avo Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Subject sier vel det meste, er på jakt etter et kamera til min onkel. Prisklasse lav dvs helst nærmere tusenlappen enn totusenlappen, men om det er veeeldig mye å hente kan jeg sikkert strekke meg litt. Min kjære onkel er 70, og synet er vel neppe 100% lenger, så god søker, og enkle menyer må nesten være prioritert. Ellers har jeg mine ønsker om best mulig vidvinkel, og best mulig kvalitet ved høy iso. Antall megapixler, 3 eller 19x zoom etc er totalt uinterresant. Har sett litt på Canon PowerShot A550, og 460, samt PAnasonic Lumix DMC-Lz6 Noen innspill, forslag etc ? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Subject sier vel det meste, er på jakt etter et kamera til min onkel.Prisklasse lav dvs helst nærmere tusenlappen enn totusenlappen, men om det er veeeldig mye å hente kan jeg sikkert strekke meg litt. Min kjære onkel er 70, og synet er vel neppe 100% lenger, så god søker, og enkle menyer må nesten være prioritert. Ellers har jeg mine ønsker om best mulig vidvinkel, og best mulig kvalitet ved høy iso. Antall megapixler, 3 eller 19x zoom etc er totalt uinterresant. God søker får du knapt nok i noe kompaktkamera, men skjermen som søker fungerer som oftest meget bra, og burde være lettere å se for en med dårlig syn. Er optisk søker et krav, er det egentlig bare Canon og Sony det står mellom. (HP har noen modeller, men vil ikke uten videre anbefale dem.) Panasonic har forøvrig en kjekk modus som er veldig enkel i bruk, og som gir minimalt med manuelle innstillinger. LZ6 har ikke mange manuelle innstillinger i utgangspunktet, men i "hjerte-modus" blir det enda enklere. Du får den på billigsalg også nå, og han blir neppe misfornøyd. Lenke til kommentar
avo Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 God søker får du knapt nok i noe kompaktkamera, men skjermen som søker fungerer som oftest meget bra, og burde være lettere å se for en med dårlig syn. Er optisk søker et krav, er det egentlig bare Canon og Sony det står mellom. (HP har noen modeller, men vil ikke uten videre anbefale dem.)--- 9275597[/snapback] Neida, optisk søker er ikke noe krav, skjermen som søker er nok tingen her, men også der varierer jo kvaliteten en god del. Regner med at det blir en Panasonic - av en eller annen grunn tror jeg at det er bra uten å noensinne ha tatt i ett Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg er stor tilhenger av Panasonic selv, i egenskap av FZ30-bruker, men må allikevel advare deg om at Panasonic sliter med støy i alle ISO-nivåer over 100. På et lommekamera med svært liten optikk vil nok kameraet altfor ofte skru opp ISO, om den ikke tvinges fast til 100. Greit å være klar over, da man i nevnte alder kanskje ikke lenger er like teknisk interessert. Må også da legge til at Fujifilms F30 er blant de aller beste på støy i høyere ISO i lommeklassen. Tror det ligger på nærmere to lapper, men da blir det til gjengjeld ikke så mye å tenke på for en eldre kar, men fortsatt store muligheter for gode bilder. Du vil finne mange svært gode tester av F30 på nett. Sjekk Akams prisguide for noenlunde prisnivå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå