Gå til innhold

EU vs USA

rakefisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så det kan man. Jeg har ikke inntrykk av at hjelpen for de de dårligste eleven i USA er bedre enn i Norge, tvert imot, og det er bare de ca 5-10% flinkeste som får støtte til høyere utdanning. For å få spesialbehandling i public school i USA må man ha helt spesielle evner.

Lenke til kommentar
Noen kommentarer?

Hadde ikke giddet å se på det før nå, men måtte sjekke da jeg så sitatet i forrige melding. De legger enda mindre skjul på å være høyrevridde enn jeg trodde ("Based in Stockholm, Sweden, Timbro is a think-tank devoted to innovating economic and social policies founded on free-market principles.")

Siden USA er høyreekstremister, mens Sverige på noen måter er enda mer sosialistiske enn Norge, er det naturlig at i rapporter de lager vil USA komme best ut. Det er ikke vanskelig å lage slike rapporter, man tar bare på seg de lyserøde brillene når man ser på dem man liker, og sveisebriller når man ser på dem man ikke liker.

9352699[/snapback]

Er de høyrevridde eller er det du som tror/innbiller deg det? Du levere i et land som har frie markedskrefter, er du sikker på at dette er så skadelig så skjønner jeg ikke hvorfor ikke du flytter til Darfur der markedskreftene er bannlyst. Folk i Darfur kan nok fortelle deg litt av hvert om hva mangel på økonomisk vekst har å si for levekårene. Selv om de ikke er "høyreekstremister".

Lenke til kommentar
Er de høyrevridde eller er det du som tror/innbiller deg det?

Siden de sier at de er det går jeg ut fra at det stemmer.

Du levere i et land som har frie markedskrefter, er du sikker på at dette er så skadelig så skjønner jeg ikke hvorfor ikke du flytter til Darfur der markedskreftene er bannlyst

Det finnes mellomting. Jeg mener at markedskreftene i de fleste sammenhenger bør ha et så vidt spillerom som mulig, men i motsetning til høyreekstremister mener jeg også at man skal kunne skattelegge, bl.a. for å kunne hjelpe dem med dårligst forutsetninger for å klare seg selv.

Og bare for å komme i forkjøp på det høyreekstremister vil svare nå: nei, jeg mener ikke at det er statens oppgave å sørge for at alle skal ha det likt i alle sammenhenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...