Gå til innhold

legge in XP eller Vista på PS3?

Vallhall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei folkens

Det er sikkert et tåpelig spørsmål, men har sett etter at jeg fikk siste firmware at OS var kommet i menyen, da lurer jeg på om det går an å legge inn XP eller Vista

Takk på forhånd

9273608[/snapback]

Vista trur eg du med sikkerhet bare kan glemme, siden ps3 har alfor lite minne til det..men XP skal vere mulig og legge inn..er ikkje sikker på hvordan men ett søk på google kjem du sikkert langt med..:)

Lenke til kommentar

Du kan ikke kjøre noen Windows-versjon native på PS3, det vil si at du må emulere dem under Linux, noe som blir tusen ganger for treigt til å fungere i praksis.

Linux funker derimot ganske greit. Yellow Dog Linux er det naturlige valget, da det er utviklet sånn halvveis i samarbeid med Sony/IBM, men andre distribusjoner som Ubuntu er også mulig å bruke. Om du skulle finne på å installere YDL, vil jeg på det sterkeste anbefale deg å velge Gnome-session i innloggingsskjermen, da vindusbehandleren som er standard (Enlightment) suger kraftig.

Linux vil også kjøre tregere på en PS3 enn en vanlig PC, fordi PS3 ikke er egnet for den typen oppgaver samt at ingen av Linux-distribusjonene er optimalisert for PS3. Men det funker greit til nett-surfing i Firefox, videoavspilling med VLC (ikke HD) og emulator-spilling.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...