Gå til innhold

Logitech Z-5500 - overvurdert eller faktisk bra?

Anbefalte innlegg

Har hatt dette settet i kjelleren min en stund nå, sammen med prosjektøren min. Vi bestemte oss for å dra opp prosjektøren i stua og da bestemte jeg meg for å bytte ut Sony 5.1 systemet mitt med en pc + 5500(optisk kabel seff...) Sony systemet var ett som kostet 5000,- 2 år tilbake og jeg vil påstå at logitech er bedre enn Sony systemet på film/spill. Jeg bruker optisk utgang fra ett integrert lydkort i hovedkortet.

For priser opp til 5000,- vil jeg påstå at logitech systemet holder en god stund til det bruket. Hvis du skal sitte inne å lytte til klassisk musikk så er det nok ikke all verden.

Hvis jeg var deg ville jeg kanskje spurt på www.avforum.no istedenfor dette forumet. Det er folk med veldig stor kunnskap om lyd der. Bare husk å spesifiser hvor mye du planlegger å bruke, det er folk der som sitter på anlegg langt over en vanlig brutto årslønn :p

Lykke til!

9629579[/snapback]

Takk! :) Skal spørre der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk. men som du skjønner, er jeg "ny" i dette.

Hva blir det best lyd av?

9629399[/snapback]

Digital optisk eller digital coax

enten fra x-fi eller lydkort på hovedkort

sån her for x-fi

http://www.videologic.com/Products/Product...roduct=VL-60424

eller en coax til hovedkort med digital coax ut, står i manualen eller en optisk kabel for hovedkort med optisk ut

9630514[/snapback]

Kjører Digital Coax og funker like bra som optisk, med X-Fi lydkort merker du godt forskjell fra hovedkortet! Anbefaler vis du er en musikk fan og liker god lyd i film.

:thumbup:

Hilsen André

Lenke til kommentar
Kjører Digital Coax og funker like bra som optisk, med X-Fi lydkort merker du godt forskjell fra hovedkortet! Anbefaler vis du er en musikk fan og liker god lyd i film.

:thumbup:

Hilsen André

9640636[/snapback]

Hvis du er musikk fan og liker god lyd i film kjøper du deg et skikkelig oppsett, ikke et dataanlegg med datamaskinen som kilde.

Hvis du ikke er dreven entusiast, derimot, holder det sikkert i lange baner med et lydkort og et anlegg à la Z-5500.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...
Får man koblet dette anlegget til en vanlig DVD spiller?

Jepp de fleste dvd-spillere har digital uttak. Enten optisk eller coax. Det står bak dvd , digital out.

Og man kan ha 6 forskjellige ting tilkoblet dette anlegget. Dere sier det ikke funker til musikk , og det er løgn. Det funker til alt bortsett fra rock og klassisk. bare husk og bruke Stereo x2.

Surround i musikk er ikke bra. Om ikke lyden er digitalt innspilt.

Lenke til kommentar
Er tråden i live?

Jeg trenger sorround til xbox 360, pc og evt en dekoder i fremtiden. Vil dette holde til det eller er det bare EN kontakt som har 5.1?

Takker for svar.

Dette anlegget vil holde i massevis. Den har inngang for 6 kanals surround (6ch) , digitalt optisk & digitalt coax , minijack , og enda en minijack om jeg ikke tar feil. Xbox har optisk uttak , noe som funker perfekt. goodie

Endret av MrGn0Mefunc1030FAN
Lenke til kommentar
Supert, da skal jeg vurdere det som et surroundanlegg for spill og film. Vet om et tilbud til 2250,- nå men noen hadde kjøpt det til 2000,-? hvor?

Aner ikke. Jeg har kjøpt mitt fra www.netshop.no og det kom på 2500kr inkl frakt og moms. Får faktisk anlegget imorra. Så jeg kan jo si min mening her når jeg har fått testet det. :)

Lenke til kommentar
Så man kan koble til PC via spfid(digital 5.1 minijack) og ps3 via optisk samtidig og switche lydkilder på kontrolleren?

Ja det kan du. Er en optisk inngang, en coaxial inngang og en 3xjack(analog surround)inngang. Pluss en minijack kontakt under headsettinngangen på siden for å koble til en stereo lydkilde, feks. mp3 spiller eller lignende. Du kan skifte mellom disse inngangene som på en vanlig forsterker. Jeg bytta ut de medfølgende satelittene med et billig 5.1 Proson anlegg til ca 500(tower 25) fra netthandelen. Lydkvaliteten på mellomtone og diskant steg med flere 10 talls prosent. Bassen er fortsatt litt pløsete, men til prisen helt kurrant.

Lenke til kommentar
Spent på hva du mener :) Er jo hovedsaklig film og PS3 spill jeg skal bruke det til, men musikk gjør ikke noe.

Glemte helt og svare deg! Anlegget funker utmerket. Både til musikk og film. Har ikke fått testet det på ps3 , siden ps3 min er defekt akk nå! Men regner med dette skal være jævlig bra. Siden ps3 støtter DTS osv.. Kjører anlegget på pc , spdif uttak. altså optisk. Men har noe feil med uttaket på pc. så kan være noe skurr avogtil. men det er helt og holdent pc sin feil. Anlegget spiller høyt. Du kan stille opp og opp og opp.. uten noe tegn til skrurring osv. + du kan booste lyd x 22. Meget god lyd. skjønner godt at folk samenligner dette med surround anlegg i 6,7000kr klassen! eneste minus synes jeg er :

Tynne ledninger (kan byttes)

Korte ledninger fremme. har sub (der alle koblinger er) et stykke unna pc. Ved sofan faktisk.

Det er ikke og oppdrive høyttaler stativ,orginale til disse høytalerne. Noe stygt og ha dem hengende på veggen. Alt i alt , verdt pengene. Kanskje litt pompøs bass. men ikke noe du merker. og dette kun på musikk. Synes det spiller ræva av alt jeg har hatt tidligere! Sykt bra til film. Bassen er i sitt rette element der. Har ikke merket noe dårlig mellomtone. Du skal egentlig være veldig strikt på lyd da! Og anlegget dekoder 2ch stereo til surround. Subkassa var også overraskende stor! ME LIKE! Er en 10" men ser ut som en 12" :)

Løp og kjøp :) beste anlegg til denne pris som er og få tak i! Min mening.

Endret av MrGn0Mefunc1030FAN
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Jeg hadde Z-5500 før, nå har jeg komponent-surround til 8000, og må si meg totalt uenig i å sammenligne det med komponent-anlegg til over 5000.

Jeg vil tro at lyden kan bli litt tynn i mellomtoneområdet og at man blir litt "sliten" av å høre på det over lengre tid? Når jeg går fra PC-anlegget, til anlegget i stua, er det "heaven". :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...