Staalkontroll Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Sånn uten videre seg jeg ikke noe problem med det, de aller fleste FW distroene kan gjøre på veldig gammel hadrware. Men tror først du må teste og lese om noen distroer for å se om hardware, spesielt da nettverkskortene i serveren din er støttet Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 Det er mer enn nok kraftig for FW. Det er minste kravet i m0n0wall for å presse igjennom 1Gbit Bra at det har blitt litt liv i tåden igjen. Jeg har byttet fra m0n0wall til pfSense siden sist jeg leste i denne tården. Digg med litt flere funksjon å teste ut. testet v2 RC1 på i VM. ser bra ut. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Jeg har nå prøvd å få inn pfSense på tynnklienten, men får det ikke til å starte opp.. Jeg lasta ned "pfSense-2.0-RC1-2g-i386-20110226-1633-nanobsd.img.gz" som jeg regner med er for 2gb CF kort?? Brukte så physdiskwrite for å kopiere over imaget til minnekortet.. med kommandoen physdiskwrite -u pfSense-2.0-RC1-2g-i386-20110226-1633-nanobsd.img.gz Valgte minnekortet, og det ble kopiert over uten problemer. Dytta minnekortet inn i tynnklienten igjen og starta den opp.. og alt som kommer på skjermen er: BTX loader 1.00 BTX version is 1.02 Med en blinkende markør over teksten.. så skjer det ikke mer.. Prøvde så mOnOwall, og gjorde det samme med image fila der, og da boota den rett opp uten noe problemer.. Bytta så tilbake til pfSense, og samme problemet kom tilbake.. Hva kan være feil?? La også merke til at det kun var 1 partison på minnekortet når jeg kjørte mOnOwall, og den var vel på 24mb, mens med pfSense så er det 3 partisjoner, hvor 2 av dem er på rundt 900mb og den siste husker jeg ikke i farta. Minnekortet jeg bruker er et 2gb CF kort fra en defekt bil GPS som jeg fikk for noen år siden. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Da har jeg fått installert pfSense på min gamle Dell Poweredge 650, og det funker som en drøm. Tok litt tid og få gjort seg kjent med systemet og måtte lære meg litt om hvordan port forwardinga funka der, men fikk det til Lenke til kommentar
tingo Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Jeg har nå prøvd å få inn pfSense på tynnklienten, men får det ikke til å starte opp.. Jeg lasta ned "pfSense-2.0-RC1-2g-i386-20110226-1633-nanobsd.img.gz" som jeg regner med er for 2gb CF kort?? Brukte så physdiskwrite for å kopiere over imaget til minnekortet.. med kommandoen physdiskwrite -u pfSense-2.0-RC1-2g-i386-20110226-1633-nanobsd.img.gz Valgte minnekortet, og det ble kopiert over uten problemer. Støtter physdiskwrite pakkede filer (gzip) da? Hvis ikke, så lønner det seg nok å pakke ut *.gz fila først. Lenke til kommentar
slacky Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) Kan være greit å nevne Vyatta.org (free core) og Vyatta.com (orginal/pro) her, som er basert på Debian, og er et veldig solid system, med blandt annet Støtte for WIFI. Endret 3. juni 2011 av tROOP4H Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Jeg har nå prøvd å få inn pfSense på tynnklienten, men får det ikke til å starte opp.. Jeg lasta ned "pfSense-2.0-RC1-2g-i386-20110226-1633-nanobsd.img.gz" som jeg regner med er for 2gb CF kort?? Brukte så physdiskwrite for å kopiere over imaget til minnekortet.. med kommandoen physdiskwrite -u pfSense-2.0-RC1-2g-i386-20110226-1633-nanobsd.img.gz Valgte minnekortet, og det ble kopiert over uten problemer. Støtter physdiskwrite pakkede filer (gzip) da? Hvis ikke, så lønner det seg nok å pakke ut *.gz fila først. Det støttes Men spurte på forumet til pfSense.. og der fikk jeg beskjed om at VGA er deaktivert i embedded versjonen.. så jeg skal teste med serial console når jeg kommer hjem til Norge igjen til uka. Lenke til kommentar
GizmoRonimo Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Dette er min erfaring med XP som server. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1348029&st=0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå