Gå til innhold

Religion er noe tull


Anbefalte innlegg

Religion er noe forbannet tull at jeg har lyst å dedikere denne tråden til det. Jeg blir forbanna over at verden har tullet seg inn i noe slikt og skapt alle de forbannede splittelsene og konflikter over noe så patetisk som kristendommen og div andre religioner.

 

Kom gjerne med innspill, gjerne kritisk til religion.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan oppfordrer denne tråden til diskusjon hvis vil ha innlegg som er enige i ditt synspunkt?

9274910[/snapback]

Fordi gjerne er stikkord.

 

Ikke bare er det noe tull, det er et virus, og det sprer seg gjennom avkommet til de første infiserte. Kan også spres gjennom luften. Symptomer: Du syns du kan kjenne noe som ikke er der.

Lenke til kommentar

At religion er bare tull, er så opplagt at det ikke lenger er noe poeng å dra opp :).

 

Masse ting angående vår eksistens som vitenskapen ikke har noe svar på.... enda  :roll:
Religion skaper flere spørsmål enn svar. Dessuten er kulturen rundt religion intet annet enn farlig. Endret av xNINJA
Lenke til kommentar

tro og religion er to forskjellige ting i mine øyne. tar avstand fra de fleste religioner, da disse gjerne er både diskriminerende, hegemoniske og voldelige. alikevel tror jeg på gud. religion er bare et menneskeskapt system for å undertrykke massene, ganske i strid med den kristne tro på selvet og den personlige tro..

Lenke til kommentar
tro og religion er to forskjellige ting i mine øyne. tar avstand fra de fleste religioner, da disse gjerne er både diskriminerende, hegemoniske og voldelige. alikevel tror jeg på gud. religion er bare et menneskeskapt system for å undertrykke massene, ganske i strid med den kristne tro på selvet og den personlige tro..

9275596[/snapback]

 

Selve basisen i religion er tro, hvordan kan du påstå at det er to forskjellige ting?

 

Du tar avstand fra de fleste religioner, men ikke kristendom. Kan du vennligst utdype hvorfor?

 

Religion er menneskeskapt, men ikke Gud?

 

Hva er så utpreget bra med den kristne tro, fremfor andre former for tro? Kristendom er for øvrig en verdensreligion.

Endret av wan
Lenke til kommentar
tro og religion er to forskjellige ting i mine øyne. tar avstand fra de fleste religioner, da disse gjerne er både diskriminerende, hegemoniske og voldelige. alikevel tror jeg på gud. religion er bare et menneskeskapt system for å undertrykke massene, ganske i strid med den kristne tro på selvet og den personlige tro..

9275596[/snapback]

Du tror ikke på noen religion, men på gud?

Gud er en del av kristendommen, da må du tro på en religion.

Lenke til kommentar

nehhh hva kan man si uten religion hadde det

 

*ikke vært no kors tog i Europa,

 

*ikke vært no systematisk slakting av jøder (siden det er ikke noe som ville hetet jøde) i andre verdens krig.

 

*hadde ikke vært no hekse brenning.

 

*hadde ikke vært no farts dumper for vitenskapen (noe som vi til og med har i dag.. stamcelle forsking f.eks).

 

*hadde ikke vært no syn på at homofili er galt.

 

*hadde ikke vært no hellig krig i midt østen.

 

*hadde ikke vært no 11/9 (vær fall ikke pga religiøse grunner).

 

*butikker kunne fint vært åpen på søndager.

 

*hadde ikke vært no meningsløs overdreven sensur på filmer og alt mulig som kmr på tv ( ja siden hvor har man det fra at man ikke skal si fan, satan, kuk osv kristendommen.

 

*hadde ikke vært no bråk mellom Israel og palestinerne pga det hadde aldri vært no Israel uten jøder...

 

*India hadde slippa å splitte seg i to altså ikke no Pakistan

 

ja jeg kan fortsette som bare fan men gidder ikke mer nå xD

Endret av aiwass89
Lenke til kommentar
Men man kan si at religion er noe tull. Men så lenge mennesker har en fantasti, og et ønske om svar så vil folk ty til det åndelige. Tro er noe såpass personlig at hva jeg, eller noen andre mener om det spiller ingen rolle.

9275399[/snapback]

 

Jeg lurer.. Du sier at tro er personlig, men vil du oppdra ungene dine i din tro?

Hvordan fikk du din tro? Mellom foreldrene dine eller fra annet sted og i hvilken alder?

 

Å være religiøs er som å ha virus, vedkommende som har det skal alltid smitte andre med det, selv sine egne barn (burde kanskje sagt spesielt sine egne barn) og jeg blir kvalm av å tenke på at voksne hjernevasker unger til de ikke er i stand til å tenke selv!

 

Så ja, religion er noe tull!! Så forøvrig en undersøkelse der det kom frem at til mer inteligent du er eller til mer skolert du er til mindre tror du på dette sludret! Noe å tenke på for de som faktisk tror, kanskje de ikke er så lure allikevel?

 

:innocent:

Lenke til kommentar
tro og religion er to forskjellige ting i mine øyne. tar avstand fra de fleste religioner, da disse gjerne er både diskriminerende, hegemoniske og voldelige. alikevel tror jeg på gud. religion er bare et menneskeskapt system for å undertrykke massene, ganske i strid med den kristne tro på selvet og den personlige tro..

9275596[/snapback]

 

Selve basisen i religion er tro, hvordan kan du påstå at det er to forskjellige ting?

 

Du tar avstand fra de fleste religioner, men ikke kristendom. Kan du vennligst utdype hvorfor?

 

Religion er menneskeskapt, men ikke Gud?

 

Hva er så utpreget bra med den kristne tro, fremfor andre former for tro? Kristendom er for øvrig en verdensreligion.

9275625[/snapback]

 

basisen i religion er tro, riktig det. men en religion er en organisert tro, et samfunn av troende. i de fleste religioner freheves den PERSONLIGE troen.

 

kan du utdype hvor jeg skriver at jeg ikke tar avstand fra kristendom. kanskje den religionen jeg tar sterkest avstand fra.

 

Er Gud menneskeskapt? Er verden menneskeskapt? Vanskelig å svare på... Er religion mennekseskapt? Ja..

Lenke til kommentar
tro og religion er to forskjellige ting i mine øyne. tar avstand fra de fleste religioner, da disse gjerne er både diskriminerende, hegemoniske og voldelige. alikevel tror jeg på gud. religion er bare et menneskeskapt system for å undertrykke massene, ganske i strid med den kristne tro på selvet og den personlige tro..

9275596[/snapback]

Du tror ikke på noen religion, men på gud?

Gud er en del av kristendommen, da må du tro på en religion.

9275647[/snapback]

 

Ehhh... NEI! Det må jeg slettes ikke. Jeg tror på Gud, pr definisjon en høyere makt enn oss mennesker. Ikke den kristne gud, ikke den jødiske gud, ikke den islamske gud - men en høyere makt.

 

Gud er en del av enhver religion, kanskje bortsett fra buddhismen der "Gudene" er mennesker som kommer seg ut av kretsløpet. I hinduismen har de tusenvis av guder. Du må ikke tro på noen religion for å tro at det finnes noe høyere vesen i verden enn mennesket..

Lenke til kommentar
nehhh hva kan man si uten religion hadde det

 

*ikke vært no kors tog i Europa,

 

*ikke vært no systematisk slakting av jøder (siden det er ikke noe som ville hetet jøde) i andre verdens krig.

 

*hadde ikke vært no hekse brenning.

 

*hadde ikke vært no farts dumper for vitenskapen (noe som vi til og med har i dag.. stamcelle forsking f.eks).

 

*hadde ikke vært no syn på at homofili er galt.

 

*hadde ikke vært no hellig krig i midt østen.

 

*hadde ikke vært no 11/9 (vær fall ikke pga religiøse grunner).

 

*butikker kunne fint vært åpen på søndager.

 

*hadde ikke vært no meningsløs overdreven sensur på filmer og alt mulig som kmr på tv ( ja siden hvor har man det fra at man ikke skal si fan, satan, kuk osv kristendommen.

 

*hadde ikke vært no bråk mellom Israel og palestinerne pga det hadde aldri vært no Israel uten jøder...

 

*India hadde slippa å splitte seg i to altså ikke no Pakistan

 

ja jeg kan fortsette som bare fan men gidder ikke mer nå xD

9281785[/snapback]

 

 

Uten religion hadde man sluppet religionsundervisning, og man fikk flere skoletimer til norskundervisning. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...