Gå til innhold

Programm for Splitting av Musikk?

Dryper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du tenker vanlig MP3 så kan du egentlig bare glemme det, for stemmen og enkelte instrumenter overlapper ofte hverandres frekvensområde.

Det du kan gjøre er å bruke et litt mer avansert lydprogram til å mikse høyre lydkanal med den inverse venstre lydkanal (eller motsatt). Da får du blant annet semmer, og en del instrumenter faller bort, men det gir skjeldent ønsket resultat desverre.

Eg gratis program som jeeg vil tro kan gjøre nettopp dette er Audacity.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Dersom du bruker Nero følger det med et program som heter Wave Editor, der har du muligheten til dette men, som geir__hk sier kvaliteten blir som regel veldig dårlig.

Wiken

Lenke til kommentar
Hvilke filformat må jeg ha for å få  dette til skikkelig da?.  og hvilke programm om jeg hadde hatt dette filformatet

9276848[/snapback]

Da må du jo ha en mengde lydfiler hvor det er et system for å mikse disse sammen, altså flere lydspor.

Jeg vet at Adobe Audition er laget nettopp til dette formålet, men det er jo ikke akkurat noe billig program. Koster rundt 300 dollar, og det blir vel i underkant av 3000 kroner vil jeg tro.

Men du er jo uansett avhengige av kildefilene (musikk og stemme på separate lydspor) for å kunne hente ut bare stemme. I en musikkfil i f.ex MP3 format så er alt lyd mikset sammen til ett enkelt spor.

Men i bunn og grunn koker vel alt ned til at en datamaskin ikke tolke på samme måte som et menneske. Altså du vil ikke klare å skille stemme fra musikk og annen støy på en fullverdig måte. Utfordringa blir som å prøve å få en datamaskin til å tolke et bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...