Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvordan legge inn passord i modem/router?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei, har en D-link router men lurer på hvordan jeg legger inn passordet på den? snakker om Telenor passordet mitt slik at jeg slipper å trykke inn på det telenor programmet hver gang jeg skal inn på internet..

9273554[/snapback]

Se i Manualen, det bruker å være beskrevet der.

Hos D-link bruker man å finne valget under Home, Wan. Her velges PPPoE. Da kommer boksene for brukernavn og passord.

Lenke til kommentar

Om du til nå har ett programm på pc`n din som ringer opp om vi kan kalle det noe slik så skal du avinstallere denne funskjonene og la routeren ta seg av autentiseringen .

Og er det slik jeg har sagt nå så står allerede modemet ditt i korrekt modus .

Lenke til kommentar

vel, den pc en (en kamerat) som vi skulle prøve å sette opp et nettverk på fungerte ikke. han har en D-Link router. vi plugga i alle kabler osv men når vi kommer til den siste saken som søker etter nett på slutten av installeringen kommer det en error om at den ikke finner Device. har gått inn i routern fra Ie og prøvd å konfigurere men når vi trykker connect til nettverket så kommer det opp at den fant nettverket osv men når vi da går på IE så kommer det opp en feilmelding om at den ikke finner siden osv.

har valgt PPOE på routern og lagt inn passord og brukernavn. har trykka hent automatisk dns og ip adresse i lokal tilkobling og den andre. har prøvd med kabel inn i denne routern og men det funker ikke..

Lenke til kommentar

Uffda :p

Du går inn på http://192.168.0.1 , skriver inn admin i brukernavn og passordet du har satt eller som står i manualen.

Nå skal du være i web grensesnittet, om du allerede er i fanen "Home" går på "WAN" knappen.

I radio knappene velger du PPPoE..

Lengre nede skriver du nå inn brukernavn og passord fra telenor.

I Service Name kan du skrive "Telenor"

Skriv inn Primary DNS som du får av telenor.

I Maximum Idle Time skriver du "2" min (Isteden for 5)

På "Connect mode select" velger du Always-on om du ikke betaler for trafikk.

Om du derimot betaler for trafikken (hvor mye du surfer) velger du "Connect-on demand"

Trykk nå "Apply" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...