Gå til innhold

Askeladden 505 eller Blesser 505?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Har selv kjørt (ca4år) og nylig gått fra slike båttyper, til bella 530 excel pga tettere båt og mere familevennlig da vi er mye på havet.

 

Så..

- Begge er pene båter å se på, en god del runder former på blesser (noe mere moderne utseende) men smaken er som baken.

- pluss med blesser er sentrert konsoll, men liten vindskjerm

- minus med askeladden er sidestillt konsoll, men rimelig stor vindskjerm.

- blesser er rimeligere i pris med samme motor vs askeladden.(men her spiller vel inn anerkjent merke og "ukjent" merke.

-ingen er nok dårlige båter uansett.

-standard utrustning er vel også veldig likt på disse

- pluss med blesser er vel noe bredere skrog

- begge har høyt fribord, mulig noe høyere på blesser... evt ett pluss

 

Som du ser så kommer ikke jeg på noe spess negativt med noe av de 2 båtene.

Hva jeg ville valgt.. ingen av de :) fordi vi er lei åpnebåter ;)

Nei da, serriøst, muligens askeladden, pga "levis vs gagarin"

 

Lykke til med båtkjøp.

Mvh kenbjork

Lenke til kommentar
Hei

 

Har selv kjørt (ca4år) og nylig gått fra slike båttyper, til bella 530 excel pga tettere båt og mere familevennlig da vi er mye på havet.

 

Så..

- Begge er pene båter å se på, en god del runder former på blesser (noe mere moderne utseende) men smaken er som baken.

- pluss med blesser er sentrert konsoll, men liten vindskjerm

- minus med askeladden er sidestillt konsoll, men rimelig stor vindskjerm.

- blesser er rimeligere i pris med samme motor vs askeladden.(men her spiller vel inn anerkjent merke og "ukjent" merke.

-ingen er nok dårlige båter uansett.

-standard utrustning er vel også veldig likt på disse

- pluss med blesser er vel noe bredere skrog

- begge har høyt fribord, mulig noe høyere på blesser... evt ett pluss

 

Som du ser så kommer ikke jeg på noe spess negativt med noe av de 2 båtene.

Hva jeg ville valgt.. ingen av de :) fordi vi er lei åpnebåter ;)

Nei da, serriøst, muligens askeladden, pga "levis vs gagarin"

 

Lykke til med båtkjøp.

Mvh kenbjork

9275913[/snapback]

 

 

Hei, Tusen takk for svar :)

Blesser har et veldig bredt skrog for å bare være 17 fot, hele 232 cm bredt.

Askeladden er "bare" 213 cm bredt.

Liker best formen på Blesser selv, en venn av meg har Blesser 440 og jeg synes det er en veldig artig båt og kjøre,-har aldri kjørt askeladden, så vet ikke hvordan de oppfører seg i vannet.

 

Liker best Blesser selv, men ønsker noen synspunkter om begge båtene før jeg bestemmer meg for hvem jeg går for :)

 

Noen som vet om det er kalesje muligheter til Blesser? Har aldri sett noe og står ikke noe om det på hjemme sidene deres.

Lenke til kommentar

jeg har heller ikke sett kalesje til blesser noe sted, men sjekk brukt-annonser og se på bildene etter knapper rundt vindskjerm og rekker/ripa.

evt ta å send mail til importør, ellers så åfr man også spesiallaget hos firma som driver med slikt. Har sett noen på finn.no som har annosert slikt.

Har en kompis som har hatt en askeladden 505, og det er en veldig stødig fin båt, går godt og tar litt ruskete hav godt

Lenke til kommentar
jeg har heller ikke sett kalesje til blesser noe sted, men sjekk brukt-annonser og se på bildene etter knapper rundt vindskjerm og rekker/ripa.

evt ta å send mail til importør, ellers så åfr man også spesiallaget hos firma som driver med slikt. Har sett noen på finn.no som har annosert slikt.

Har en kompis som har hatt en askeladden 505, og det er en veldig stødig fin båt, går godt og tar litt ruskete hav godt

9276348[/snapback]

 

 

Takk, det må jeg se etter.

Veldig viktig at den er stødig og tar rufsete sjø godt, siden jeg bor på Møre kysten, hehe.

Lenke til kommentar
ahhh :) og ja her på distriktet trenger vi båter som tåler hav ja. :thumbup:

Tror forøverig nok blesser`n også tar havet godt, på linje med askeladden 505

9276790[/snapback]

 

sant så sant :)

 

Blesser 440 har jeg kjørt en del, somsagt og det er mer en hoppebåt, men utrolig artig og kjøre, den har så og si ikke "kjøl". Den er så flat under at den "legger" seg ikke i svingene, er 100 % ben hele tiden.

 

Askeladden er jo et kjent merke og lettere og selge videre, men personlig liker jeg Blesseren best.

Lenke til kommentar

I ditt tilfelle ville jeg faktisk valgt askeladden tror jeg, mine besteforeldre har en blesser, dog den som er hakket mindre, og det med at selve glasset er så lite og styrekonsollen høy, gjør at du mister veldig mye overblikk når du kjører, og det er ikke noe særlig. Hadde det vært en annen styrekonsoll på båten hadde den vært alle tiders. ;)

 

Vindskjermen er jo som du kan se på bildene veldig sterkt sota, som også medvirker til dårligere overblikk.

Endret av csViRuS
Lenke til kommentar
I ditt tilfelle ville jeg faktisk valgt askeladden tror jeg, mine besteforeldre har en blesser, dog den som er hakket mindre, og det med at selve glasset er så lite og styrekonsollen høy, gjør at du mister veldig mye overblikk når du kjører, og det er ikke noe særlig. Hadde det vært en annen styrekonsoll på båten hadde den vært alle tiders. ;)

 

Vindskjermen er jo som du kan se på bildene veldig sterkt sota, som også medvirker til dårligere overblikk.

9280468[/snapback]

 

Stemmer det, Blesser 440, den har jeg kjørt en del. Er en utrolig artig båt og kjøre siden den ikke "legger" seg i svingene, den er helt ben.

 

sant det med overblikk. men er en veldig pen båt ellers da.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Hei

 

Har selv kjørt (ca4år) og nylig gått fra slike båttyper, til bella 530 excel pga tettere båt og mere familevennlig da vi er mye på havet.

 

Så..

- Begge er pene båter å se på, en god del runder former på blesser (noe mere moderne utseende) men smaken er som baken.

- pluss med blesser er sentrert konsoll, men liten vindskjerm

- minus med askeladden er sidestillt konsoll, men rimelig stor vindskjerm.

- blesser er rimeligere i pris med samme motor vs askeladden.(men her spiller vel inn anerkjent merke og "ukjent" merke.

-ingen er nok dårlige båter uansett.

-standard utrustning er vel også veldig likt på disse

- pluss med blesser er vel noe bredere skrog

- begge har høyt fribord, mulig noe høyere på blesser... evt ett pluss

 

Som du ser så kommer ikke jeg på noe spess negativt med noe av de 2 båtene.

Hva jeg ville valgt.. ingen av de :) fordi vi er lei åpnebåter ;)

Nei da, serriøst, muligens askeladden, pga "levis vs gagarin"

 

Lykke til med båtkjøp.

Mvh kenbjork

 

 

Hei, Tusen takk for svar :)

Blesser har et veldig bredt skrog for å bare være 17 fot, hele 232 cm bredt.

Askeladden er "bare" 213 cm bredt.

Liker best formen på Blesser selv, en venn av meg har Blesser 440 og jeg synes det er en veldig artig båt og kjøre,-har aldri kjørt askeladden, så vet ikke hvordan de oppfører seg i vannet.

 

Liker best Blesser selv, men ønsker noen synspunkter om begge båtene før jeg bestemmer meg for hvem jeg går for :)

 

Noen som vet om det er kalesje muligheter til Blesser? Har aldri sett noe og står ikke noe om det på hjemme sidene deres.

 

Hei hei:D

 

Ja har sett kalasje til blesser, vis du kontakter importøren så kan du nok bestille det:).

post-151895-1201680623_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...