Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

får opp en merkelig error meld ved spilling.

Anbefalte innlegg

hei folkens. når jeg spiller får jeg en merkelig feil melding, det som skjer er følgende:

Spillet fryser seg, så detter jeg ut i windows.

dette er meldingen: Display Driver Stopped Responding and Has Recovered.

specs:

RAM: 4 x Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB

CPU: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939 1MB

MB: MSI K8N Diamond Plus, nForce4 SLI X16

GPU: Asus GeForce 6600 256MB Silencer

PSU: MIST, 600W

Windows vista.

Need for speed carbon hakker som ei skada flue på min settings.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her

finner du løsninger på hvordan du gjør det.

*The problem appeared after I pushed more than 2GB RAM into my mobo and I dared to set it to its own 400MHz RAM speed. When I pulled out 1GB ram or the 3GB ran 333MHz speed everything was fine. First I did not know which part of my computer caused my problem. My mobo, not being able to deal with more than 2GB RAM or the graphics card. After I read a lot of forums I realized that they have one thing in common: All who suffer from the nvlddmkm errors HAVE some kind of GEFORCE GARPHICS CARD. So I decided to buy a card HAVING A NON-NVIDIA CHIP ON IT. I chose Sapphire Ultimate Radeon x1950pro card.

Believe it or not THE PROBLEM DISAPPEARED! It cost me 250USD but it is worth the money. It flies!

So, it’s nvidia who causes the problem no doubt, NOT MICROSOFT AND WINDOWS VISTA! And not Intel or AMD! It seems Nvidia is unable to write a correct driver for the new operating system.

*Tatt fra nettsiden over.

eller lettere, ser du har nVidia skjermkort. De fleste løste problemet ved å laste ned en ny driver til GPU.

Lykke til :)

Endret av MrJones89
Lenke til kommentar

takker for svar.

kom på at jeg har tatt ut en 512 brikke siden den vart defekt. det pluss at mine ikke kjører 400Mhz så gjelder vel ikke denne for meg.

jeg har prøvd med et par nye drivers, men ikke funnet noe som virker bedre enda. noen tips til hvilken versjon jeg bør teste?

Lenke til kommentar
Gidder ikke lese gjennom hele ettersom det er nokså langt på natt. Men de som hadde samme problem som deg fant løsningen her.

Regner med du har Vista ja?

Jon.

9275143[/snapback]

stemmer det, har vista. takker for linken.

9275144[/snapback]

Ingen problem. Lykke til igjen :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Fikk meg ny pc på fredag og der var samme feilen. Kjører 2 8800gfx kort i sli. Var igjenom en 2 timer lang samtale med Dell XPS support i går og de fant ut at det faktisk var ene skjermkortet som er defekt, kjørte hardware tester på begge hvær for seg og det ene failet med en gang, det andre kortet kjørte gjenom hele testen uten problemer.

Etter at jeg tok ut kortet som var defekt sluttet alle problemene og det defekte kortet bytter jeg på garantien så får vi se hvordan det går :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...