Gå til innhold

Hjelp til valg av skjermkortløsning

Valein

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er i stuss over hvilken løsning jeg bør velge når det gjelder skjermkort.

Jeg valgte først Geforce 8800 Ultra, men fikk råd om at det kanskje er lurere å kjøpe "dårligere" kort nå for å oppgradere til DX 10.1 kort nærmere Jul.

Hvilke kort bør jeg da satse på?

Jeg kommer til å spille på en 24' skjerm i maks oppløsning, så skjermkort(ene) må takle dette.

Kan godt satse på SLI eller Crossfire om det er verdt det, men jeg er ute etter en ganske stille løsning.

Noen tips?

(prosessor er Q6600 og 4GB minne)

Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

Jeg valgte først Geforce 8800 Ultra, men fikk råd om at det kanskje er lurere å kjøpe "dårligere" kort nå for å oppgradere til DX 10.1 kort nærmere Jul.

Jeg kommer til å spille på en 24' skjerm i maks oppløsning, så skjermkort(ene) må takle dette.

Kan godt satse på SLI eller Crossfire om det er verdt det, men jeg er ute etter en ganske stille løsning.

Noen tips?

Stian

9275557[/snapback]

Pris/ytelse for 8800GTS kommer en del bedre ut ja. Hvis SLI er av interesse, kunne du faktisk sett litt på 2x8800GTS 320MB.

Lenke til kommentar
Heisann!

Noen tips?

Stian

9275557[/snapback]

Pris/ytelse for 8800GTS kommer en del bedre ut ja. Hvis SLI er av interesse, kunne du faktisk sett litt på 2x8800GTS 320MB.

9275629[/snapback]

Takk for responsen - rett før jeg leste ditt svar satte jeg opp en løsning med 2x8800GTS 640MB i SLI :)

Er det unødvendig med 640MB?

Er Asus GeForce 8800 GTS greit?

Slik ser handlevognen ut så langt:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=52562

Stian

Lenke til kommentar

9275629[/snapback]

Takk for responsen - rett før jeg leste ditt svar satte jeg opp en løsning med 2x8800GTS 640MB i SLI :)

Stian

9275642[/snapback]

Har Asus 8800GTS 640 selv jeg, og kan ikke si meg annet enn fornøyd med det.

Du kan se litt HER for test av 640 kontra 320 MB minne. Svært få ting som bruker så mye minne pr i dag, men det vil jo komme, men neppe før jul, hvis du har tenkt å justere riggen din i de tider.

Endret av peiper
Lenke til kommentar

9275629[/snapback]

Stian

9275642[/snapback]

Har Asus 8800GTS 640 selv jeg, og kan ikke si meg annet enn fornøyd med det.

Du kan se litt HER for test av 640 kontra 320 MB minne. Svært få ting som bruker så mye minne pr i dag, men det vil jo komme, men neppe før jul, hvis du har tenkt å justere riggen din i de tider.

9275689[/snapback]

Jeg håper egentlig å la det rulle og gå til jeg MÅ skifte ut kortene - det vil altså si når jeg ikke lengre kan kjøre spillene på bortimot maks innstillinger.

Ettersom jeg bare spiller online spill, tror jeg dette skal holde ganske lenge.

Stian

Lenke til kommentar
Vil 2x640MB i SLI være noen vits i forhold til 2x320MB? På sikt?

Stian

9275711[/snapback]

Ja, når spillene bruker over 320 MB RAM, vil forskjellene bli store. Sjekk linken jeg sendte deg i forrige post.

9275718[/snapback]

Ok, jeg så på testen, men den tok ikke SLI med i betraktningen.

Tror jeg ender opp med 2x640MB uansett - kan ikke skade med mye minne :)

Stian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...