Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

FPS - Grafikk - 3dmark. HÆ ? :P

Anbefalte innlegg

Hei! Kjørte 3Dmark 2001 secondedition. på den "nye" pc'en min. Ble litt overrasket. :(

Viste seg at pc'en til en kamerat av meg som er mye eldre fikk bedre resultalt.

Det står i bruksanvisningen til skjermkortet at jeg burde ha minimum 450watt Strømforsyning. Så regner med at det er en god del av grunnen til at det ikke fungerer "som det skal".

Jeg mener. Min burde egentlig score mye høyere på testen enn det hans gjør.

Altså det jeg lurer på er om det kan være noe annet som gjør at jeg får så dårlig resultater. Noen innstillinger jeg kunne endret på eller om det kunne være noe annet i det heletatt.

Jeg spiller endel og er avhenig av bra grafikk på pc'n, hvertfall siden starcraft 2 snart kommer ut :p

Kjørte også en test igår. Da fikk jeg rundt 2200 med siste version av 3Dmark

Er lenge siden jeg drev mye å bygde pc osv så kan ikke så mye lengre men håper dere kan komme med no hjelpsomme innspill! :D

Så hvis noen har no ideer om hvorfor min scorer så lavt på testene og hans såpass mye høyere. Legg gjerne igjen komentarer på hvorfor! :D På forhånd takk

Begge har windows xp pro!!

Spesifikarsjoner(Min)

AMD Athlon 64 X2 4600+ 2,4 Ghz BOXED

Socket AM2 Dual-Core

MSI K9N SLI-2F nForce570 SLI Socket AM2

Gigabyte GeForce 8500 GT 256MB vifteløs

Silver Power Strømforsyning ATX-400W

Kingston HyperX 1GB 800 MHz DDR II DIMM

Denne pc'en scoret 4000 mer på 3dmark testen.

AMD athlon XP 1.1 GHZ Overclocka til 2.2GhZ

Corsair value 1.25GB.

Geforce 6600GT 128MB Agp porten clocket "litt"

Abit NF7

Denne pc'en er dog vannavkjølt

400mhz Buss hastigheten.

Endret av attention
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, du har et meget dårlig skjermkort til spill. 8500 GT er rett og slett ikke kraftig nok, og med tanke på at du har det kortet, og en AMD X2 4600+ CPU, så er ikke scoren noe unvanlig.

9274995[/snapback]

Det han reagerte på var vel at den betydelig lavere speccede PC'en scoret mye høyere...

Kan det være at du har vsync påskrudd under testene kanskje? Slik at maskinen begrenser seg på 60fps eller noe uansett hvor mye kraft du har å gå på?

Endret av TheCooler
Lenke til kommentar
Vel, du har et meget dårlig skjermkort til spill. 8500 GT er rett og slett ikke kraftig nok, og med tanke på at du har det kortet, og en AMD X2 4600+ CPU, så er ikke scoren noe unvanlig.

9274995[/snapback]

Det han reagerte på var vel at den betydelig lavere speccede PC'en scoret mye høyere...

Kan det være at du har vsync påskrudd under testene kanskje? Slik at maskinen begrenser seg på 60fps eller noe uansett hvor mye kraft du har å gå på?

9275022[/snapback]

Nei, vsync er av.

Lenke til kommentar

9274995[/snapback]

Hva burde jeg hatt da ?

Endret av attention
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...