Mr. Bojangles Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Har noen småbulker i bilen min, av typen som man bare såvidt ser som en forsenkning i sollys - uten noen lakkskader, kun små "UFO-er" på 2-3mm. Kan man fjerne disse lett, uten sparkel og ny lakk. Husker jeg så en slik bulkmagnet på TVshop for mange herrens år siden. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Du kan jo prøve å slå de ut med karosserihammere med kloss, eventuelt så finnes det også versjoner av "stud guns" som bruker smeltelim istedet for sveis. Lenke til kommentar
turboknut Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg bruker en sånn "bulk-fix" til å dra ut sånne småbulker med. Da er du ikke avhengig av å komme til på baksiden, - og jeg har generelt dårlig erfaring med å slå ut så små bulker med karosserihammer. Med denne så limer du bare på en kloss, venter litt til limet har tørket og deretter "skrur" du ut bulken med et verktøy. Når man har lært seg å bruke denne er det utrolig hvor bra det blir. Limet gjør heller ikke noe skade på lakken eller fester seg sånn at det er vanskelig å få det av. Deretter limer man på en liten "knott" akkurat i senter av bulken. ...og skrur den ut med verktøyet... Resultatet etter andre gangs utbulking (bildet under). Etter å ha gjentatt prosessen fire ganger var hele bulken borte. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Hvor kjøpes noe slikt? Bruker du vanlig smeltelim eller? Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Blir det merke i lakken etter bruk av denne? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Limet gjør heller ikke noe skade på lakken eller fester seg sånn at det er vanskelig å få det av. 9275282[/snapback] Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Hvordan får man av knotten igjen etter at bulken er skrudd ut? Regner med at den henger godt siden den drar med seg karrosseriet! Lenke til kommentar
Patz Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg har ivertfall sett dette produktet på Mekk, tror ikke det skal være noe problem å få av knotten, bare å bøye den til siden. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Tøft! Virker jo veldig greit å ha tilgjengelig om naboen skulle finne på å snuble opp døra! Lenke til kommentar
turboknut Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg har kjøpt det på Torshov Bilrekvisita (for ca 5-600,-). Knotten løsner når bulken er dratt ut, og limet sitter ikke fast i lakken etterpå, - spør meg ikke hvorfor - det er bare å gni det av som en tyggegummi som er delvis stivnet. Fikk også med en sånn plast-dor for å banke inn bulken igjen dersom den blir dratt for mye ut eller at man vil justere litt på bulken mens man jobber med den. Det skal ikke bli noe merke i lakken etterpå, men selvfølgelig så er det en liten sjanse for at det KAN bli noe om lakken er dårlig, eller at det er gjort en dårlig lakkering på dårlig underlag. Har brukt dette rundt 30-40 ganger uten uhell. Etter man er ferdig gnir man bare litt poleringsvoks over området bare for å få bort evt rester og fingeravtrykk. Bruken er enkel - man varmer opp limpistolen i 5 minutter med strøm fra sigarettenneren - limer knotten på bilen. Lar lime tørke i 2 min og skrur ut bulken. Knotten står i ro mens man skrur og når man har lært seg å bruke dette så er det gjort på 1-2-3 (-4) å reparere parkeringsbulker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå