Gå til innhold

[LØST] Gammel IDE-disk i ny maskin, hva gjør...

Anbefalte innlegg

Har en ny maskin med SATA-HDD og SATA-DVD-brenner. En jeg kjenner trenger hjelp med å hente ut data fra HDD-en til en maskin som har tatt kvelden (grunnet prosessoren, harddisken skal ikke være skadet på noe vis). Først koblet jeg den til som master, det gikk ikke. Sette den som slave fungerer heller ikke.

Noen form for sletting av data/formatering er ikke aktuelt, siden disken inneholder en del "jævlig viktige greier".

Endret av Isindil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Redigert:

Nå virker den som den skal, og jeg har ingen anelse om hvorfor den plutselig ble medgjørlig. Fint er det i alle fall. Takk for hjelp.

---

Den er helt ensom på kabelen sin.

Nå gjør den det.

Ja.

Ja, men fra en annen strømforsyning enn resten av systemet, siden hovedforsyningen har alle overflødige ledninger stripset fast.

Disken ser ut til å funke om jeg kun bruker den, altså kobler ut SATA-disken. Kan det være noe med at begge diskene har OS på?

Endret av Isindil
Lenke til kommentar
Husket å koble strøm til harddisken? Dobbeltsjekk dette, strømsplittere kan ha dårlig kontakt - egen erfaring.

9274651[/snapback]

Ja, men fra en annen strømforsyning enn resten av systemet, siden hovedforsyningen har alle overflødige ledninger stripset fast.

9276402[/snapback]

Hm, ok. Da kan det ha vært et jordingsproblem. Det er dauviktig at begge strømforsyninger har felles jord. Da kan det være så ille at eneste felles kontaktpungt er gjennom skruene hvor strømforsyninga er skrudd fast i kabinettet.

Har du i tilleg støydemping på en av strømforsyningene så kan det være at du ikke har noe felles jord overhodet.

Pass uansett på å ikke koble andre utganger fra de to strømforsyningene sammen med hverandre, fortsett fra jord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...