Gå til innhold

Hva er poenget med kirkeasyl?

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=175023

Her har vi ei som har sittet i kirkeasyl i 7 år, og fått avslag på avslag på søknadene sine.

Hva er egentlig kirkeasyl?

Kan en bare troppe opp på trappa til en kirke hvis en får avslag på søknaden sin, og si at du vil være i kirkeasyl til du får oppholdstillatelse?

Skal hvemsomhelst få lov til å komme inn, og hvis de får avslag, så går de bare i kirkeasyl?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har vi ei som har sittet i kirkeasyl i 7 år, og fått avslag på avslag på søknadene sine.

Kan en bare troppe opp på trappa til en kirke hvis en får avslag på søknaden sin, og si at du vil være i kirkeasyl til du får oppholdstillatelse?

Skal hvemsomhelst få lov til å komme inn, og hvis de får avslag, så går de bare i kirkeasyl?

9275319[/snapback]

Som Statsråd Dagfinn Høybråten en gang sa på stortinget :

" På den annen side respekterer vi kirkefreden, og politiet henter derfor ikke utlendinger med tvang i kirkerommet for å effektuere forvaltningsvedtak. Det gjelder alle utlendinger, uavhengig av om de har fått avslag på sin søknad om asyl, eller er utvist fra Norge på grunn av straffbare handlinger "

Hvis du vil lese om Kirkeasyl så ligger det veldig mye om temaet her .

Håper dette hjelper :)

Lenke til kommentar
Så en som har gjort noe straffbart i norge, og er blitt utvist, kan gjemme seg i en kirke, og bo der uten å bli arrestert.

Mens hvis jeg gjør noe ulovlig, kommer snuten og henter meg, hvis jeg går i kirkeasyl?

9275548[/snapback]

Usikker her nå , hadde vært fint å fått et svar ifra noen som virkelig har greie på dette :)

Men jeg har aldri hørt noe om norske personer som har sittet i kirkeasyl, kan det ha noe med statsborgerskap å gjøre ?

Her er et skriv ifra Kirken.no Klikk

Endret av Beerian
Lenke til kommentar

9275319[/snapback]

Kirkeasyl er et bevis på at politikkerene lar den norske kirke/kristendummen står over norsk lov.

Lenke til kommentar

Har du fått nei på søknaden din, da har du da for pokker ingenting å gjøre i norge. Uansett om du bor i en kirke, eller ikke.

Men siden vi har kriminelle som er utvist av landet, og andre folk som ikke har lov til å oppholde seg her, fullt lovlig kan bo i kirkeasyl. Og da være fullt lovlig i Norge, selv om de ikke har lov.

Så kan jo jeg gjøre noe kriminelt, for så gå i kirkeasyl fordi politiet jakter på meg?

Lenke til kommentar
Har du fått nei på søknaden din, da har du da for pokker ingenting å gjøre i norge. Uansett om du bor i en kirke, eller ikke.

Men siden vi har kriminelle som er utvist av landet, og andre folk som ikke har lov til å oppholde seg her, fullt lovlig kan bo i kirkeasyl. Og da være fullt lovlig i Norge, selv om de ikke har lov.

Så kan jo jeg gjøre noe kriminelt, for så gå i kirkeasyl fordi politiet jakter på meg?

9283089[/snapback]

Hvorfor tror du at du kan gjøre det ? for det første så har du rettigheter her i landet , du har et hjem og andre goder asylsøkere ikke har.

Og det at kriminelle er i kirkeasyl er bare tull ( selv om det finnes enkelte episoder der det har hendt ) , kirken MÅ godta at du er der.. hvis de ikke vil ha deg der så kommer du ikke inn.

Hvis du hadde vist at du ble drept med en gang du kom til ditt hjemland , ville ikke du vært desperat nok til å søke asyl i en kirke ? for å redde ditt eget liv ? Eller hadde du med glede reis til en sikker død ?

Kriminelle som har blitt utvist ifra landet gjemmer seg andre steder , helt til de blir tatt og sendt hjem med tvang ( gjerne med politi eskorte )

Lenke til kommentar
Hvis du hadde vist at du ble drept med en gang du kom til ditt hjemland , ville ikke du vært desperat nok til å søke asyl i en kirke ?  for å redde ditt eget liv ?  Eller hadde du med glede reis til en sikker død ?

Norge er ett av verdens beste land å bo i så det er selvsagt mange som er villige til det utroligste for å få opphold her, det betyr ikke at vi trenger gi dem opphold.

Den ordningen disse asylsøkere ønsker å komme under heter politisk asyl. Det er altså ikke "det er farlig å bo i landet mitt"-asyl eller "vi sulter i landet mitt"-asyl. I tillegg skal politisk asyl søkes i det første sikre landet man kommer til. Over 99% av de som idag har asylsøknader til behandling eller som sitter i kirkeasyl kan man altså på dagen kaste ut av Norge med god samvittighet.

Så kan vi heller konsentrere ressursene om kvoteflyktninger og ikke på disse køsnikerne. Men som vanlig bryr den politiske venstresiden seg ikke om kvoteflyktninger eller ærlige folk, de har kun omsorg for køsnikere og kriminelle.

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg kunne fått moske-asyl i afhganistan...

eller tempel-asyl i Israel...

eller forskningsintitutt-asyl i Sverige... da jeg faktisk er ateist...

Hvorfor finnes det ikke skole-asyl eller noe slikt?

Hvorfor skal kirken ha monopol på bjørnetjenester?

Dersom jeg erklærer hjemmet mitt en ateistisk helligdom, kan jeg oppholde ulovlige asylsøkere her da uten at politiet griper inn?

Hvorfor, hvorfor, hvorfor?!

Lenke til kommentar

Det er vel heller bare så enkelt at politiet/staten anser nytteverdien av å kaste ut en fredelig asylsøker (er de "søkere" lenger når de får avslag?) som mindre enn det ubehag og oppstyr det blir av å hisse på seg kirken. Det hele blir en uoffisiel avtale mellom krike og samfunn der poliiet avstår fra å gripe inn overfor f.eks asylsøkere i kirkeasyl, mens kirken på sin side må begrense seg på hvem de beskytter. Tar de f.eks inn NOKAS ranerene etter at de har rømt fra fengsel eller beskytter voldlige kriminelle vil nok fort ordningen med kirkeasyl omgås.

Lenke til kommentar
er de "søkere" lenger når de får avslag?

9292357[/snapback]

Nei -- de er ulovlige innvandrere :D

Og at en eneste religion har monopol på å eie ulovlige innvandrere er jo også en uting.

Av respekt for alle typer innvandrere burde moskeer, templer, heksesirkler, hellige innskrivninger med kritt på bakken, og forskningsinstiutt blir asylavslags-asylmottak, slik at det blir mer religionsnøytralt...

Off topic:

Lurer på hva som skjer dersom kvinner i kirkeasyl blir utnyttet seksuelt?

Kommer de ut og påstår at de har blitt tvunget til sex for å få opphold i kirken...

Det blir en rar situasjon -- de blir tvunget til å ha sex for å få ulovlig oppholdstillatelse i landet... :ermm:

Det neste steget er å tvinge dem til å knytte tepper for opphold -- for 40 kroner i timen pluss opphold og losji...

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...