Gå til innhold

GF8800, problemer med driver. PC-kræsj.

KoKo_

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter og spiller/mimrer med KOTOR (1). Spilt ganske lenge, men nå er jeg kommet til et sted der jeg ikke kommer videre fordi grafikkort-driveren stopper.

Bildet går svart, men jeg kan se musepekeren. Kan avslutte spillet ved å terminere prossessen , og fortsette å bruke maskinen som vanlig uten å restarte.

Kjører Vista 32.bit Premium, og spillet i XP-kompabilitetsmodus.

Jeg tenkte da det var en ide å oppgradere driverene til skjermkortet. Men den gang ei.

Midt under installasjon av driverene så går skjermen svart. (Baklyset på skjermen lyser)

Det kommer beep fra PC-speakeren med jevne mellomrom (kanskje 20 sekunder?). Har latt den stå og vente i 15 minutter uten hell.

Mistenker vi defekt skjermkort? Alternative løsninger mottas med største takknemlighet.

(Andre specs: Asus P5B-E P965 S-775, Intel E6600, 2GB RAM, Club3D Geforce 8800GTS 320MB PCIe)

Endret av KoKo_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mens jeg skrev denne posten dukket denne hyggelige meldingen opp fra Bill Gates:

-----

Problem caused by NVIDIA Graphics Driver

This problem was caused by NVIDIA Graphics Driver. This program was created by NVIDIA Corporation. NVIDIA Corporation does not currently have a solution for the problem that you reported.

Recommendation

--------------------------------------------------------------------------------

The following troubleshooting steps might prevent the problem from recurring.

Download and install an updated version of NVIDIA Graphics Driver from one of the following locations:

Microsoft Update

NVIDIA Corporation

If an updated driver is not available for NVIDIA Graphics Driver, check with your computer manufacturer.

If you are running the latest version of NVIDIA Graphics Driver, contact NVIDIA Corporation for your support options.

Additional information

If this problem continues to occur after installing the latest product updates, we recommend you get assistance and troubleshooting information directly from NVIDIA Corporation.

--------------------------------------------------------------------------------

Rate this response:Provide Feedback

------

Spænk ju, akkurat som om jeg ikke visste det... ;)

Men som sagt, dette løser jo ikke problemet. Maskinen kræsjer om jeg prøver å oppgradere driver.

Endret av KoKo_
Lenke til kommentar

Syns at 8200 var litt lite for 8800GTS 320MB :hmm: Jeg hadde 320MB versjonen før og jeg fikk 9500 poeng. Var den overklokkete versjonen men alikevel. Kjørte også CPU på stock hastighet. Hadde noe av det samme problemet ikke like ille men for noen måneder tilbake. Jeg tok ut kortet og strømledningene satte det inn igjen, kjørte driver cleaner pro og installerte de nyeste driverne jeg fant på nvidia sin hjemmeside :)

Endret av AndersdD
Lenke til kommentar
Fant denne artikkelen mens jeg søkte litt på nettet! Kanskje noe av det samme problemet?

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=5867

9278888[/snapback]

Takker for svar

Tråden i linken fører ikke frem til innlegget.

Tenkt tanken på å rense driverene, og legge inn på nytt, men kvier meg litt, i tilfelle jeg da ikke får inn driverene igjen. Men ting må feilsøkes før man biter i det sure eplet og tar kontakt med forhandler.

8200 er ikke mange poeng, men tolker det dithen at så lenge det er et ok resultat, og ingen kræsj under test, så funker grafikk kortet? Jeg reagerte på at CPU-testene gikk veeeldig sakte, da snakker vi 1 fps. Mulig det er grunnen til litt lavere poeng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...