Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

opprette ny telefonlinje

Anbefalte innlegg

Er det mulig å opprette en ny telefonlinje til et uthus eller noe sånt?

Altså problemet er at en kamerat av meg bor langt ut i bushen og ligger 4063 meter fra sentralen, hvilket vil si at han ikke får de optimale forholdene på nettverket sitt.

Sønnen hans har flyttet ut i et uthus som dem har pusset opp til en hybel, og der skal de legge inn et eget nettverk, med eget abbonnement...

Men da trenger de en ny telefonlinje...

Er det mulig å opprette noe sånt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minner om kva som står i vår nettikette angåande bumping:

Hva er "bumping"?

Bumping er posting i gamle tråder, slik at de skal komme lengre opp på lister over de siste postede meldingene. Dette blir gjort av enkelte, og slike meldinger inneholder ofte bare "*bump*". Dette vil i første forsøk bli slettet, men hvis brukeren fortsetter bumpingen kan stenging av tråder og advarsler bli brukt. En har likevel lov til å svare på sine egne tråder, dersom en har ny informasjon å komme med. Bumping tillates i den grad at det går minimum 24 timer mellom hver slik post , at det maksimalt to stykker sammenlagt, og at innlegget inneholder minst 14 tegn.

Lenke til kommentar

takk admin, skal huske på det neste gang;-)

Men jeg har funnet ut at det er to trådpar inn i huset...

Hvordan finner jeg disse? evt Hvor finner jeg disse, og hvordan skal jeg få lagt den ene ut i uthuset?

Har snakket med en fyr fra bredbåndsguiden som sa at han kunne fikse det med å få andre leverandører som nextgentel til å finne denne linja etter at den var koblet opp... jeg må bare få koblet den opp...

Svar fort så slipper jeg å bumpe tråden min :p

Lenke til kommentar

Skal bare være å bestille en linje. Entrepenøren som kommer for å instalere lnjen vil enten legge opp linjen ut til uthuset, eller være behjelpelig med tips ol.

Veldig vanskelig å si hvor kabler kommer, og hvor det er smart å legge en kabel uten å ha sett seg rundt. Så det beste er å få en man på plassen til å se.

Lenke til kommentar
hvis den får 2 tråd par eller mer til dere kan det enetråd parret bli hans og telenor kan kjøre eget abb. på det.

det må også være ledig plass i sentralen noe det sansynligvis er.

her kan du finne litt opplysninger om linja di:

https://metro.telenor.no/metro2-application-kapaks-web/

9273983[/snapback]

skjekke https://metro.telenor.no/metro2-application-kapaks-web/ skjekke her er ikke alltid det stemmer

Lenke til kommentar

Ringe og bestill, bare å oppgi gårds og bruksnr til huset ditt.

Legger du en kabel mellom hus og uthus på forhånd, så skal det gå rimelig smertefritt (med forbehold om kapasitet i nettet til Telehor).

Nightmeare:

Langt ute i bushen og kabeltv går som oftest ikke sammen.

Endret av s13
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
du kan ta å legge kabel fra utehuset til telefon inntaket

da skal det kobles på riktig par og settes opp en kontakt i uthuset. + kobling i sendtralen.

hvis du ikke har peiling på koblinga, ta kontakt med relacom så kan de gjøre jobben for deg.

9310580[/snapback]

Må bestilles fra Telenor Networks på tlf 80033122

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...