Nemon Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Sitter her med to nye Seagate harddisker som jeg nettopp prøvde å koble til, den ene gikk det helt greit med, ikke noe problem. Men med den andre så virker det som om psu blir kortsluttet, i hvertfall starter ikke pc'n. Merket et lite lysglimt og en ekkel lyd som minner om kortsluttning. Noen som har peiling på dette, evt andre årsaker? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Var det en slik harddisk som hadde både sata-strømtilkobling og molex? Brukte du i såfall begge? Lenke til kommentar
Nemon Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Det er kun sata tilkoblinger... Som sagt fungerer den ene av de to utmerket så lang. Aldri hatt lignende problemer, og jeg har skrudd en del før Lenke til kommentar
wil Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Kobla du på begge to samtidig? Står det Jumpere inni begge to diskene? Prøv å koble på en og en bare også tar du ut jumperne på begge. Om det hjelper vet jeg ikke, men det er verd forsøket. Har du prøvd diskene på en annen Strømforsying? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Om pcen slår seg av med en gang den ene disken er i, så er det som regel fordi psu merker kortslutning og slår av. Disken har dermed et defekt printkort eller noe sånt. Regna med du har testet å koble den i en annen strømkabel og? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå