Gå til innhold

Blir ikke kvitt virus. Klarer ikke å formatere.

Anbefalte innlegg

En venn av meg har fått et veldig plagsomt virus.

Virus gjør datamskinen ekstremt treg og det er umulig å slette det. Det går heller ikke å fromatere. Får bare opp en error som sier at den ikke klarer å fjenrne filen, så viruset blir bare liggende.

Virus fohindrer også installasjon av programmer. Dermed kan jeg ikke installere antivirus programmer og lignende.

Nettverk fugerer heller ikke lenger.

Noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en bærbar datamaskin. Er det mulig å koble slike hardisker til stasjonære datamskiner?

Napp ut harddisken, sett den som slave i en annen maskin, eller i et USB-kabinett, og så formaterer du fra en annen Windows-installasjon.

Da får du nok formatert.

Og så bør du minne vennen din på at han ikke bør gå på snuskete sider med IE :p

9276330[/snapback]

Lenke til kommentar
Jeg bootet med widows CD og begynte å formatere. Fikk opp en feilmelding. Trykket bare "ignorer" og så fortsatte den.

Da windows var ferdig installert var viruset enda der :(.

9277132[/snapback]

Hø? That's weird..

Prøv å boote frå ein linux cd og formater.

Og forresten, start i sikkerhetsmodus med nettverk. (trykk F8 under oppstart) Så innstallerer du anti-virus mens du er i sikkerhetsmodus.

Eit virus skal ikkje klare å lure seg til å starte opp i sikkerhetsmodus..?

Lenke til kommentar
Jeg bootet med widows CD og begynte å formatere. Fikk opp en feilmelding. Trykket bare "ignorer" og så fortsatte den.

9277132[/snapback]

Da formaterte du ikke.

9277532[/snapback]

Kan virke litt sannsynlig at du ikkje formaterte nei. Eg har ALDRI høyrt om eit virus som klarer å gjere noko sånt!

Sikker på at du ikkje reparerte?

Lenke til kommentar

9277132[/snapback]

Hø? That's weird..

Prøv å boote frå ein linux cd og formater.

Og forresten, start i sikkerhetsmodus med nettverk. (trykk F8 under oppstart) Så innstallerer du anti-virus mens du er i sikkerhetsmodus.

Eit virus skal ikkje klare å lure seg til å starte opp i sikkerhetsmodus..?

9277415[/snapback]

Viruset er til stede i sikkermodus også :(. Klarer ikke å instalere noen ting.

Jeg fant ut at feilmeldingen ikke kom imens jeg formaterte, men mens den kopierte filer fra CD'en til windows installasjonen.

Det kom opp melding om at den ikke klarte å kopiere en fil.

Lenke til kommentar

9277132[/snapback]

Da formaterte du ikke.

9277532[/snapback]

Kan virke litt sannsynlig at du ikkje formaterte nei. Eg har ALDRI høyrt om eit virus som klarer å gjere noko sånt!

Sikker på at du ikkje reparerte?

9277827[/snapback]

Det er derfor jeg spør dere, jeg har hatt mange virus gjennom tidene og jeg har alltid blitt kvitt dem ved hjelp av formatering. Enten gjør jeg noe galt eller så er dette et uslettelig virus.

Lenke til kommentar

Nå har jeg formatert flere ganger, men hver gang den kommer til installsjon av windows så får jeg opp masse feilmeldinger og så blåskjerm og så starter den på nytt.

Har prøvd mange forskjellige windows xp cder. Det skjer det samme med alle og jeg vet at CD'ene virker.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å sende PC'en til reparasjon hos eksperter. Det kommer til å koste en del men er verdt det om de klarer å fjerne Viruset.

Skal være mulig å boote PC'en..

Ingen Virus skal være umulig å slette.

Men sjekk etter om det ikke ligger noen programmer der som "Kan hjelpe Viruset."

Og etter program som virker mistenksom..

Lenke til kommentar
Nå har jeg formatert flere ganger, men hver gang den kommer til installsjon av windows så får jeg opp masse feilmeldinger og så blåskjerm og så starter den på nytt.

9286835[/snapback]

Detet betyr vel i praksis at du ikke har foretatt en formattering. Eventuelt at problemet ikke skyldes virus - men hardwarefeil.

Vi er ikke synske (selv om det enkelte ganger kan virke sånn) - og bør få oppgitt de feilmeldinger du refererer til. Forøvrigt vanskeligt å gi spesifike råd i å fjerne et navnløst virus.

Lenke til kommentar

9286835[/snapback]

Detet betyr vel i praksis at du ikke har foretatt en formattering. Eventuelt at problemet ikke skyldes virus - men hardwarefeil.

Vi er ikke synske (selv om det enkelte ganger kan virke sånn) - og bør få oppgitt de feilmeldinger du refererer til. Forøvrigt vanskeligt å gi spesifike råd i å fjerne et navnløst virus.

9289695[/snapback]

Når jeg starter opp CDen kommer jeg til den delen hvor jeg kan dele opp og lage partiosjoner. Der sletter jeg den eksisterende partisjonen og lager en ny en. Den er da "rå" og må formateres.

Etter at den har formatert partisjonen så kommer det opp at windows kopierer filer. Det er her jeg får opp melding om at den ikke klarer å kopiere filer. Det er forskjellige tidspunkt og forskjellige filer hver gang jeg prøver.

Dette fikk meg på å lure om harddisken var ødelagt?

Blåskjermene som kommer opp kommer ved forskjellige tidspunkter og gir beskjeden "Windows har utført en feil"

Dette stopper installasjonen og jeg må begynne på nytt med formatering og intallasjon.

Er det mulig at dette bare er en hardware feil? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...