Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter ikke.

Anbefalte innlegg

Hei, har montert en ny pc.

Alt skal være koblet til, men når jeg skrur på pc, så starter bare cpu vifta og psu vifta og ikke noe mer. Får heller ingen lyd ifra chassisspeakern. LED på HK lyser og, jeg starter også uten ram, men ikke noe skjer.

HK: ASUS P5VD2-MX

Aopen kabinett.

Was ist los? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan vel ikkje forvente å få skjermbilde når du ikkje har ram i pc-en? :p

Prøv ei og ei minnebrikke inni. Viss det er nett det samme som skjer, kan du prøve med eit anna skjermkort om du har.

Viss det er nett det samme er det på tide å sjekke cpu eller hovudkortet.

MEN, før du gjer noko kan du prøve å restarte bios/Cmos.

Du ser eit lite rundt og grått/sølvfarga batteri, kan ligne på eit klokkebatteri. Ta det ut, og så lar du det stå ute i nokre par minutter.

Ta det inn igjen og sjekk om det er noko forskjell.

Lenke til kommentar
Du kan vel ikkje forvente å få skjermbilde når du ikkje har ram i pc-en? :p

Prøv ei og ei minnebrikke inni. Viss det er nett det samme som skjer, kan du prøve med eit anna skjermkort om du har.

Viss det er nett det samme er det på tide å sjekke cpu eller hovudkortet.

MEN, før du gjer noko kan du prøve å restarte bios/Cmos.

Du ser eit lite rundt og grått/sølvfarga batteri, kan ligne på eit klokkebatteri. Ta det ut, og så lar du det stå ute i nokre par minutter.

Ta det inn igjen og sjekk om det er noko forskjell.

9277077[/snapback]

Med og uten ram utgjør ingen forskjell, har også prøvd å resette CMOS.

Lenke til kommentar
Hei, har montert en ny pc.

Alt skal være koblet til, men når jeg skrur på pc, så starter bare cpu vifta og psu vifta og ikke noe mer. Får heller ingen lyd ifra chassisspeakern. LED på HK lyser og, jeg starter også uten ram, men ikke noe skjer.

HK: ASUS P5VD2-MX

Aopen kabinett.

Was ist los? :(

9276714[/snapback]

Hei.

Jeg er ganske sikker på at det er ett eller annet problem med prosessoren din. Har nettopp hatt det samme problemet med min maskin, og etter mye feiltesting står jeg tilbake med at det bare kan være cpu det er noe galt med. Jeg har prøvd ram, skjermkort og strømforsyning i en annen maskin, og dette fungerer som det skal. Jeg har også prøvd å bytte hovedkort i den maskinen det gjelder, og problemet vedvarte. Min konklusjon er derfor at cpu har tatt kvelden.

Endret av woodpecker
Lenke til kommentar

Den er koblet til ja. Så regner med at dette er prosessoren.

Det virker som du har et prosessor problem. Har du dobbelt sjekket at atx12v kontakten er koblet til? (4- eller 8-pins kontakt som gir strøm til prosessoren bl.a.)

9293013[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...