Avean Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Ninja Theory sier det motsatte og de har tusenvis av fiender på slagmarken. Tror nok han ordla seg litt feil bare.Splinter Cell for meg døde med Double Agent, elendig spill Og A.I i Splinter Cell ? Du går rundt med ett grønt neonlys på deg og ingen greier å se deg i mørket >_< 9277590[/snapback] Antall soldater er ikke det samme som AI. Man kan sikkert lage et spill med 100 000 soldater på slagmarken samtidig som er dumme som brød. Selv om det er mange er jo fortsatt AI-en dårlig. Et godt ekempel på dette er Total War-serien. Selv om dette strategispillet har forholdsvis god AI har den gått fra å være superb til å bli middelmådig. Dette har med at mer av ytelsen går til å rendre grafikken, og mindre til å behandle AI. Som vår kjære baltie over her forklarte er rett og slett Xenon bedre på branching enn Cell. Siden jeg ikke har så fryktelig god greie på maskinvare får jeg bare ta hans ord på at det stemmer og at dette påvirker i hvor stor grad CPU-ene kan behandle AI-koder. Når det er sagt kan man sikkert greie å lage bra AI på begge konsoller. Det hele faller på utviklerne. 9277696[/snapback] Tror du ikke jeg vet dette ? Doh ! Poenget mitt var at det ikke BARE er tusenvis av fiender men med forskjellige A.I rutiner også. Har vært intervju med combat ansvarlig hos Ninja som forklarte dette nærmere og det var kun mulig takket være Cell. Og Ninja Theory har jævlig mye mer A.I erfaring enn hva Splinter Cell gutta og UBI har. Splinter Cell har bestandig hatt hjernedød A.I samme med alle waypointstyrte Ubisoft spill. (Rainbow Six Serien) Endret 14. august 2007 av Avean Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Tror du ikke jeg vet dette ? Doh ! Poenget mitt var at det ikke BARE er tusenvis av fiender men med forskjellige A.I rutiner også. Har vært intervju med combat ansvarlig hos Ninja som forklarte dette nærmere og det var kun mulig takket være Cell. Og Ninja Theory har jævlig mye mer A.I erfaring enn hva Splinter Cell gutta og UBI har. Splinter Cell har bestandig hatt hjernedød A.I samme med alle waypointstyrte Ubisoft spill. (Rainbow Six Serien) 9278110[/snapback] Har du noen link til dine utalser for en pro sony fanboy som deg vill jeg gjerne ha link til utalelser. Gledlig att det droppes både til Wii og PS3 da Ubi fult og helt kan konsentrere seg å lage en knakende bra 360 versjon Lenke til kommentar
baltie Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Har vært intervju med combat ansvarlig hos Ninja som forklarte dette nærmere og det var kun mulig takket være Cell. Og Ninja Theory har jævlig mye mer A.I erfaring enn hva Splinter Cell gutta og UBI har. Splinter Cell har bestandig hatt hjernedød A.I samme med alle waypointstyrte Ubisoft spill. (Rainbow Six Serien) 9278110[/snapback] Kan du understøtte utsagnet ditt om at "Ninja Theory har jævlig mye mer A.I erfaring enn hva Splinter Cell gutta og UBI har"? Så vidt jeg kan se så har Ninja Theory laget et spill av betydning; Heavenly Sword, og det er vel ikke utgitt enda? Så hva baserer du de uttalelsene på? Godt mulig utviklerene der har lang erfaring fra jobber i andre selskap, men Ninja Theory i seg selv har overhodet ingen merittliste bortsett fra Kung Fu Chaos og at de er et Sony-selskap, og det sier jo litt i denne sammenhengen også. For å si det sånn, at "combat ansvarlig" hos Ninja Theory sier at noe kun er mulig på Cell, er like overbevisende som at Bioware skulle sagt at karakterinteraksjonene i Mass Effect kun var mulig på X360. Som flere har sagt før så kommer det an på utviklerene selv hva de får til, og ikke minst hva de velger å bruke tid på. Jeg er overbevist om at man kan få bra A.I. både på Cell og Xenon, og det som er enkelt på den ene kan godt være veldig vanskelig på den andre, men neppe umulig. Ellers må jeg jo si at det er overraskende at Splinter Cell har blitt så populært som det har om det var hjernedød A.I. involvert. Lenke til kommentar
GA Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Leste overskriften og visste umiddelbart at diskusjonen kom til å bli x360 vd PS3, gud så lei jeg er fanboys fra begge leire. Selv om jeg helt ærlig skal innrømme at det er PS3 fanboysa som er værst, kanskje fordi den dyre brødboksen fortsatt ikke egentlig har overbevist eller levert noe i nærheten av lovet? Jeg personlig tror at ting vil bli bedre på PS3 etterhvert, men at sony definitivt ikke har gjort jobben sin med spillutviklere godt nok. Hvilken av konsollene som er best er jo uansett bare en vissvass diskusjon der ingen kan vinne, siden det er personlige meninger som teller... Tenk om alle bare kunne satt seg ned med Mario Party 8 på wii og vært venner... Lenke til kommentar
mESA Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Ser ut som PS3 går ut av markedet innen 2009 :| Eller kanskje ikke? De overrasker oss kanskje og kommer med SC uansett, de vil jo tjene de ekstra pengene. Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Enda en grunn til å skaffe seg 360 til høsten Lenke til kommentar
RyanLennox Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Å lage en god AI-motor er ressurskrevende fordi alt skal skje i sanntid (i alle fall i spill som Splinter Cell), og konsollutviklerne har nok hatt et for stort fokus på grafikkkapaistet sammenliknet med AI-kapasitet både emed henyn på fysisk teknolgi ut ved utviklingen raske biblioteksfunksjoner. Ubisoft må sies å være nyskapende når det gjelder AI, selv om man av og til kan irritere seg når man spiller, og det er ikke overaskende at det vil være AI-kapasiteten som setter grenser for Ubisoft. Det overasker meg likevel ikke om dette også i stor grad er et spill for galleriet. Bak den prisen du betaler for et spill ligger det en maktkamp mellom spillutvikler, spillutgiver, konsollutvikler og til dels også selgere på ulike nivåer. Ubisoft er nok interessert i å "vise muskler" overfor Sony for å forhandle seg fram til en god avtale med Sony om fordeling av penger. De rasler litt med sablene for å vise at de kan klare seg uten PS3-utgivelse og Sony, og hva er vel bedre enn å rakke ned på AI-kapasiteten til PS3. Hvilken signaleffekt har det at en av verdens fremste spillutviklere sier at PS3 er dårlig. Har allerede sett i denne diskusjonen at noen har proklamert at de skal holde seg unna PS3. Det overrasker meg ikke om spillet tilslutt kommer på PS3 med en god AI. Selv holder jeg meg til PC og digger Ubisoft som ikke tenker kortsiktig og lar seg kjøpe av konsollutviklerne. Riktognok kan nok dette føre til til piratkopiering, men spillprodusentene er likevel tjent med at PC-alternativet er der, og at det utviles PC-komponenter rettet mot spill. Uten PC-en som alterantiv ville spillugiverne være helt i lomma på konsollutviklerne. Ubisoft har ikke bare gode programerere, grafikere osv. De er også gode strateger i kampen om dine penger. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Blir ikke så veldig overrasket av denne saken, og heller ikke så fryktelig skuffet. Etter de tre første spillene på Ps2 har det liksom bare gått nedover med serien og nå har de jo tatt bort alt det som gjorde Splinter Cell til det beste spillet i sin sjanger. 9277198[/snapback] det var vel fordi du spilte det på ps2. Det første spillet var vel greit på ps2, men jo senere du kommer, jo mer får du spill som bare er porta til maskinen. Det som var dårlig med splinter cell spillene var at hvis du hadde spilt en bane fra før, ville ingenting nytt skje (i de to siste kunne AIen noen ganger være litt mer uberegnelig). Det var alltid bare en vei fram, eller eventuelt en snarvei som var å foretrekke. Nå har utviklerne tatt litt fra assassins creed og dette ser ut som et spil som kommer til å være forskjellig hver gang du spiller (ganske likt halo ) BTW: Typisk splinter cell AI (dette er fra chaos theory) Den er helt grei https://www.diskusjon.no/index.php?act=Sear...Bcell++%2Bstory Jeg trodde også at jeg hørte at splinter cell kom til å være eksklusiv for en god stund siden... Haze er jo ps3 eksklusiv, så sony har vel ikke så mye å klage på. Endret 14. august 2007 av gormers Lenke til kommentar
Enigma123 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Bare fordi Ubisoft ikke har nok skills, så¨betyr det ikke at PS3 ikke er i stand til avansert AI. Heavenly Sword har over 100 karakterer samtidig, hvor hver og en av dem har egen AI og egen "rutine". Men skal vedde på at neste Spilnter Cell kommer til å dukke opp på PS3 noe senere enn 360. Ikke det at det bryr meg egentlig da jeg har begge konsollene. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Sikkert bare tøv dette her. Mye pleier å vere det dersom det er snakk om eksklusiv+ ein setning som dette " "ikkje mulig på andre platformer enn XXX" Samma det, har aldri fallt for SC serien. Men dersom det virkelig er snakk om knalbra AI her så er jo det godt. For god AI er det eg utviklerene bør satse hardt på de nesta årene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Fatter ikke hvorfor folk tar seg så nær og går batshit fucking loco over dette - når en utvikler går for å lage et eksklusivt spill, så er det jo en del av avtalen at de i samme slengen skal skryte litt ekstra av platformen de utvikler for, så man må som regel ta det med en viss klype salt. Dessuten er det vel gammalt nytt at Cell-prosessoren er vanskelig å programere for. Lenke til kommentar
baltie Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg trodde også at jeg hørte at splinter cell kom til å være eksklusiv for en god stund siden... Haze er jo ps3 eksklusiv, så sony har vel ikke så mye å klage på. 9278802[/snapback] Det var nytt for meg at SC skulle være eksklusiv... Ang Haze så er det vel fortsatt i det blå hvor eksklusiv den er; at den er tids-eksklusiv er vel alt vi vet om det (antagelig til Q2 2008..). Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Her kommer det vel tydelig frem at dette har vært kjent i snart et år: Another big exclusivity announcement from the media briefing was that the next installment of Splinter Cell would be coming only for Microsoft's next-gen console and the PC. And by "next installment," Microsoft didn't mean Splinter Cell: Double Agent, which hits multiple platforms later this year and was shown off with a new trailer. It was referring to the Splinter Cell game after Double Agent, which came to light just last week when assets for a whole slate of Ubisoft titles, including Splinter Cell 5, accidentally hit the Web. Link Så intet nytt i denne artikkelen... Lenke til kommentar
TST Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Her kommer det vel tydelig frem at dette har vært kjent i snart et år: Another big exclusivity announcement from the media briefing was that the next installment of Splinter Cell would be coming only for Microsoft's next-gen console and the PC. And by "next installment," Microsoft didn't mean Splinter Cell: Double Agent, which hits multiple platforms later this year and was shown off with a new trailer. It was referring to the Splinter Cell game after Double Agent, which came to light just last week when assets for a whole slate of Ubisoft titles, including Splinter Cell 5, accidentally hit the Web. Link Så intet nytt i denne artikkelen... 9279648[/snapback] Det at et spill annonseres til å være eksklusivt til en konsoll, betyr erfaringsmessig ikke alltid noe, i det lange løp. Det betyr som oftest bare at det er eksklusivt inntil noe annet blir sagt. Gjennom tiden har spill etter spill blitt annonsert eller utgitt på en enkelt plattform, for så like etter å bli annonsert eller utgitt til en eller flere andre plattformer likevel. Det har også skjedd at spill som var eksklusiv på en plattform, plutselig blir eksklusiv på en helt annen plattform i steden. Eksempler på overnevnte: http://gamer.no/nyhet/ps3/fatal_inertia_ti...september/40933 http://gamer.no/nyhet/pc/assassins_creed_kommer_til_pc/30735 http://gamer.no/nyhet/xbox_360/ubisoft_kun...d_for_360/30784 http://gamer.no/nyhet/pc/test_drive_unlimited_til_pc/23391 Poenget i denne saken er altså ikke å annonsere at Splinter Cell: Conviction er konsolleksklusiv til Xbox 360. Det har vi, og leserne våre, fått med oss for lenge siden. Poenget er derimot å fortelle at utvikleren avfeier all mulighet for å gi ut Conviction på PlayStation 3, hvis det likevel skulle komme en åpning senere. Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Poenget i denne saken er altså ikke å annonsere at Splinter Cell: Conviction er konsolleksklusiv til Xbox 360. Det har vi, og leserne våre, fått med oss for lenge siden. Poenget er derimot å fortelle at utvikleren avfeier all mulighet for å gi ut Conviction på PlayStation 3, hvis det likevel skulle komme en åpning senere. 9279758[/snapback] Kanskje dere burde skrevet det i artikkelen da, slik at ikke folk får inntrykk av at PS3 har mistet en multikonsolltittel. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Dave Karraker en sony sjef har svart på påstanden til ubisoft.. Dave Karraker | August 13th, 2007 at 9:52 pm @Free — PS3 can more than handle AI, as you will see with Heavenly Sword, which has hundreds of on-screen enemies with different AI routines at one time thanks to the power of CELL. kansje ikkje det mest utfyllende svaret men.. KILDE Endret 14. august 2007 av _KroSjefen_ Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Og A.I i Splinter Cell ? Du går rundt med ett grønt neonlys på deg og ingen greier å se deg i mørket >_< 9277590[/snapback] Men at Mr Solid Snake har en pappeske i baklomma som han kan gjemme seg inni når det kommer fiender er vel super AI det? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Og A.I i Splinter Cell ? Du går rundt med ett grønt neonlys på deg og ingen greier å se deg i mørket >_< 9277590[/snapback] Men at Mr Solid Snake har en pappeske i baklomma som han kan gjemme seg inni når det kommer fiender er vel super AI det? 9280262[/snapback] Herlig! Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Og A.I i Splinter Cell ? Du går rundt med ett grønt neonlys på deg og ingen greier å se deg i mørket >_< 9277590[/snapback] Men at Mr Solid Snake har en pappeske i baklomma som han kan gjemme seg inni når det kommer fiender er vel super AI det? 9280262[/snapback] Pappesken var for realistisk, den kan pakkes sammen, nå har han en tønne i baklomma. Men fiden tar nå ikke å flytter seg når en tønne kommer rullanes men fra spøk til topic: Men var det ikke et annet ubisoft studio som også klaget litt på ai i ps3 spill? Var det assassins creed hvor det en stund var snakk om redusert ai på folkemengdene? Noen som husker om det har blitt noen endring på det nå som spillet nermer seg? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Dette med AI styret i AC var bare ein misforståelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg