Andre88no Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 hei trenger meg en laptop som jeg skal ha med meg når jeg skal inn i militæret no om en måneds tid. den kommer til å bli brukt til å se film og serier med men vill også kunne spille på den. budsjettet er på max 9000kr( vet jeg ikke får det beste til denne prisen men, vill ha så mye gaming pc som mulig) den trenger ikke å ha stor harddisk, for jeg har en ekstern jeg skal bruke, noen som har noen tips til en bra spill pc? har sett litt på denne burde jeg vente med å kjøpe til siste dagen før jeg går inn? lurer det noen gode laptoper i 9000kroners klassen rundt hjørnet? Lenke til kommentar
Kakerlakken Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Acer 7520 som du linker til er en helt ok PC. Fin pris etter spesifikasjonene. Brukbar til spill, selv om 8400M-kortet er mid-range. Du kommer kanskje til å irritere deg litt over dette om du skal ha PC'en en stund, og spiller nye spill. Jeg regner med du kan finne PC'er til denne prisen med 8600M-GT eller lignende om du leter litt. Ta en kikk her for sammenligning av kort En venn har en 17" Acer, og jeg synes den er diger. Den er det nok ikke, men den føles mye større enn min 17" Dell. Kanskje noe å tenke på om du skal flytte den litt rundt. Lenke til kommentar
Andre88no Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 er denne ett bedre valg? den har bedre skjermkort men har bare 1gb med minne, den første jeg linket har 2gb. noen som vet om noen andre bra alternativer? Lenke til kommentar
Eulogist Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg leter etter akkurat det samme, men bare 160gb HDD Lenke til kommentar
Kakerlakken Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Har dere sett på Dell sine modeller? Ikke nødvendigvis 17", men mye PC for pengene: Inspiron 1520 med 8600M GT 256MB får du til 9.250kr. Få kjappere prosessor og skjerm med true life om du har råd. Ring til en selger og prut litt, så regner jeg med du kommer ned rundt 9000kr med frakt og bedre skjerm. Jeg er Dell-bruker selv, men ikke noen fanboy av den grunn. Men det er ikke til å komme bort fra at de har rimelig maskiner og meget (etter min erfaring) god service Lenke til kommentar
Andre88no Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Har dere sett på Dell sine modeller? Ikke nødvendigvis 17", men mye PC for pengene: Inspiron 1520 med 8600M GT 256MB får du til 9.250kr. Få kjappere prosessor og skjerm med true life om du har råd. Ring til en selger og prut litt, så regner jeg med du kommer ned rundt 9000kr med frakt og bedre skjerm. Jeg er Dell-bruker selv, men ikke noen fanboy av den grunn. Men det er ikke til å komme bort fra at de har rimelig maskiner og meget (etter min erfaring) god service 9278042[/snapback] går det serriøst ann å prute på dell maskinene? Lenke til kommentar
Kakerlakken Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Joda.. Det er ikke sikkert du får det så MYE billigere, men i tillegg til tilbudene de av og til har online, som fri frakt og 800kr avslag, kan man diskutere litt med dem. Finn gjerne en PC fra en nettbutikk, og fortell dem at de står mellom den og en Dell. Vanligvis er det oppgraderinger du kan få billigere, jeg tror ikke de slår av så mye på basisprisen, men det er jo verdt et forsøk. Enda bedre er det om du har en far/mor eller bekjent som har et firma du kan kjøpe mva-fritt på, eller noen som kan få igjen mva. Da kan du bruke den delen av nettbutikken til Dell som heter 'Små og mellomstore bedrifter'. Lenke til kommentar
Andre88no Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 ja lurte på om jeg skulle spørreom naboen å kjøpe laptopen for meg, han er medeier i ett lite firma. vet du om det er veldig stress for han å gjøre det? mye papir arbeid osv? Lenke til kommentar
Kakerlakken Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg kjøpte PC på min fars firma, og det var ikke verre enn å kjøpe i hans navn, betalte full pris, men fikk med mva-registrert faktura (eller hva det heter) og han fikk igjen mva når han leverte inn regnskap. Regner med det er enda lettere om en kjøper gjennom et firma som kan kjøpe direkte mva-fritt. Lenke til kommentar
Andre88no Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Jeg kjøpte PC på min fars firma, og det var ikke verre enn å kjøpe i hans navn, betalte full pris, men fikk med mva-registrert faktura (eller hva det heter) og han fikk igjen mva når han leverte inn regnskap. Regner med det er enda lettere om en kjøper gjennom et firma som kan kjøpe direkte mva-fritt. 9278758[/snapback] tror jeg går for acer 5920g om jeg får kjøpt den uten mva....liker ikke dell, spesielt ikke designet Lenke til kommentar
Kakerlakken Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Ikke dumt. Ser ut som en bra PC. Lenke til kommentar
Kakerlakken Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Her er forresten et alternativ som ble testet i HjemmePC med gode karakterer. Cinet Homebook Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg kjøpte PC på min fars firma, og det var ikke verre enn å kjøpe i hans navn, betalte full pris, men fikk med mva-registrert faktura (eller hva det heter) og han fikk igjen mva når han leverte inn regnskap. Regner med det er enda lettere om en kjøper gjennom et firma som kan kjøpe direkte mva-fritt. 9278758[/snapback] Ingen firma kan kjøpe mva-fritt. Alle må betale pris inklusive mva. Men er du registert som firma med mva-pliktig omsetning, får du fradrag for inngående mva (mva på varer/utstyr du bruker i virksomheten). Og dermed blir det reelt sett å betale pris eks mva. Man kan ved eventuelt bokettersyn risiker å ikke få godkjent kjøpet som gjeldende virksomheten, og dermed få krav på mva-beløpet. Men risikoen er ikke så stor. Lenke til kommentar
Kakerlakken Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Ok Bolson, takker oppklaring. Jeg misforsto pga spørsmålene om mva-plikt ved bestilling hos Dell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå