 

Jeg ler meg skakk av dere!

9320845[/snapback]

 

Amerikanerne er ikke verdens avskum. Religiøse er verdens avskum. Jeg fatter ikke at folk gidder å kaste bort livet sitt på svada, jeg blir skikkelig dårlig når jeg ser noen prøve å agrumentere for at religion er noe virkelig.

 

Det er bare noe som har blitt tredd over ørene deres. Jeg gleder meg til den dagen religion ikke lenger finnes

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...