Gå til innhold

Hvilken ryggsekk og service til Dell 8200?

dA_Ice

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå kjøpe meg en Dell 8200, men så lurer jeg litt på hvilken sekk jeg burde velge til den? Dell har jo sine egne, men vet ikke hvor gode disse er i forhold til andre igjen. I tillegg til å beskytte maskinen er det også viktig at det er plass til et par skolebøker.

Litt søking her og der har ledet meg mot Umates, og har da sett på deres Backpack XL. Er dette kvalitet til en OK pris, og vil den passe mine behov? Koster 735,- hos komplett. Eller er det kanskje like greit å gå for en av de fra Dell?

Også er det disse servicevalgene fra Dell da. Er det verdt å koste på seg 3års henteservice og complete care, som er den jeg vurderer. Som student har jeg jo lyst til å få fikset ting litt kjapt skulle noe skje, men så koster det jo litt ekstra da. Eller burde man heller kanskje gå for en forsikring gjennom et forsikringsselskap? Tror vel det kanskje blir dyrere men... Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den Umates-saken er meget tung da! Det må nesten nevnes.

Synes Dells egne sekker er greie nok. Det er mer et eget rom i bakre del av sekken hvor du putter maskina oppi. Det rommet er polstret temmelig godt, slik at det er 0 problem å ha med skolebøker og slikt foran. Er dog ikke plass til fullt av skolebøker da, men et par slike mursteiner går an.

Minuset med Dells sekker er at det ikke er metallramme rundt, vel og merke. Men på den annen side - er man forsiktig nok (du hiver jo ikke fra deg sekken, liksom) så går det nok bra.

Umatessekken har slik metallramme rundt, og det gjør den en god del tyngre (tror den ligger på rundt 3kg ellernoeslikt).

Lenke til kommentar

Valgte en veske fra Dell for min Inspiron 8200, den til kr 325. Vesken var overraskende stor, det er faktisk plass til ekstern mus og strømadapter i samme rom som laptopen ligger, dvs. vesken passer også til den nye Inspiron-serien med 17" skjerm som kommer snart :D . Vesken har flere store lommer, og små nyttige detaljer som feste for skrivesaker og egne lommer for disketter eller småting.

Hvis du helst ønsker sekk, så er OGIO Prodigy et alternativ ( http://ogio.allesider.no/docs/start.htm ). Den har god plass med sine 35 liter, veier kun 1,2 KG, og ser ganske cool ut. Det reklameres med at sekken er velegnet til laptop med 15" skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...