morbuz Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Hei, Jeg har hatt Netcom-abonnement i 12 måneder og er endelig fri. Jeg har mottatt koder for å låse opp telefonen, men er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Her er e-posten jeg fikk (kuttet): Hei, her kommer koden til din tlf. VIKTIG: Før du taster inn koden må du gjøre dette: - slå på tlf. med ditt gamle simkort og tast pinkoden Gå inn i menyen: Innstillinger Velg oppdat.tjeneste Velg så programversjon Under der det står CXC.......... Står det hva slags software du har på tlf. din. Om telefonen har versjon R1ED001 eller høyere kan den låses opp uten problemer. Hvis sw er lavere må den inn på service for å bli låst opp. Hvis du prøver å taste inn koden uten å sjekke sw så kan din tlf. bli "død". Min programversjon er CXC1250374 R1JG001 070214. Jeg renger med at dette er nyere enn den versjonen hun refererer til? Jeg har oppdatert telefonen hver gang det kom ny programvare og får beskjed om at telefonen inneholder den nyeste programvare hvis jeg forsøker å oppdatere. Prosedyre for opplåsing av SonyEricsson Slå på telefonen med/uten simkort Tast pin kode hvis du har simkort i telefonen Skyv så joystick til venstre en gang Trykk to ganger på stjerne* tasten Skyv joysticken til venstre en gang til. Velg den hengelåsen som er helt låst Tast inn koden telefonen spør etter, trykk på velg/ok Telefonen skal nå være åpen for alle operatører. Koden er: ECK XXXXXXXXXXXXXXXX NSCK XXXXXXXXXXXXXXXX NCK XXXXXXXXXXXXXXXX Her begynner problemet. Jeg har ingen hengelåser som er «helt låst». Når jeg trykker <**< får jeg opp «Tilpass» med de to menyvalgene «Nett» og «NSCK», begge med en hengelåst som ikke er låst. Når jeg velger en av dem får jeg opp en ny meny som heter «MNC-lengde» der jeg kan velge mellom MNC2 og MNC3. Deretter får jeg beskjed om å taste NCK-kode (for nett) eller NSCK-kode for (NSCK). Jeg har prøvd å taste inn NCK- og NSCK-kodene jeg fikk oppgitt, både som MNC2 og -3, men får beskjed om at koden er ugyldig. Jeg har fem forsøk, og siden jeg har prøvd 2 ganger på hver har jeg tre forsøk igjen. Jeg har derfor lite lyst å prøve igjen uten å forhøre meg om jeg gjør noe galt. Er det noen andre som har låst opp denne telefonen og kan gi meg noen pekepinner? Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Ring Deltaservice og spør dem, de gjør dette daglig. Nr til Deltaservice er 98222090. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Hvis begge hengelåsene er åpne, betyr det at telefonen din ikke er operatørlåst. Har du prøvd å sette inn et annet SIM-kort? -snubbel Lenke til kommentar
morbuz Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Hvis begge hengelåsene er åpne, betyr det at telefonen din ikke er operatørlåst. Har du prøvd å sette inn et annet SIM-kort? D'oh. Telefonen var rett og slett ikke låst. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå