Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresten vil ikke barbere seg, hva skal jeg gjøre


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er en gutt på 21 år som har et kanskje litt uvanelig problem.

Jeg er sammen med en etnisk jente på¨19 som har svært kraftig hårvekst mellom bena, og hun har ikke lyst å barbere det vekk. Hun har heller ikke lyst å stusse det, og mener jeg bær ta henne som hun er. Hun barberer bena, og under armene o.l, men mellom bena er det altså helt gjenngrodd. Jeg liker at jentene er helt barberte, eller med en liten frisert stripe, noe som også mine ekser har hatt. Hun er verdens beste jente på alle måter ellers, og jeg elsker henne, men dette representerer en liten turn-off hos meg, når hun bokstavelig talt har veiviser, og jeg har store problemer med å komme til skjeden med alt det håret i veien. Noen andre som har eller har hatt dette problemet, og eventuelt har klart å løse det; nemlig hvordan få henne til å barbere seg der. Har prøvd alt, uten å presse henne, men hus sier at hun rett og slett er mest komfertabel med alt håret der, og at jeg må godta at hun er slik, og kommer til å forbli slik...

 

Hva i all verden skal jeg gjøre for å overtale henne?

 

Vær så snill å komme med forslag som kan "redde" oss ut av denne litt "pinlige" situasjone.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, du må poengtere ovenfor henne hvor mye dette betyr for deg, og hvilke problemer du har med det. Ut over det er det jo lite en kan gjøre. Dersom hun ikke vil barbere seg, men du ikke er komfortabel med det, så må dere kanskje revurdere forholdet? Eg mener, dersom dere da er "in it for the long run" så er det jo kjipt at noe slikt skal plage dere begge hele veien.

 

Du har for øvrig min sympati. Eg foretrekker selv mest mulig, eller helt, barbert.

 

Har hun i det hele tatt prøvd å barbere seg? Det at hun ikke ønsker å gjøre det kan jo være i forbindelse med frykt for kjemikalier/knivblad nedentil. Eg har vært veldig redd for knivblad rundt mine edle deler, og har derfor alltid brukt kjemikalier(hårfjerningskrem). Etter å ha prøvd knivblad(høvel) er eg blitt vandt med det.

Lenke til kommentar

Tror du må gi deg på denne, egentlig. Vil hun ikke så vil hun ikke. Mange syntes dessuten det er utrolig uvandt og regelrett vondt en god stund etter de har barbert seg. Det tar en stund å venne seg til, selv når man gjør alt rett. Vist det ikke virker som det er et alternativ for henne overhode så burde du gi deg med masingen. Det eneste du får fram med det er at hun blir mer usikker på seg selv og ikke føler hun er god nok som hun er. :roll:

Lenke til kommentar
MÅ man det? om han faktisk ikke takler at hun ikke er barbert er det vel heller han det er noe galt med. Om hun ikke vil det så vil hun ikke det.

 

Og han sier at han har prøvd alt uten å presse henne, da er det faktisk ikke noe å gjøre. for vi presser vel ikke gjør vi vel?

9274754[/snapback]

Hvis det er slik at han faktisk ikke kommer seg inn med luren fordi det bokstavelig talt er gjennomgrodd.

 

Her må det nok litt ofring fra jentas side :)

Lenke til kommentar

hva med en liten gullrot? oralsex f. eks. om det er noe du ikke praktiserer nå så kan du jo prøve å få henne med på det denne veien. om du allerede gjør det så kan du jo la vær å forklare henne at du ikke synes det er no særlig med tilstanden der nede. hun har sikkert ikke noe lyst til å endre på noe hun er vant med, eller rett og slett er redd for hvis hun ikke engang tjener noe på det. at du setter pris på det virker jo tydelevis ikke til å være nok så...

Lenke til kommentar
MÅ man det? om han faktisk ikke takler at hun ikke er barbert er det vel heller han det er noe galt med. Om hun ikke vil det så vil hun ikke det.

 

9274754[/snapback]

Den går begge veier, ihvertfall i denne situasjonen. Han kan påstå at hvis hun faktisk brydde seg så kunne hun barbert seg for ham. Hun kan påstå at hvis han faktisk brydde seg, så kunne han tatt henne som hun er.

 

Jeg støtter gutten i dette tilfellet, rett og slett fordi jeg vet hvor turnoff det kan være.

Lenke til kommentar

Nå er det vel strengt tatt ikke snakk om å velge side eller støtte den ene eller andre parten her. Det finnes ikke noe riktig eller galt i spørsmålet "barbere eller ikke barbere". Dette er ingen rettssak, enten finner de ut av det eller så gjøre de det ikke. Gjør de det ikke kan det bety slutten på forholdet. Og det er umulig for oss som utenforstående å vurdere hvem som ofrer mest om hun gjør det eller ikke gjør det, siden vi ikke vet noe om hvor viktig det er for henne.

 

Eller for trådstarter for den saks skyld. Ofte får slike saker et ufortjent fokus i et samliv, ikke fordi de er så viktige, men fordi de ikke lar seg løse.

 

Men nok hobbypsykologisering. Trådstarter sier selv at dette er en "liten turn-off", så han innser at dette er et sekundært problem for ham selv. Da blir det logiske neste spørsmålet om det er det for henne. Er det ikke det så må han spørre seg om dette er den av mange fremtidige stridstemaer han ville bruke tid og krefter på.

 

Om det er det gjenstår taktikken. Press er absolutt ikke noen god løsning i et varig forhold, om man får viljen sin i den ene saken får man garantert igjen med renter i andre saker. Man skal tross alt være sammen, lenge og om "alt", og med mindre dette er et rent seksuelt forhold vil press et sted bare føre til at ting knirker et annet. Man kan være tydelig på hvor mye det betyr for en, men det betinger at den andre parten er istand til å se det som like viktig. Ellers føler den andre det som tyt om bagateller.

 

Overtalelse eller gulrøtter? Tja, om man har noe å tilby i bytte så. Trådstarter gjør lurt i å ta en titt i speilet og se om ham ikke har noen "slik er det bare" på sin egen konto som kunne brukes som byttemiddel. Det ville være rart om ikke han har stått på sitt i en del saker. Og det må være noe som er et reelt offer og ikke en selvfølgelighet. "Gjør du det for meg så skal jeg lage mat" er en dårlig gulrot, fordi det er noen du burde gjøre i alle fall.

 

Rene bestikkelser kan også virke mot sin hensikt. "Gjør du det så skal jeg ta deg med til Paris i høstferien" er ikke nødvendigvis noen god strategi. Det virker med små barn, men et voksent menneske vil tenke "Hva må jeg gjøre neste gang vi skal på ferie?" Veien er kort mellom følelsen av belønning og prostitusjon...

 

Konkrete problemstillinger kan virke, men man skal være forsiktig så det ikke får preg av ultimatum og virker mot sin hensikt. Å knytte det til oralsex kan være med å understreke hvor alvorlig man synes det er, men samtidig sier man at hun ikke får det om hun ikke barberer seg. Svaret kan fort bli at da kan det være det samme med hele sexen, for ikke å si hele forholdet. Det står mye på spill, om dette er et forhold man ønsker å satse på.

 

Her er det antagelig snakk om en handling med en symbolverdi for henne, og derfor en rimelig høy terskel. Men rent fysisk er det ikke noe stor sak. Får du henne først til å gjøre det, tror jeg nok hun kan venne seg til det. (Gitt at det ikke er kulturelt betinget og knyttet til skam.)

 

Og nei, etter alle disse selvfølgelighetene har jeg ikke noe godt forslag å komme med. Til det kjenner jeg dere for dårlig. Kanskje må du vurdere om du kan leve med det slik det er. Hvis ikke blir det i praksis hun som må "redde dere ut av denne litt pinlige situasjonen." Avhengig av byttemidlene kan det føles som et urimelig press, og i det minste som at du skylder henne noe...

 

Ta en ordentlig prat med henne, vær tydelig på at dette er viktig for deg, og kom med milde "gaver" og rikelige argumenter for hvordan det er godt for henne og ikke bare for deg. Og ikke bruk forholdet som argument, da kan det fort hende at dere ikke har noe.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Tror du må gi deg på denne, egentlig. Vil hun ikke så vil hun ikke. Mange syntes dessuten det er utrolig uvandt og regelrett vondt en god stund etter de har barbert seg. Det tar en stund å venne seg til, selv når man gjør alt rett. Vist det ikke virker som det er et alternativ for henne overhode så burde du gi deg med masingen. Det eneste du får fram med det er at hun blir mer usikker på seg selv og ikke føler hun er god nok som hun er.  :roll:

9275084[/snapback]

Trenger det være noe enten eller da?

Hun kan jo stusse det litt om hun ikke vil barbere det helt vekk.

 

Men hun har jo rett til å bestemme over egen kropp da. Men om dama mi hadde sagt at hun tente veldig på masse jungel så hadde jeg sluttet å barbere meg nedentil.

Lenke til kommentar
Herregud, det er hennes valg. Tenk om en jente kom og sa "Nei, jeg syns du har for mye hår nedentil, kan du ikke barbere det bort - for da syns jeg sexen hadde blitt bedre?"?

9287902[/snapback]

Trenger ikke tenke det til meg, det har skjedd. Jeg hadde aldri barbert meg nedentil før fordi jeg aldri så poenget ene veien eller andre, men da jeg ble spurt var det en selvfølge at jeg gjorde det. At det resulterte i fornøyd kjæreste _og_ mer oralsex var jo bare koselig. ^^

 

Min innstilling, som jeg har ytret før, er at min kropp blir kjæresten sin når vi er i et forhold. Jeg prioriterer at hun har det godt framfor noe annet, ihvertfall sånne småting som kroppshår. Vil hun at jeg shaver leggene så skal jeg faen meg gjøre det og ^^

Lenke til kommentar

Som sagt er den gulrota en greie.

 

Jeg veit ikke hva noen av dere gjør med oralsex, men for min del frastår jeg om jeg får hår i kjeften.

 

Det er jo mulig å få frøkna til å prøve en liten stund og se hva hun synes om det, og om hun får bedre utbytte av det (i form av oralsex tenker jeg iallfall). En stund i mine øyne er omtrent en måned :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...