mrDave Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Dette står minst 10 ganger i tråden Lenke til kommentar
Zero- Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Jeg vet at jeg skal bruke Optisk, men hva er toslink? står på noen at det følger med adapter eller noe... Edit: Kan jeg f.eks. bruke en sann: http://www.dustinhome.no/pd_5010109509.aspx ? Endret 7. juni 2010 av Zero- Lenke til kommentar
Fre_ZZe Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 På tilbud denne uken på komplett til 2000kr! Min lenke Noen som veit om det er laaang kabel til bakhøytalerene? Og om de eventuellt kan skiftes om de ikke er lange nok, skrudd fast i høytaleren? Har en laaang stue de må gjennom for å få de bak nemlig Lenke til kommentar
Niram Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 På tilbud denne uken på komplett til 2000kr! Min lenke Noen som veit om det er laaang kabel til bakhøytalerene? Og om de eventuellt kan skiftes om de ikke er lange nok, skrudd fast i høytaleren? Har en laaang stue de må gjennom for å få de bak nemlig De er ganske lange, men kommer jo helt an på størrelsen på stua di naturligvis. Og nei, de sitter ikke fast - ergo kan du bruke andre om du vil Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Så veeeeeldig lange er de ikke, men det er ikke noe problem å kjøpe noen nye hvis du trenger det. De er ikke skrudd fast i høyttalerne. Lenke til kommentar
Fre_ZZe Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Takker, og lengre kabler kan bestilles fra komplett? Kan systemet "kjøres" uten bakhøytalerene? Ikke sikkert jeg kobler de opp med en gang. Skal ha de blant annet til vanlig tv titting lyd, funker det noe særlig? Lyden i samsung tv'en min er råten. Lenke til kommentar
branick Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Kablene som følger med er 3 stk 5 metere, og 2 stk 7 metere. Signalkabel følger med i form av en analog minijack i stereo. Dvs at optisk eller coax kabel må handles inn separat. Dette settet selges nå til under 2000 kroner, og da finnes det nært sagt ingen konkurrenter på markedet, så nå er det handletid for den lydkåte.. Lenke til kommentar
steros Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) Første gang jeg fikk tak i Z-5500, brukte jeg medfølgende jack kabler, plugget inn i lydkort på HK. Lydkvaliteten var myyyye bedre enn mine gamle crative "billighøyttalere".. Skulle vel ikke så mye til Det neste jeg gjorde var å skaffe en slik: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=122702 Lydkvaliteten ble merkbart bedre. Ikke mye, men jeg merket forskjellen. Etter et halvt år, investerte jeg i dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343991 Dette må jeg bare få sagt; det er mitt beste kjøp noen sinne. Det var som natt og dag i forskjell. Jeg satt faktisk å gliste av glede da jeg spilte mine favorittsanger i FLAC kvalitet. Det jeg tror er grunnen til at noen folk misliker Z-5500, er at de ikke har et bra nok lydkort. Høyttalerne har ingenting å si hvis lydkortet er crap... Uansett.. Z-5500 er det beste høyttaleranlegget jeg har hatt. Nå skal det vel sies at det finnes HIFI systemer på markedet som sikkert tar KO på Z-5500, men da må du også ut med en god del mer enn 2000-3000 kroner. Prisen tatt i betraktning, Z-5500 er meget bra, hvis du har et bra lydkort/optisk kabel. Endret 22. september 2010 av steros Lenke til kommentar
branick Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Det vil fungere like godt med en billig optisk kabel fra clas olson også, bare sånn at det har blitt sagt her. Siden kabelen er hul innvendig, så vil signalet enten komme frem eller ikke. Det er ikke slik at signalet blir bedre med dyrere og feitere kabel på optiske delen. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Jeg synes 2.1 settet av dette er minst like bra (om ikke bedre) og glad for at jeg kjøpte det. Knallbra til musikk, film, musikk osv for de som ikke ønsker en haug høyttalere, men god lyd til det meste. Lenke til kommentar
Fre_ZZe Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Jeg synes 2.1 settet av dette er minst like bra (om ikke bedre) og glad for at jeg kjøpte det. Knallbra til musikk, film, musikk osv for de som ikke ønsker en haug høyttalere, men god lyd til det meste. 2.1 settet? Pris, link? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Logitech z-2300. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 (endret) Korrekt , nydelig sett for PC til både film, spill, tvserier, musikk osv. Vurderer om jeg skal gidde å kjøpe et Asus Xonar lydkort for å se om det forbedrer lyden noe selv om jeg synes den er rimelig god i dag. Endret 22. september 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Er faktisk enig i at jeg syns det er bedre enn z-5500. Det har ikke like mange innganger, og kontrollenheten på z-5500 har en veldig høy nerdefaktor som volumkontrollen på z-2300 mangler. Derimot er bassen tightere, og høytalerne er mindre skarpe i lyden. De spiller dog ikke like høyt. Lenke til kommentar
nikolaim Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 er det verdt å kjøpe seg et nytt lydkort, til fordel for lydkortet i dette HK? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=596376 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 ALC892 er ikke akkuratt kjent for å være hifi. F.eks et asus lydkort vil nok være en del bedre. Lenke til kommentar
Fre_ZZe Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 (endret) Noen som veit hvor lenge dette tilbudet varer fra komplett? z-5500 Hakke penger før neste uke Et par spm angående Z-5500: Er det flere kanal/sources, slik at man kan ha Xbox, PC og tv ikoblet samtidig? Kan systemet kjøres uten å ha bakhøytalerene ikoblet? Er lyden bra til helt vanlig tvtitting? Eller er dette et primært surroundannlegg? Kan man bytte source fra fjernkontrollen, eller må man gjøre det manuellt på kontrollenheten? Noen andre "kjekkt å ha" kabler/plugger/adaptere jeg bør bestille med? Tenker å koble til endel utstyr innimellom, Ipod laptopper etc så vil ha faste kabler som ligger der på plass... Endret 23. september 2010 av Fre_ZZe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå