Capa Barsavi Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Hei! Pappa har kjøpt seg nytt hus og da må vi jo seff ha internett. Jeg fikk jobben å finne en bredbåndspakke der du får mye bredbånd for pengene. Men problemet er jo at jeg egentligt ikke har peiling på dette Så som sagt trenger en pakke med mye for pengene. Det er viktig at det er ganske "Bredt" Bredbånd. skal til tider være noen pcer på det (Privat lan) NOen som har noe bra tips å komme med?? Seff et pluss hvis du vet leverandøren har en ok kundersevice EDIT: Har såvidt sjekket litt nå, og av NextGenTel og Telenor så er det NexGenTel som gir mest for pengene. For å være ærlig så vet jeg ikke om flere leverandører ^^ Jeg vet heller ikke hvor store hastigheter jeg trenger, laster ned en del film/musikk og spiller jo cs og stuff på nett. Endret 13. august 2007 av lasjh2k Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Se også på prisene til Freewave. Har brukt dem selv i ca. 2 år nå. Er de fortsatt billigst av alle tro? Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Hmm, Det ser ut som du får mer nedlastnings-hastighet for pengene men ca halvparten av opp. Hvor raskt inn-ut hastigheter bør jeg ha? se førte post for hva jeg driver med. Endret 14. august 2007 av lasjh2k Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Hvor bor dere? Har du sjekket om det er mulighet for internett via fiber eller kabeltv? Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Hvor bor dere? Har du sjekket om det er mulighet for internett via fiber eller kabeltv? 9276175[/snapback] Bor i Rogaland, Haugesund Ser ut som Haugaland kraft kan levere fiberoptisk, holder på å sjekke eksakte områder nå for å se om vi ligger i et av de EDIT: Nei ingen fiber fra Haugaland-kraft på oss nei Endret 14. august 2007 av lasjh2k Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Hva med Lyse? De er jo megabra! Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Hva med Lyse? De er jo megabra! 9277773[/snapback] Hv et du om de leverer på Haugalandet? Fant ingen ting om det på sida. Sikkert jeg som ikke leta godt nok, men bruker naboebs nett så det tar 3-5 min å laaste ei side Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Haugaland-kraft er en Lyse-partner så det er Lyse. Du har vel meldt din interesse her: http://www.haugnett.no/interesse.php Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Nei det haddejeg ikke, skal få pappa til å gjøre det når han kommer tilbake Men tvile på at det blr noe ettersom det omtrent bor bare gamle i området... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Nåja, at de er gamle er ikke alltid ett problem. Vet hvertfall om en på over 90 som la inn Lyse nå i sommer så Men er de fleste over f.eks 70 så kan dette være ett problem. Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Hehe, Men har fremdeles ikke fått svar på hvor mye ut/inn hastighet jeg bør ha... spiller online laster ned film/musikk og har lan-parties 5-6 ekstra maskiner da... Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hva med 10 inn og 10 ut? Du kommer meget langt med det! Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Du får aldri nok opplinje på ADSL, men visst du har mulighet til å få ADSL2+, så gå for det. Jeg vet at NGT har 20000/1200 det er greit nok til å laste ned med, vil ligge på ca. 2.3mb/s ned og 130-140kb/s opp. Det er greit nok også til å spille med, vet ikke hvilke spill du spiller, men du klarer iallefall å spille online cs, med 8-10pc'er. NGT har ikke den beste pingen mot de fleste serverne, jeg får faktisk høy ping på Broadpark games, som er deres servere også. 40-50, noe som i utgangspunktet er alt for mye til å spille med. Telenor leverer gode linjer for en god pris, om hastigheten ikke er så fordømt nøye. 16000 ned burde jo være greit nok det også. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Flyttes fra hjemmenettverk til bredbånds-kategorien Då tråden handler om anbefaling av internettlinje og ikkje det interne hjemmenettverket Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Ja, spiller bare cs på lan også spiller jeg litt BF(det nyeste husker ikke hva det heter:3 ) Men mulig at jeg går for NGT da. Laster ned en del så. Og Ping på 50 er dobbelt så bra så jeg har nå og det har funket helt fint..... Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Jepp da har pappa bestilt et brdbånd fra Ventilo. Tråd kan evt. stenges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå