Format71 Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Har begynt å vurdere å sette opp en NAS med f.eks. FreeNAS, men lurer litt på hvilken hardware jeg skal benytte. Har en gammel boks stående med et Abit KT7-hovedkort i. Vil jeg få problemer med å sette inn og aksessere større disker? (+160GB ) Er linux bundet til de samme reglene her som det windows er? mvh, -Vegar Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 FreeNAS er *BSD som tilhører i UNIX / BSD kategorien. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Kan ikke se at det skulle være noe problem. Har en server stående med et par 160GB og 2x 200GB-disker i, på et eldgammelt hovedkort fra 1999 eller noe med Intel BX-chipsett. Har funket fint med både linux og FreeBSD. Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg kjenner ikke FreeNAS, men bruker Ubuntu Server på serveren. Der funket det rett ut av esken med ny SATA disk på 500 GB koblet til en SATA-kontroller på en P3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå