SKAÐI Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Ja problemet er som følger: jeg får ikke bytta bruker kun logget av... Windownztast + L fører til låsing av data og start, logg av, bytt bruker fører ikke til noen ting... Tok meg en titt på support sidene eller hva det nå kalles og da fant jeg denne sia, og ja jeg har sjekka Notes helt nederst.. Problemet er vel at jeg ikke klarer og huke av det som skal, selv om jeg trykker "bruk alternativer" ( se bilde under) Noen som veit råd? Edit: fikk visst 2 bilder... Endret 13. august 2007 av Best0 Lenke til kommentar
IP Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Har du en vpn-klient installert? Fra mitt skjøre minne synes jeg å huske at noen vpn-klienter (Cisco sin) kobler ut muligheten for fast-user-switching. IP Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Uhm, ikke så vidt jeg veit om vertfall... Hvis du har installert Client Service for Netware i din internettilkobling, er det godt mulig at 'raskt brukerbytte' ikke kan aktiveres. Slik er det i alle fall i Windows XP. For å avinstallere Netware går du inn i Nettverkstilkoblinger, høyreklikker på tilkoblinga di, velger egenskaper, finner Netware i lista og velger å avinstallere. 9272641[/snapback] Nå har jeg ikke heilt peiling på hva du snakker om men jeg klarer vertfall ikke finne noe med navnet netware når jeg høyreklikker på internetttilkoblinga mi... Endret 14. august 2007 av Best0 Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Denne finner du i tilfelle i din vanlige LAN-tilkobling, ikke i trådløstilkoblinger for eksempel. Hvis den er installert står den oppført sammen med andre tjenester som QoS Packet Scheduler og TCP/IP osv. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 uhm, er det noen av disse? (se bilde) Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Der var det få installerte tjenester og lignende. Har du prøvd å legge til flere (trykk på Installer...) ? Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Da får jeg bare opp denne boksen, på alle de forskjellige boksene... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Ja, så må du jo gå videre, da.... Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Men finner fortsatt ikke noe som heter "Netware" i noen av de listen jeg kan avinstallere... Endret 14. august 2007 av Best0 Lenke til kommentar
Largie Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Fast user switching er en service og ikke en nettverks protokoll/tjeneste. Sjekk i Kontrollpanel -> Adm verktøy -> Tjenester Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Gi meg litt mer enn det ? hehe! Edit: Tror jeg fant det, men får feilmelding når jeg prøver å slå på... (igjen bilde) Endret 14. august 2007 av Best0 Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Largie: Nei, det har jeg heller ikke påstått, selv om disse tingene spiller inn på hverandre i Windows XP. Trådstarter: http://www.google.com/search?q=Vista+error...lient=firefox-a Kan se ut som et problem med printer-drivere, eller lignende. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Largie: Nei, det har jeg heller ikke påstått, selv om disse tingene spiller inn på hverandre i Windows XP. Trådstarter: http://www.google.com/search?q=Vista+error...lient=firefox-a Kan se ut som et problem med printer-drivere, eller lignende. 9278889[/snapback] Det hadde vært interessant å vite hvordan dette skulle slå innover i hverandre. Maskiner som står i et domene får ikke brukt denne tjenesten - utover det kan det naturligvis være at programmer som VPN tuneller o.l. deaktiverer tjenesten. Tjenesten Fast User Switching er avhengig av Terminal Services og RPC tjenestene. Så lenge disse står til automatisk vil du kunne sette Fast User Switching til automatisk - og alt fungerer. Trådstarter: sjekk derfor at du har disse tre nevnte tjenestene aktive, og at de kjører. Lenke til kommentar
BendikakaQuerck Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Da trenger jeg litt mer detaljert om hvordan jeg isåfall skal få fiksa dette... Og en ting til som jeg burde nevnt for lenge siden er vel, at jeg har wista skin, men xp.... Edit: er meg best0.. bare hos en kompis! Endret 14. august 2007 av BendikakaQuerck Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Da trenger jeg litt mer detaljert om hvordan jeg isåfall skal få fiksa dette... Og en ting til som jeg burde nevnt for lenge siden er vel, at jeg har wista skin, men xp.... Edit: er meg best0.. bare hos en kompis! 9279674[/snapback] start - run - services.msc se at de tre tjenestene jeg har skrevet i posten over er aktive (de skal ikke stå som deaktivert) Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Sender herved 100 e-klemm til noadmin, terminal greia sto som av... Takk takk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Sender herved 100 e-klemm til noadmin, terminal greia sto som av... Takk takk! 9281823[/snapback] Godt det ordnet seg - forøvrig ser jeg frem til mer informasjon fra Haraldson rundt hvordan dette skulle være avhengig av nettverket. Eller hvordan dette kunne slå ut i form av printer-drivere.. Det er ikke hensikten min å være spydig, men det er uheldig å mislede brukere når du bare gjetter på hva som kan være feil. Hvis du har installert Client Service for Netware i din internettilkobling, er det godt mulig at 'raskt brukerbytte' ikke kan aktiveres. Slik er det i alle fall i Windows XP. For å avinstallere Netware går du inn i Nettverkstilkoblinger, høyreklikker på tilkoblinga di, velger egenskaper, finner Netware i lista og velger å avinstallere. 9272641[/snapback] Denne finner du i tilfelle i din vanlige LAN-tilkobling, ikke i trådløstilkoblinger for eksempel. Hvis den er installert står den oppført sammen med andre tjenester som QoS Packet Scheduler og TCP/IP osv. 9275229[/snapback] Largie: Nei, det har jeg heller ikke påstått, selv om disse tingene spiller inn på hverandre i Windows XP. Trådstarter: http://www.google.com/search?q=Vista+error...lient=firefox-a Kan se ut som et problem med printer-drivere, eller lignende. 9278889[/snapback] Lenke til kommentar
Largie Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Det lurer jeg også på... Du ledet gutten på ville veier fra starten av Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hvis dere ser i den andre tråden (trådstarter startet to like), var jeg helt tydelig på at dette var noe jeg ikke var sikker på, og det hadde også trådstarter fått med seg. Når det gjelder fast user switching i XP, har jeg mer enn en gang måttet fjerne en klient / tjeneste / protokoll i min nettverkstilkobling, som virker inn på selve muligheten for å bruke FUS. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Hvis dere ser i den andre tråden (trådstarter startet to like), var jeg helt tydelig på at dette var noe jeg ikke var sikker på, og det hadde også trådstarter fått med seg. Beklager, men vi har ikke anledning til å ta stilling til alle trådene som trådstarter har startet. Forøvrig skal vel kun en tråd per problem opprettes, selv om den kan passe inn under andre grupper. Når det gjelder fast user switching i XP, har jeg mer enn en gang måttet fjerne en klient / tjeneste / protokoll i min nettverkstilkobling, som virker inn på selve muligheten for å bruke FUS. 9286424[/snapback] Rent teoretisk er dette umulig slik API for Windows XP er bygget opp, men det kan naturligvis være installasjonsprogrammet for f.eks Cisco VPN som automatisk deaktiverer tjenesten. Om du reaktiverer tjenesten(e) som nevnt i tidligere poster, så skal altså dette - samt VPN/andre programmer fungere. Om du igjen har opplevd annerledes så hadde det vært interessant å isolert årsaken til dette - problemet kan dukke opp i senere tråder/problemstillinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå