Gjest Slettet+212343 Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 litt usikker på om dette er postet på riktig sted, men prøver. problemet: de siste 3 ukene har nettoppkoblingen her hjemme blitt utrolig ustabil. det faller ut til stadighet, og noen ganger så ofte som flere ganger i minuttet. Vi har klaget til nettleverandør, og de har vært her med måleutstyr, men ikke funnet noen feil med linja. Det jeg synes er rart (nå er ikke jeg noen ekspert som dere sikkert har skjønt) er at selv om explorer faller ut, (og firefox, har testet begge deler) så fortsetter f.eks Azureus og noen ganger msn å være koblet til nett. Noen ganger faller riktignok alt ut, og da må jeg restarte modemet her. Som dere sikkert skjønner er dette vanvittig irriterende, og jeg håper på tips som kan løse dette her! (håper bare oppkoblingen holder så jeg får posta dette nå da :!: Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Hadde akkurat samme problem her i lengre tid. Jeg har analog telefon på samme linje med en splitter. Da internett forsvant, hørte jeg en svak knitring på summetonen i telefonen. Noe som tyder på forstyrrelser. Letet LENGE etter feilen og kom til slutt fram til at det var dårlig kontakt i de firkant-boksene som Telenor monterer på veggen inni huset. Hadde 2 slike bokser. Begge måtte jeg sprøyte litt elektrisk smøremiddel inni. Siden fungerte det greit. Tok meg flere måneder før jeg fant denne irriterede feilen. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Hvilken ISP? ventelo bluecom oppgraderte til 6.5 Mbit 5 juli og hadde ustabilt nett i 3 uker til jeg fikk overtalt dem til og sette ned til 6 igjen. og det hjalp. Etter målingene og dimensjonen på koppertråden skulle linja mi ha tålt dette men det gjorde det ikke. Edit: Har en kamerat som bor noen hundre meter fra meg og linja tåler bare 4 før den blir ustabil, grunnen til det var at det var 16 koplingsbokser mellom han og sentralen Endret 14. august 2007 av Lugmeister Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Har du tårdlaus nett heime? er det stor belasting på internett linja når du detter ut (laster ned i frå Azureus, osv) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 ISP= hemnenett. 3,5 mbit linje. nettet faller ut om jeg bare sitter og surfer, så noe stor belastning vil jeg ikke si det er. ikke trådløst nei, så det kan kanskje ha noe med splitteren å gjøre. det skal jeg sjekke senere! takk for svar folkens:) Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Flyttes over til nettverk-> ISP og bredbånd. Lenke til kommentar
kalli Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 litt usikker på om dette er postet på riktig sted, men prøver. problemet: de siste 3 ukene har nettoppkoblingen her hjemme blitt utrolig ustabil. det faller ut til stadighet, og noen ganger så ofte som flere ganger i minuttet. Vi har klaget til nettleverandør, og de har vært her med måleutstyr, men ikke funnet noen feil med linja. Det jeg synes er rart (nå er ikke jeg noen ekspert som dere sikkert har skjønt) er at selv om explorer faller ut, (og firefox, har testet begge deler) så fortsetter f.eks Azureus og noen ganger msn å være koblet til nett. Noen ganger faller riktignok alt ut, og da må jeg restarte modemet her. Som dere sikkert skjønner er dette vanvittig irriterende, og jeg håper på tips som kan løse dette her! (håper bare oppkoblingen holder så jeg får posta dette nå da :!: 9274397[/snapback] Har akkurat samme problemet... Men vi har ikke bredbåndet inn i den første telefonlinja i huset, så telenor og mange andre mener det er feilen... Har du den i den første linja? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Har akkurat samme problemet... Men vi har ikke bredbåndet inn i den første telefonlinja i huset, så telenor og mange andre mener det er feilen... Har du den i den første linja? 9277662[/snapback] hm, hva mener du nå? vi har ikke fast telefon, så vi betaler ekstra pga det, noe mer vet jeg ikke. Bor hos svigers i sommer, så jeg vet egentlig ikke så veldig mye Lenke til kommentar
kalli Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Har lite peiling på dette med nettverk, men vi som har fasttelefon måtte ha den i den første telefonlinja elns for å få best resultat (var ihvertfall det vi ble fortalt)... Men har du ikke fasttelefon så vet jeg ikke om dette gjelder... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Løsninger Enten -Slutt å bruke BitTorrent Eller -Begrens opplasting, og/eller begrens maks tilkoblinger programmet bruker. BitTorrent er nettverksdreper nummer en... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Løsninger Enten -Slutt å bruke BitTorrent Eller -Begrens opplasting, og/eller begrens maks tilkoblinger programmet bruker. BitTorrent er nettverksdreper nummer en... 9279078[/snapback] nettet faller like ofte ut når jeg bruker laptopen, og der er ingen torrent programmer innstallert, så jeg tror nok ikke at azureus har noe skyld i dette. forøvrig sjelden det blir brukt uansett Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Er alle torrentprogram deaktivert på alle maskiner? For sjølv om det ikkje er innstallert på ei maskin så klusser det opp for alle andre maskiner i nettverket då slike program utan begrensing "tar ut" routere/ nettlinja med for mange session/ trafikk iforhold til kva linja/routeren takler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 når jeg bruker laptopen, uten azureus, så står ikke stasjonæren på. av den enkle grunn at jeg har ikke trådløst, og når jeg bruker laptopen å sitter jeg på stua:) men det er en viss sjanse for at jeg har funnet problemet! fikla litt med splitteren og etter det har det ikke falt ut. internettlyset på modemet blinker ikke så intenst lenger heller! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 forresten, nå faller et ut like ofte igjen!! blir å forbanna! er hvertfall ikke aktuelt å betale full pris for perioden her! Lenke til kommentar
Cyberdog1 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Løsninger Enten -Slutt å bruke BitTorrent Eller -Begrens opplasting, og/eller begrens maks tilkoblinger programmet bruker. BitTorrent er nettverksdreper nummer en... 9279078[/snapback] nettet faller like ofte ut når jeg bruker laptopen, og der er ingen torrent programmer innstallert, så jeg tror nok ikke at azureus har noe skyld i dette. forøvrig sjelden det blir brukt uansett 9279657[/snapback] Da bittorent ikke er den mest intelligente teknologien vil ofte de som laster ned fra deg, fortsette å sende forespursler inn til ADSL boksen din i flere timer etter at du har slått av programmet/maskinen. Dette fører til høy CPU bruk i ruter/modem med påfølgende krasj, linjedropp eller sync problemer. Bittorrent er et mareritt for Bredbåndsbokser. Så gjør som Ueland sa, begrens tilkoblinger både inn og ut eller slutt å bruke bittorrent og prøv usenet eller lignende i stedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå