Mekker`n Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Når du presser tilbake stempelet vil det renne over i beholderen i motorommet. Det vil bare skje hvis det er etterfylt bremseveske eller at det har blitt bytta br.veske mens bremsene har vært slitt. Det er ikke noe farlig.. bare skyll med vann eller noe etterpå så det ikke tar lakken. hvis det renner over. Hvis det trengs og etterfylles så fyll til max meket. (hva mener folket til dette? vet det er noen som river av seg håret når man etterfyller beholderen... de bruker nivået til og sjekke slitasjen på bremsene) Ang. den bremselufteren du snakker om. da må du løsne luftenippelen på calliperen og presse tilbake stempelet. Det blir vesentlig letter og få stempelet tilbake, men det er ingen nødvendighet. Hvis du er usikker så la dette være eller spør her før du gjør noe. Dette brukes til og bytte bremseveske eller lufte systemet. Når du er ferdig så sett deg inn i bilen og pump på bremsepedalen til den blir hard. Da har du "justert" bremsene. Sjekk nivået i beholderen til slutt. Brum brum Edit: ai ai ai... så at det var bak! da må du selvsagt skru inn stempelet. Ta en titt på vaierene også og se om de ligger mot anslag på calliperen. Hvis du peller av hjulene og får en til og dra i brekket mens du titter skjønner du poenget. ikke rør brekket mens callipere og alt henger løst.. det blir bare tull. Ellers er alt som over, men du kan gjerne kjøre en tur før du bruker brekket igjen. Endret 21. august 2007 av Mekker`n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå