Gå til innhold

Religion er noe tull


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror på Gud, pr definisjon en høyere makt enn oss mennesker...

 

Og denne høyere makten har du, som den eneste, faktisk sett eller opplevd ikke sant?

 

For dette "høyere makt enn oss mennesker" MÅ jo være der ute, for det har mamma/pappa/pastor sagt! Og da MÅ det være sant!

 

Du må ikke tro på noen religion for å tro at det finnes noe høyere vesen i verden enn mennesket..

 

Det har aldri streifet deg at du KAN være hjernevasket med et sterkt såpe middel?

 

 

Gjør deg selv en tjeneste ved å tenke litt på utsiden av den lille biksen du tenker i og du vil se at verden aldeles ikke styres som et annet data program av en slem, missunderlig og sjalu gud, ala The Sims.....

Lenke til kommentar

Virker som trådstarter er virkelig bitter på alt som har med Religion å gjøre? Ha r du en dårlig erfaring å se tilbake på?

 

Uansett synes det er morsomt å lese denne tråden der en liten klikk av uvitenende synsere sier at hoveddelen av alle mennesker på denne kloden har vrangforestillinger pga de tror på noe høyere en seg selv.

 

69-78% av jordens befolkning betror seg til en av de 5 største religionene i verden. Dette før all de små som er spredt rundt. Mennesker har i all dokumentert tid, vendt seg mot noe høyere en dem selv, eller en åndelig makt. Menneske er det mest kompliserte produkt dette universet med tanker følelser som ikke ligner noe annet i denne verden. Hva som måtte finnes innenfor den virkelighet vi lever i er det ingen som fullt helt vet, men allikevel føler et stort flertall av mennesker at det er en makt overordnet oss selv. Det er en del av å være menneske kan man si.

 

Alle disse argumentene om hva vi hadde ungått uten religion er kun tåpelige hypoteser. Noen mennesker finner alltid en eller annen grunn til å sloss, krangle å drepe hverandre. Religion er bare en blant mange bannere mennesker har brukt som unskyldning for å skape krig og elendighet.

 

Det er vel ikke alt man kan forklare med vitenskap, men det at en klikk mennesker ikke kan finne noen fysiske holdepunkter som kan bevise at det finnes en Gud, gjør det ikke mer rett å påstå at det ikke finnes noen. Hva skal de lete etter? en eldre herremann med skjegg som sitter på en sky et eller annet sted?

 

Om man tenker etter, så er det faktisk like utrolig at vi plutselig dukker opp i et øyeblikk av evigheten fra stjernestøv, som om Gud skulle være der. Vi er tilbake på ting som vi ikke kan noensinne forklare. Hva var før big bang osv.

 

 

Noen vil si til en som tror vi er alene i universet at han må være gal om han tror at det ikke finnes liv et eller annet sted blant alle universets uendelige stjerner. men på samme måte kan skeptikeren her si at det ikke finnes noe liv der ute, pga vi ikke har noen bevis for det. optimisten vil si at det er nødt til å være liv der ute, rett og slett pga antallet stjerne, planeter osv. For alt vi vet er jorden et unntak fra normen i universet. Like stor sjangs for at vi er dønn alene som vi er omringet av liv der ute. Ingen kan heller bevise dette. Hva sitter vi med igjen her? Jo vi har troen på at nok finnes liv der ute. Vi prøver å underbygge dette med "Ombare" formler og forklaringer.

 

Jeg oppfatter meg selv Kristen. jeg går ikke i noen menighet eller i kirken (utenom julaften), men min tro er uten den minste tvil. Ingenting i verden kunne argumtert den vekk eller fått meg i tvil.

Men for bare understreke et poeng, så sier og min fornuft også at Universet er eldre en vi kan forstå. At jorden er betraktelig eldre en 6000år som noen liksom har regnet seg frem.

 

Om det finnes liv i rommet vet jeg helt enkelt ikke? Det vil vi ikke vite før vi evt. finner noe.

 

Om dere som ikke tror, vil få fysiske beviser for Gud i dette livet, vet jeg heller ikke. Evt. om dere måtte oppleve gjennkomsten ved Jerusalems østport eller no, når det måtte bli?

Lenke til kommentar
Om dere som ikke tror, vil få fysiske beviser for Gud i dette livet, vet jeg heller ikke. Evt. om dere måtte oppleve gjennkomsten ved Jerusalems østport eller no, når det måtte bli?

Problemet mitt er at hele "gudekonseptet" med noe man skal tilbe bare blir for dumt. Jeg kan ikke avskrive 100% at universet er et eksperiment laget av noen som vet mye mer enn oss, på samme måte som vi i dag kan lage enkle virtuelle, darwinistiske verdener i datamaskiner som utvikler seg av seg selv. Hvorfor vi skulle ha noen glede av at "livsformene" i disse verdene, om de skulle få nok intelligens til å gjøre det vi ser på som selvstendige avgjørelse, skulle tenke ut at noen må ha skapt dem, og derfor begynne å tilbe oss, kan jeg derimot ikke skjønne.

 

I denne verdenen kunne vi selvsagt tulle litt med dem, og gjøre noe av det de tror på virkelig. Vi ville imidlertid ikke se på det som noe magisk, og det ville objektivt sett ikke være noe reelt bevis på at det de tror er sant, selv om de ville trodd det.

 

Jeg mener derfor at vitenskapen er det eneste logiske å forholde seg til. Finnes det ikke noe "utenfor" som tuller med oss er det den beste måten å finne ut hvordan ting henger sammen på, og om det mot formodning skulle gjøre det har det neppe noe å si hva vi har gjort. Hvis verden derimot er laget av en selvopptatt dust som så desperat trenger noen som ikke bare liker ham, men tilber ham, vil jeg helst ikke vite det. Da burde han heller avsluttet hele opplegget og fått seg en hund.

Lenke til kommentar
Hva var før big bang osv.

 

 

Et annet big bang, hvem vet? Det er jo akkurat det som er så skjønt med vitenskapen, den vet ikke alt men prøver ihvertfall å forklare HVORDAN det kan være får så å finne nye ting hvis de gamle ikke holder lenger. De prøver å finne noe med det de til en hver tid vet og støtter seg ikke på at det en gang var en ånd som het gud som skapte.... Skjønner?

 

Alle disse argumentene om hva vi hadde ungått uten religion er kun tåpelige hypoteser.

 

Det er mulig, man faktum er at vi i dag VET hva religion fører til og bare det alene skulle være nok til at vi styrte klar av elendigheten. Faktum er at mennesket i dag VET at verden er rund, vi vet hvordan vår anatomi er bygget opp og vi vet at jorden roterer rundt solen og at stjernene IKKE er hull etter guds stav osv osv, men det er ikke lenge siden alt dette og mer til ble hard nakket fornektet eller at kirken truet med ditt og datt hvis en sa/gjorde sånn og sånn. Hvis du leser biblen skikkelig kritisk, jeg mener skikkelig kritisk og tok vekk alt det du trodde kunne være tøys og tull og som ikke kunne bevises er jeg sørgelig redd for at det ikke hadde vært mye igjen av den boka.

 

 

Om man tenker etter, så er det faktisk like utrolig at vi plutselig dukker opp i et øyeblikk av evigheten fra stjernestøv, som om Gud skulle være der.

 

Fasinerende ja. I så fall kan du kanskje forklare hvor gud kom fra også da? Jeg er nemlig sikker på at vi en dag vil forstå hvorfor jeg og det er ikke fordi en eller annen gud kommer og forteller oss det! Men klart, hvis vi bare er interisert i å sitte å tro på en gammel bok som ikke har et fnugg av nåtiden å vise til kommer vi i hvertfall ikke til å finne det ut, såpass er helt sikkert! Selv om du mener at vi kan slå oss til ro med ded er det faktisk ganske mange som ikke gjør det.

 

 

Jeg oppfatter meg selv Kristen. jeg går ikke i noen menighet eller i kirken (utenom julaften), men min tro er uten den minste tvil

 

Merkelig hvor flaut det er å tro i kirken ikke sant? Rart det der.... Og klart du ikke er den minste tvil. Hadde du tvilt hadde du da også tenkt selv, det henger sammen dette skjønner du. De fleste som har sett "lyset" og kommet seg vekk fra den trangsynte verden du lever i begynte å tvile og stille spørsmål.... Så du gjør nok best i å ikke tvile nei, er enig med deg der....

 

Like stor sjangs for at vi er dønn alene som vi er omringet av liv der ute. Ingen kan heller bevise dette. Hva sitter vi med igjen her? Jo vi har troen på at nok finnes liv der ute. Vi prøver å underbygge dette med "Ombare" formler og forklaringer.

 

Såklart prøver vi å bygge dette under med teori, for et sted må en jo begynne! Men igjen, til skillnad fra bibelen så LÆRER vi jo noe nytt hele tiden med vitenskap! Hva er du redd for egentlig? At noen SKAL finne liv på andre planeter? Hva da? Har gud vært der og rotet også kanskje? Kanskje vi ikke er så populære hos gud allikevel? Skremmende tanke, ikke sant?

 

 

Er så glad jeg ikke fikk noen "kristen" oppdragelse men at mine foreldre ga meg sjansen til å tenke selv og ta egne valg! Har nemlig enda ikke opplevd å treffe på et "fornyftig" voksent menneske som sier han er kristen.... Helt låst så fort det kommer til tro.....

 

Er som guttungen min på tretten sa; hva slags såpe bruker de når de hjernevasker da?

 

:D

Endret av strayder
Lenke til kommentar

"Virker som trådstarter er virkelig bitter på alt som har med Religion å gjøre? Ha r du en dårlig erfaring å se tilbake på?"

 

-ikke annet enn heksebrenning, krig, overgrep, etc.

 

 

"Alle disse argumentene om hva vi hadde ungått uten religion er kun tåpelige hypoteser. Noen mennesker finner alltid en eller annen grunn til å sloss, krangle å drepe hverandre. Religion er bare en blant mange bannere mennesker har brukt som unskyldning for å skape krig og elendighet."

 

-jeg finner ikke ord hvor naiv man kan bli...kan du komme med et eksempel?

 

 

"Det er vel ikke alt man kan forklare med vitenskap, men det at en klikk mennesker ikke kan finne noen fysiske holdepunkter som kan bevise at det finnes en Gud, gjør det ikke mer rett å påstå at det ikke finnes noen. Hva skal de lete etter? en eldre herremann med skjegg som sitter på en sky et eller annet sted?"

 

-det mest naturlige må jo være å studere skriftene og se hvor ideèn kommer i fra.

Gudstroen er faktisk flere tusen år gamlere en judedummen, og mye av svarene om definasjon av gud finner man i Egyptisk mytelogi. Moses fikk de 10 bud (som er rappet fra the book of the dead) fra "gud" på denne tiden...den samme guden/faraoene tilba.

 

-Islam er en vidreutviklet/plagiat av kristendummen.

-Kristendummen er en videreutvikling/plagiat av jødedummen.

-Jødedummen er en videreutvikling/plagiat av Egyptisk mytelogi.

..om du sier du tror at gud er vår skaper.....vell, i følge orginal religionen (egyptisk mytelogi) så er gud solen, og alt liv er selvfølgelig avhengig av solens energi.

 

 

"Om man tenker etter, så er det faktisk like utrolig at vi plutselig dukker opp i et øyeblikk av evigheten fra stjernestøv, som om Gud skulle være der. Vi er tilbake på ting som vi ikke kan noensinne forklare."

 

-Riktig, men kan ikke se at dette kommer i religionenes favør.

La oss si at ingenting eksisterte før gud...ingenting er ingenting.

Du sier vell ikke at en ikke eksisterende gud fra ingenting skapte seg selv av ingenting?

Dette temaet er så hypotetisk at selv "den ukjente fasit" er like utenkelig som om gud eller en "magisk kasse pils med ryggealarm og neonlys" har "skapt" universet.

 

 

"Jeg oppfatter meg selv Kristen. jeg går ikke i noen menighet eller i kirken (utenom julaften), men min tro er uten den minste tvil. Ingenting i verden kunne argumtert den vekk eller fått meg i tvil."

 

-neivell...er det ikke det som er hjernevasking?

å tro noe selv om det foreligger bevis mot det motsatte?

din tro er så sterk at du gir blaffen i om det er sant?

er det troen eller fakta som er viktigst?

..selvfølgelig er det umulig å motbevise det i likhet som å motbevise at en "magisk kasse pils med ryggealarm og neonlys" har skapt universet. (alle pilskassene som produseres av mennesker er gudebilder)

 

 

Poenget er at man kan lære mye av religion om hva folk trodde, hvordan de levde, historie, hvordan de forsket, hvordan de lagde regelverk tilpasset sin tid (horus, moses, jesus er de mest kjente)

 

Sier ikke at alt i bibelen er 100% tull, men husk at religion var datidens vitenskap.

I den definasjon kan man også så at de var oldtidens ateister, siden de forholdte seg til datidens vitenskapsmenn som blir omtalt som profeter og prester.

De så ikke på dette som overtro, siden det var den eneste "logiske" forklaringen de hadde.

 

Vitenskapen har tatt feil før og det gjennspeiles i religioner og bla. teorien om at jorda var flat. (som stammer i fra religion, bla. skapelsen i NT)

Lenke til kommentar
Det er mulig, man faktum er at vi i dag VET hva religion fører til og bare det alene skulle være nok til at vi styrte klar av elendigheten. Faktum er at mennesket i dag VET at verden er rund, vi vet hvordan vår anatomi er bygget opp og vi vet at jorden roterer rundt solen og at stjernene IKKE er hull etter guds stav osv osv, men det er ikke lenge siden alt dette og mer til ble hard nakket fornektet eller at kirken truet med ditt og datt hvis en sa/gjorde sånn og sånn. Hvis du leser biblen skikkelig kritisk, jeg mener skikkelig kritisk og tok vekk alt det du trodde kunne være tøys og tull og som ikke kunne bevises er jeg sørgelig redd for at det ikke hadde vært mye igjen av den boka.

Jeg er ganske sikker på at når mosebøkene ble skrevet, så ble det vel skrevet på en fortellende/biledlig måte, slik en kunne få oppsumert seg i veldig grove trekk hvordan vi var til. Hadde sikkert blitt en stor og tung bok om en skulle begynt med kvantefysikk og evolution. En som leser Bibelen burde jo kjapt forstå at Adam og Eva ikke var de eneste menneskene på Jorden. Funker dårlig da de får 2 gutter.

"Skapt på 6 dager" 1 dag er per vår definisjon fra solen står på samme sted på himmelen, altså 24 timer. Solen ble ikke skapt før dag 3 eller 4, så 1 dag før det kan være uendelig. 

 

 

Fasinerende ja. I så fall kan du kanskje forklare hvor gud kom fra også da? Jeg er nemlig sikker på at vi en dag vil forstå hvorfor jeg og det er ikke fordi en eller annen gud kommer og forteller oss det! Men klart, hvis vi bare er interisert i å sitte å tro på en gammel bok som ikke har et fnugg av nåtiden å vise til kommer vi i hvertfall ikke til å finne det ut, såpass er helt sikkert! Selv om du mener at vi kan slå oss til ro med ded er det faktisk ganske mange som ikke gjør det.

 

Mitt poeng. Vi klarer ikke å finne fysiske bevis for Guds eksistens. Vi klarer heller ikke finne grunne til Vår eksistens. Vi finner nok aldri vitenskapelige svar på disse spørsmål.

 

 

Merkelig hvor flaut det er å tro i kirken ikke sant? Rart det der.... Og klart du ikke er den minste tvil. Hadde du tvilt hadde du da også tenkt selv, det henger sammen dette skjønner du. De fleste som har sett "lyset" og kommet seg vekk fra den trangsynte verden du lever i begynte å tvile og stille spørsmål.... Så du gjør nok best i å ikke tvile nei, er enig med deg der....

 

Kirken er sikkert greit nok det, men jeg har ikke ro i ræva til å sitte å høre på en preke eller lese fra en bok. Derfor går ikke jeg i kirken. I motsetting til konservative høyrevridde kristne i USA, så har jeg stor tro på vitenskapen.

 

Jeg er så pass opplyst at man ikke kan ta Bibelen/gammle testamentet bokstavelig. Jeg dreper ingen pga de jobber på sabbat osv.

 

Vi er jo skapt nysgjerrige av natur, så selvsagt ønsker vi å få mest mulig svar. Derfor har vi vitenskapen til å få de svar vi søker, og vi har kommet langt med dette når man ser på evotution og universets byggestener. jeg vil ikke fornekte noe av dette.

Men av det jeg finne av Jesus sin nedtegnelser, står det ingen ting som sier at man må tro jorden er 6000år og alt det der tullet.

Så sett bort fra at jeg har en tro, så er nok virkelighetsopfattningen vår ganske lik.

 

Såklart prøver vi å bygge dette under med teori, for et sted må en jo begynne! Men igjen, til skillnad fra bibelen så LÆRER vi jo noe nytt hele tiden med vitenskap! Hva er du redd for egentlig? At noen SKAL finne liv på andre planeter? Hva da? Har gud vært der og rotet også kanskje? Kanskje vi ikke er så populære hos gud allikevel? Skremmende tanke, ikke sant?

 

Jeg kan jo ikke se bort fra at Gud har skapt andre verdener der ute. Kan være at vi mennesker kun er et av mange "akvariumer i stua" om du vil?

 

Er så glad jeg ikke fikk noen "kristen" oppdragelse men at mine foreldre ga meg sjansen til å tenke selv og ta egne valg! Har nemlig enda ikke opplevd å treffe på et "fornyftig" voksent menneske som sier han er kristen.... Helt låst så fort det kommer til tro.....

 

Tenker selv jeg, ingen andre som gjør det for meg. Når jeg sier jeg er Kristen, betyr det i korte trekk: "Jeg tror Gud er vår skaper, at han sendte sin sønn Jesus Kristus til oss for å bøte for være synder og anerkjenner den handlingen han gjorde for oss" THATS IT. Ingenting om noe annet verdens ting. Om jorden var runde eller ei. Det har ingen betydning for min tro! Det får vi finne ut av selv, og det gjør vi også til stor grad med Vitenskapen!

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
Men man kan si at religion er noe tull. Men så lenge mennesker har en fantasti, og et ønske om svar så vil folk ty til det åndelige. Tro er noe såpass personlig at hva jeg, eller noen andre mener om det spiller ingen rolle.

9275399[/snapback]

 

Jeg lurer.. Du sier at tro er personlig, men vil du oppdra ungene dine i din tro?

Hvordan fikk du din tro? Mellom foreldrene dine eller fra annet sted og i hvilken alder?

 

Å være religiøs er som å ha virus, vedkommende som har det skal alltid smitte andre med det, selv sine egne barn (burde kanskje sagt spesielt sine egne barn) og jeg blir kvalm av å tenke på at voksne hjernevasker unger til de ikke er i stand til å tenke selv!

 

Så ja, religion er noe tull!! Så forøvrig en undersøkelse der det kom frem at til mer inteligent du er eller til mer skolert du er til mindre tror du på dette sludret! Noe å tenke på for de som faktisk tror, kanskje de ikke er så lure allikevel?

 

:innocent:

9282966[/snapback]

 

Jeg kan ikke prakke på mine unger min egen personlige tro. Men selfølgelig vil jo mine unger bli påvirket av min tro, eller mangel på sådan. Vist du tenker litt over det. Vist du er kristen og du fullt ut tror i ditt hjerte at dette er det rette, så er det ikke så rart at mennesker vil gi dette videre til barna sine, som de elsker over alt på jord?. Men man må også selfølgelig ha respekt, også for dem som tror på noe annet. Jeg personlig vil ikke hindre mine unger å tro på noe som helst, så lenge jeg ikke føler det skader dem på noe måte. De få kristne jeg kjenner prakker ikke på troen sin på noen som helst. Dette er uhøffelig og respektløst, uansett religion. At de snakker om det osv er for meg helt ok. Spesielt siden troen dems er en stor del av livet deres. Skulle de ha utelukket den, så ville jeg ikke ha kjent dem skikkelig.

Lenke til kommentar
Så sett bort fra at jeg har en tro, så er nok virkelighetsopfattningen vår ganske lik.

Troen din er fortsatt like irrasjonell, du har bare modifisert den litt for at ikke det skal virke slik.

9284380[/snapback]

 

Irrasjonellt for deg kanskje. Jeg respekterer at du er en Ateist. Du har den friheten og velge selv. Jeg har min, slik er det bare. :thumbup:

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
[-Jødedummen er en videreutvikling/plagiat av Egyptisk mytelogi.

9283908[/snapback]

 

 

Litt OT, men denne sliter jeg seriøst med å finne dekning for. Kan du komme med noen kilder her?

9284372[/snapback]

 

..vet du ikke det?

Har du ikke lest mosebøkene i GT?

Les igjennom alle mosebøkene stillhet og ro og klikk på denne linken ETTER du er ferdig:

http://zeitgeistmovie.com/

 

 

Skal på ingen måte prøve å ødelege troen din, men prøv å se del 1. med litt åpne øyner.

 

Min mening er at dersom man skal tro at jesus var guds sønn, må man også akseptere at horus var hans "storebror" og likestille han med Jesus.

Bibelen gir også dekning for dette, da den forteller om flere gudesønner og "gullkua" som horus symboliserte. Moses symboliserte en "new age" og da skal man ikke tilbe gullkua siden dens tid var over.

Lenke til kommentar
Er Gud menneskeskapt? Er verden menneskeskapt? Vanskelig å svare på... Er religion mennekseskapt? Ja..

9283059[/snapback]

 

Er det virkelig vanskelig å svare på om verden er menneskeskapt?

9283123[/snapback]

 

 

nei forsåvidt er det ikke det, det er 100 % sikkert at den ikke er det..

Lenke til kommentar
Jeg har min, slik er det bare.  :thumbup:

 

Og du VIL såklart ikke innrømme det 'HVIS' du var i den minste tvil? Er du såpass åpen? Noen ganger virker det som om dere religiøse VET at dere har feil, men fypokker om dere kan innrømme det! Det ville være å spille falitt, ville det ikke?

 

Spørsmålet er: hvor åpen og ærlig er du mot deg selv i ditt tros spørsmål? Er det "best" å tro liksom, det vil si du tror fordi de rundt deg gjør det eller tør du nå og da å tenke gjennom saker og ting, stille deg litt kritisk til denne boken? Bare lurer..

 

 

:!: :)

Lenke til kommentar
Jeg tror på Gud, pr definisjon en høyere makt enn oss mennesker...

 

Og denne høyere makten har du, som den eneste, faktisk sett eller opplevd ikke sant?

 

For dette "høyere makt enn oss mennesker" MÅ jo være der ute, for det har mamma/pappa/pastor sagt! Og da MÅ det være sant!

 

Du må ikke tro på noen religion for å tro at det finnes noe høyere vesen i verden enn mennesket..

 

Det har aldri streifet deg at du KAN være hjernevasket med et sterkt såpe middel?

 

 

Gjør deg selv en tjeneste ved å tenke litt på utsiden av den lille biksen du tenker i og du vil se at verden aldeles ikke styres som et annet data program av en slem, missunderlig og sjalu gud, ala The Sims.....

9283173[/snapback]

 

Jeg har aldri møtt noen høyere makter. Tror du bare på det du møter? Tror du Kina finnes dersom du aldri har vært der? Mamma og pappa er ikke engang medlem av statskirken, og jeg går aldri i kirke eller oppsøker religiøse ting - les postene min du :)

 

og du har alle svarene? hvordan oppstod verden? hvordan forklarer du moral vitenskaplig? Kan vitenskapen gi oss svar på alle spørsmål eller er det fortsatt rom for mystikk?

 

Tror vel heller du må ut av din "biks" dersom du ser paraleller mellom Gud og The sims :) Eller rettere sagt, kom deg opp av datastolen en dag :)

Lenke til kommentar
og du har alle svarene? hvordan oppstod verden? hvordan forklarer du moral vitenskaplig? Kan vitenskapen gi oss svar på alle spørsmål eller er det fortsatt rom for mystikk?

Det finnes ikke rom for mystikk, alt har en naturlig og logisk forklaring. Det kan godt være at den i noen tilfeller er for komplisert til at mennesker har mulighet til å skjønne den, men det betyr ikke at den er overnaturlig. Det at noen mennesker skjønner veldig mye mer enn meg, og kan forstå eller gjøre ting de fleste for 200 år siden, og enkelte fortsatt i dag, mener er overnaturlig, betyr ikke at man skal begynne å tilbe dem.

Lenke til kommentar

Hvordan kan folk si at religion er noe tull bare for at man personlig ikke liker det? En håpløs påstand mener jeg. Selv er jeg ikke noe spesielt mye kristen eller religions osv. Men å si at det er tull? For noen mennesker i denne verden så er religion det viktigste for dem. Klarer ikke folk å vise respekt for dem pga det?

Lenke til kommentar
[-Jødedummen er en videreutvikling/plagiat av Egyptisk mytelogi.

9283908[/snapback]

 

 

Litt OT, men denne sliter jeg seriøst med å finne dekning for. Kan du komme med noen kilder her?

9284372[/snapback]

 

..vet du ikke det?

Har du ikke lest mosebøkene i GT?

Les igjennom alle mosebøkene stillhet og ro og klikk på denne linken ETTER du er ferdig:

http://zeitgeistmovie.com/.

9284756[/snapback]

 

 

En film der artikkel på wikipedia ble fjernet pga mangel på kilder. LOL. bra en :whistle:

Lenke til kommentar
Hvordan kan folk si at religion er noe tull bare for at man personlig ikke liker det? En håpløs påstand mener jeg. Selv er jeg ikke noe spesielt mye kristen eller religions osv. Men å si at det er tull? For noen mennesker i denne verden så er religion det viktigste for dem. Klarer ikke folk å vise respekt for dem pga det?

Hvorfor skal man gi folk respekt for å være irrasjonelle? Folk burde bruke mer tid med datamaskinen, slik at de får færre irrasjonelle følelser de må prøve å late som er fornuftige.

Lenke til kommentar
Hvordan kan folk si at religion er noe tull bare for at man personlig ikke liker det? En håpløs påstand mener jeg. Selv er jeg ikke noe spesielt mye kristen eller religions osv. Men å si at det er tull? For noen mennesker i denne verden så er religion det viktigste for dem. Klarer ikke folk å vise respekt for dem pga det?

Hvorfor skal man gi folk respekt for å være irrasjonelle? Folk burde bruke mer tid med datamaskinen, slik at de får færre irrasjonelle følelser de må prøve å late som er fornuftige.

9285750[/snapback]

 

Jeg håper du tuller nå? Du ønsker at folk som er religiose skal bruker mer tid på pc? Nå har jo ikke alle en pc å sitte på heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...