asbjornu Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg bare lurer på hva konsekvensen av å kjøre med for stor dekkdimensjon er? Hvis bilen min normalt skal rulle på 195/60R15 og nå ruller på 195/65R15, hva har dette å si? Jeg forstår at hvis dekkene blir for store så blir det dårlig plass innunder skjermen og sånn, men dette har vist seg å være uproblematisk, så jeg lurer på om det finnes andre problemer med dette. Lenke til kommentar
Kakerlakken Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Rulleomkretsen på dekket må være innenfor +/- 5% av dekkdimensjonen som står i vognkortet. Speedometeret ditt er sannsynligvis kalibrert med denne dimensjonen, og vil vise feil hastighet ved feil rulleomkrets. Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Akkurat. Takk for kort og konsist svar. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Differansen er 3,7% Konsekvensen av større hjul, er at ekte fart vil være større enn speedometerfart. Men siden speedometeret ditt sansynligvis viser for mye, vil det bare bli mer nøyaktig. Lenke til kommentar
Kakerlakken Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Ja, i ditt tilfelle vil det nok ikke så mye å si. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 For å være sikker, prøv med GPS. Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Jeg har ikke GPS, men da jeg har erfart at speedometeret har vist opptil 10km/t høyere fart enn jeg har fått rapportert fra ulike farts-"kontroller" (disse LED-displayene som er montert opp rundt omkring), så tror jeg at dette vil gå greit. Det vil selvsagt ikke bli helt nøyaktig ifht antall målte kilometer, men jeg skal nok ha denne bilen til den dør, så det er vel ikke så nøye? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå