Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har netopp begynt med VisualBasic. Jeg har fått et program til og navigere seg frem til en side men hvordan får jeg den til å finne for eksempel brukernavnet til personen som er logget på hos diskusjon.no?

Altså hente tekst fra en html side?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså hente tekst fra en html side?

9274970[/snapback]

Om du nettopp har begynt med VB (.NET eller VB6, for øvrig?) bør du nok heller sette deg inn i de mer grunnleggende emner som kontrollstrukturer, variabler og særlig OOP (Object Oriented Programming), med tanke på problemet du har får hånden. Men om du ønsker å se et eksempel på hvordan dette kan gjennomføres, kan jeg godt vise deg hvordan ditt problem kan løses gjennom DOM (Document Object Model), bare for å få en viss ide om de ulike teknikker en må ha mestret:
Public Class Form1

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click

' Viser brukernavnet i en meldingsboks. Hva vi gjør, er å først hente dokumentelementet,

' søke etter elementet med ID userlinks (som er menybarelementet), finne det første link-

' elementet (<a ...></a>) og trekke ut dens indre verdi (tekst).

MessageBox.Show(WebBrowser1.Document.All("userlinks").GetElementsByTagName("a")(0).InnerText)

End Sub

End Class

Endret av aadnk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...