Gå til innhold

Minne til ny thinkpad

bjornbra

Anbefalte innlegg

Kan jeg bytte minne selv på en Lenovo Thinkpad x61s eller trenger den "spesielt" minne fra Lenovo?

Sikler på 4gb minne ala Kingston elns, men de Lenovo brikkene er svindyre.

Kan jeg handle minne på f.eks komplett og gjøre operasjonen selv? Er det vanlig 200 pins minnebrikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På kompletts hjemmeside står følgende om Ram på din maskin:

RAM 
Installert størrelse:        1 GB / 3 GB (maks.) 
Teknologi:                   DDR II SDRAM - 667 MHz 
Minnespesifikasjonkrav:      PC2-5300 
Produktformfaktor:           SO DIMM 200-pin 
Konfigurasjonsfunksjoner:    2 x 512 MB 

Du kan enkelt skifte ram selv.

Endret av PerB
Lenke til kommentar

Det er enkelt å oppgradere minne selv. Både teknisk og det å finne en kompatibel brikke. Ingen produsenter av maskiner krever spesialminne tilpasset kun den maskina, alle bruker standardminne.

Jeg finner ikke 4GiB-brikker, men jeg finner noen med 2GiB. Laveste pris for en sånn er 1055 kr. Kjøper du to sånne så får du 4GiB, men jeg lurer på hvor mye hold det er i det sitatet til komplett (maks 3GiB). Hvis det stemmer så vil nok den siste gigabyten bli usynlig, men alt vil sikkert fungere som det skal med de 3GiB som er synlig.

Lenke til kommentar
Det er enkelt å oppgradere minne selv. Både teknisk og det å finne en kompatibel brikke. Ingen produsenter av maskiner krever spesialminne tilpasset kun den maskina, alle bruker standardminne.

Jeg finner ikke 4GiB-brikker, men jeg finner noen med 2GiB. Laveste pris for en sånn er 1055 kr. Kjøper du to sånne så får du 4GiB, men jeg lurer på hvor mye hold det er i det sitatet til komplett (maks 3GiB). Hvis det stemmer så vil nok den siste gigabyten bli usynlig, men alt vil sikkert fungere som det skal med de 3GiB som er synlig.

9275379[/snapback]

Hvorvidt den siste gb blir synlig kommer vel an på om man kjører OS'et i 64bit eller ei? Denne nye maskinen gjør vel det regner jeg med (?) ..

Lenke til kommentar
Kan jeg bytte minne selv på en Lenovo Thinkpad x61s eller trenger den "spesielt" minne fra Lenovo?

Sikler på 4gb minne ala Kingston elns, men de Lenovo brikkene er svindyre.

Maxgrense for X61 er 4GB. I så måte ville det være betydelig billigere per MB å sette inn 2x2GB (Når det er sagt -- 4GB på en laptop? I alle dager...)

Prosedyren for utskifting av brikken er beskrevet i dertil egnet hardware maintenance manual fra Lenovo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...